۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۲۷۹۵۲
رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر:

همه در تقویت امر به معروف و نهی از منکر مسؤول هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: درباره امر به معروف و نهی از منکر جایگاه تمام نهادها، رسانه‌ها و سازمان ها بسیار حساس است و باید برای تقویت و پیاده کردن این فریضه الهی، سرمایه‌گذاری کنند.
حجت الاسلام پور زرگر دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام محمد کاظم بهرامی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در همایش قانون امر به معروف و نهی از منکر که امروز  در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: یکی از مسائلی که در امرو نهی ضرورت دارد، بحث وحدت است؛ وحدت امت اسلامی از محورهای مهمی است که باید در امربه معروف و رعایت شود.

 

وی افزود: در جامعه اسلامی، دولت و حاکمیت باید با هماهنگی و با اتحاد کار در مرحله نظر و عمل، امر به معروف ونهی از منکر را دنبال کنند اگر با آنچه در بیانات برخی از مسؤولان مشاهده می‌شود راه به جایی نخواهیم برد.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: یکی از مهمترین پیام‌های این همایش، نزدیک کردن فکرها و دنبال کردن کار و عمل است تا نتیجه لازم را درباره اجرایی کرده این دو فریضه الهی به دست آوریم.

 

در ادامه، حجت‌الاسلام سید احمد زرگر، رییس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر با قرائت سوره عصر اظهار کرد: در ارتباط با فریضه امربه معروف و نهی منکر با توجه به سوره عصر، تمام انسان ها در خسران هستند مگر کسانی که ایمان داشته و عمل صالح انجام داده، امر به معروف و نهی از منکر کرده و در این مسیر استقامت می‌کنند.

 

وی افزود: عمل صالح و ایمان، لازم و ملزوم هم هستند زیرا هر چه ایمان قوی‌تر باشد عمل صالح زیادتر است. در این صورت به این فرد مؤمن گفته می‌شود زیرا او به دستورات و واجبات الهی به طور کامل اعتقاد دارد.

 

رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر  خاطرنشان کرد: ما نسبت به نماز و روزه یقین داریم که باید انجام دهیم اما برخی مسائل مانند دروغ یا غیبت را به این دلیل که کاملا به آسیب‌های آن آگاهی نداریم یقین به ترک آن نداریم.

 

وی افزود: با توجه به سوره عصر برای این‌که جامعه از خسران و زیان کاری نجات پیدا کند باید دو مسأله اساسی ایمان و امر به معروف و نهی از منکر در آن به وجود آید هر چه در جامعه امر به معروف و نهی از منکر به شکل درست آن بیشتر جریان داشته باشد ما جامعه‌ای سعاتمندتر خواهیم داشت.

 

حجت‌الاسلام زرگر خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر از فرائض الهی است هر جلسه‌ای که در ارتباط با آن برگزار شود افضل مجالس و صحبت‌های آن بهترین صحبت‌ها است زیرا امر به معروف و نهی از منکر افضل‌الفرائض است.

 

رییس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر بیان داشت: با توجه به این‌که امر به معروف و نهی از منکر افضل‌الفرائض بوده وظیفه همه نهادهای فرهنگی کشور است که هماهنگ با هم اولویت خود را تقویت ایمان مردم از طریق امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: درباره امر به معروف و نهی از منکر جایگاه تمام نهادها، رسانه‌ها و سازمان ها بسیار حساس است و باید برای تقویت و پیاده کردن این امر اساسی سرمایه‌گزاری کنند./807/پ202/ب5

ارسال نظرات