۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۲۸۶۰۷
استادحوزه علمیه قم:

لبیک به ندای امام حسین مختص به همه زمان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ استادحوزه علمیه قم گفت: ما امروز باید ببینیم امام و مقتدای ما چه کسی است و به چه کسی باید اقتدا کنیم که در صراط مستقیم قرارداشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين علي نظري مفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری مفرد استاد حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در جمع عزاداران هیات حیدری درب فین در زیارت چهل تن شهرستان کاشان با تأکید بر این که امروز ما باید به ندای امام حسین(ع) لبیک بگوییم گفت: امام حسین(ع) از ما خواسته تا صراط مستقیم حرکت کنیم و مواظب راه های انحرافی باشیم.

 

وی با اشاره به این که روز قیامت مردم دو گروه هستند گفت: روز قیامت هرگروهی را با امام شان می خواهند، امام برخی ها شیطان است و آنها با شیطان راهی جهنم می‌شوند اما امام برخی امام حسین(ع) است و در ردیف بهشتیان قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که امروز ما باید ببنیم چه کسی امام و مقتدای ما است گفت: افرادی که در دنیا به دنبال امام حق بودند در قیامت نیز به دنبال امام حق حرکت می کنند و به بهشت می روند اما افرادی که در دنیا با امام باطل بودند و مقتدای آنها امام باطل بود در قیامت نیز با او محشور می شوند.

 

وی افزود: وقتی امام حسین(ع) تمامی هستی خودش را در طبق اخلاص گذاشت ما نیز به جای حرف باید هم درعمل و هم در اخلاص دنباله رو راه او باشیم و از او پیروی کنیم.

 

استادحوزه علمیه قم یادآورشد: امروز نیز راه امام حسین(ع) ادامه دارد و جوانان ما با حضور خود در مجالس عزای امام حسین(ع) به دنبال راه حق هستند اما برخی دیگر با حضور در مجالس شیطانی در راه باطل قدم گذاشته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در ادامه گفت: در قیام کربلا برخی افرادکه از طرف امام حسین(ع) دعوت شده بودند نیامدند اما برخی دیگر بدون اینکه از سوی امام حسین دعوت شوند به کربلا آمدند و امام را یاری کردند و به شهادت رسیدند و برخی دیگر دعوت نشده بودند و به کربلا نیامدند تا امام حسین(ع) را یاری کنند.

 

به گفته وی محمد بن حنفیه برادر امام حسین، عبدالله ابن جعفر داماد امیرالمومنین و شوهر حضرت زینب(س)، عبدالله ابن عباس و جابربن عبدالله انصاری به کربلا نیامدند تا امام حسین (ع) را یاری کنند که عدم حضور آنها را برخی به درخواست امام، برخی به دلیل بیماری و... عنوان کرده اند.

 

 استادحوزه علمیه قم اطاعت از امام را در هر صورتی واجب دانست و افزود: وجوب اطاعت از امام را می توان از آیه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی الأَمْرِ مِنکُمْ که ائمه بزرگوار مطاع هستند و اگر فرمانی دادند باید اطاعت کرد و اگر کسی اطاعت نکند گناه کار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد یاد آورشد: امام حسین (ع) برخی افراد را شخصا دعوت کرد تا او را در کربلا یاری کنند اما آنها دعوت امام حسین(ع) را نپذیرفتند اما برخی دیگر را دعوت نکرد اما خودشان داوطلب شدند و به کربلا آمدند و امام حسین(ع) را یاری کردند و به شهادت رسیدندکه یکی از آنها عبدالله ابن عمیرکلبی بود که امام حسین(ع) تا روز عاشورا او را ندیده بود.

 

استادحوزه علمیه قم  گفت: امام حسین نسخه هستی است و یکی از 5 نفری است که خداوند دنیا را برای آنها خلق کرده است از این رو امروز ما باید ندای امام حسین(ع) را لبیک بگوییم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات