۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۲۸۰۳۳
استادحوزه علمیه قم:

فلسفه بعثت هدایت جامعه و مردم در ادوار مختلف تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ استادحوزه علمیه قم گفت: خداوند صراط مستقیم را نشان داده است و مردم را از قرار گرفتن درمسیرهای انحرافی بر حذر کرده و به اصطلاح آسیب شناسی کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي نظري مفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری مفرد استاد حوزه علمیه قم دوشنبه شب در جمع عزاداران هیات حیدری درب فین در زیارت چهل تن شهرستان کاشان با اشاره به این که خداوند انبیاء را برای هدایت بشر فرستاد و آنها به عنوان هادی و راهنمای مردم بودند گفت: نشان دادن راه و آگاهی دادن به تهدیدات در مسیر دو مسؤولیت سنگین و اساسی بر دوش انبیاء الهی است.

 

وی یاد آورشد: فلسفه بعثت هدایت جامعه و مردم در ادوار مختلف تاریخ بود و به اعتقاد ما شیعیان، حجت قبل از خلق با خلق و بعد از خلق خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: انبیاء الهی دو مسؤولیت اساسی و سنگین را برعهده داشتند که اولین مسؤولیت سنگین انبیاء الهی این بود که راه و طریق و مسیر را به مردم نشان بدهند و دومین مسؤولیت سنگین آنها آسیب زدایی آگاه کردن مردم از آسیب هایی که در مسیر آنها را تهدید می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری مفرد یاد آورشد: بعد از انبیاء، اوصیا انبیاء تا پیامبر خاتم و بعد از او امیرالمومنین علی(ع) و یازده فرزند او هستند که مسؤولیت نشان دادن راه و آگاه کردن مردم از آسیب های در مسیر راه را عهده دار بودند.

 

به گفته وی امام حسین(ع) نیز در عصر خود هم راه را نشان مردم داد و هم این که مسیر و تهدیدات در مسیر را به مردم نشان داد اما عده ای مسیر بیراهه را بر مسیر مستقیم ترجیح دادند و سقوط کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که خداوند در قرآن نیز به این دو امر اشاره کرده است گفت: خداوند صراط مستقیم را نشان داده است و مردم را از قرار گرفتن درمسیرهای انحرافی بر حذرکرده و به اصطلاح آسیب شناسی نموده است.

 

وی افزود: ابتدا انبیاء و در ادامه اوصیا و ائمه خدا این دو مسؤولیت سنگین و بزرگ بر عهده داشتند تا با قراردادن مردم در مسیر مستقیم آنها را به سعادت برسانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری مفرد در ادامه با اشاره به این که انسان در مسیر زندگی گاهی خسارت می بیند و گاهی نیز خسارت های جبران ناپذیری را متحمل می شود گفت: برخی اوقات یک احترام و یک رعایت ادب وآداب باعث می شود تا گره بزرگ و مشکلی از مشکلات زندگی انسان برطرف شود و انسان را به سعادت برساند.

 

به گفته وی ، برخی اوقات بعضی از کارهای بزرگ در نظر انسان کوچک جلوه می کند در حالی که همین کاری که به نظر کوچک آمده جلوه می کند باعث سعادت انسان می شود.

 

 استاد حوزه علمیه قم یاد آورشد: حق شناس باشید و در زندگی خود مواظب باشید دنبال چه کسی باید بروید اگر حق شناس باشید و حق را از باطل تشخیص دادید از باطل پرهیز خواهیدکرد و راه سعادت را خواهید رفت./1307/پ202/ب

ارسال نظرات