۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۲۹۱۳۹

بازدید معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران از پارک علم و فناوری قم

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش و جمعی از مدیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور از پارک علم و فناوری قم بازدید کردند.
محمود خالقي معاون پژوهش حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در این دیدار محمود خالقی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به زمینه‌های تعامل این مرکز با پارک علم و فناوری قم، اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های پژوهشی نظام‌مند بانوان طلبه از جمله تهیه تحقیق‌های پایانی و پایان‌نامه‌ها و توجه پارک علم و فناوری قم به مباحث علوم انسانی می‌توان از ظرفیت این پارک در حمایت از پایان‌نامه‌ها استفاده کرد.


در این بازدید همچنین حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری مدیر دفتر برنامه‌ریزی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه ارتباط علوم انسانی با صنعت از حلقه‌های مفقوده است، گفت: ایده‌های علوم انسانی می‌تواند بر فرآورده‌ها و محصول‌های صنعتی و کارآمد کردن آنها در زندگی بشری تاثیرگذار باشد.


وی با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته جایگاه خود را مرهون ارتقای جایگاه علوم انسانی در صنعت هستند، اضافه کرد: این همان نگاه انسانی به صنعت و همان امری است که موجب می‌شود رقبا فرصت پیشتازی نیابند.


در این دیدار حمیدرضا شوشتری مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان قم نیز با اشاره به سابقه حدود 3ساله این مرکز، روند خدمات‌دهی آن را تشریح کرد و گفت: هدف پارک‌های علم و فناوری تامین حلقه مفقوده میان دانشگاه و صنعت هستند.


وی با اشاره به فعالیت دو مرکز رشد با عنوان‌های مرکز رشد ایده‌های فنی مهندسی و مرکز رشد علوم انسانی در پارک علوم فناوری قم، یادآور شد: پارک علم و فناوری از ایده‌ها و طرح‌هایی که قصد دارند فناوری‌ها را کاربردی کنند حمایت می‌کند.


شوشتری شروط حمایت از طرح‌ها در پارک علم و فناوری قم را نوآورانه بودن و قابلیت عرضه در بازار و صنعت دانست و ادامه داد: طرح‌های ارائه شده به این پارک در شورای پذیرش متشکل از کارشناسان مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد./978/د101/س

ارسال نظرات