۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۲۹۵۳۴
مدرس حوزه و دانشگاه:

پویایی و رشد تشیع حاصل تلاش های مستمر امام سجاد بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مهدیه امیدیه با اشاره به نقش یگانه امام بازمانده از واقعه کربلا در گسترش اسلام محمدی، گفت: پویایی و رشد مذهب تشیع وامدار افشاگری ها و روشن گری های امام سجاد(ع) است.
شهادت امام سجاد(ع)

حجت الاسلام جواد زبیدی، مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به گسترش و پویایی مذهب تشیع در جهان اظهارداشت: امام سجاد(ع) پیش و پس از واقعه عاشورا زندگی پر برکت خود را صرف نشر این آیین مقدس کرد.

وی افزود: صلح امام حسن(ع) و روشن گری های امام سجاد(ع) دو عامل اساسی در گسترش مذهب اهل بیت(ع) در پیش و پس از واقعه عاشورا است.

حجت الاسلام زبیدی اظهارداشت: جهانی شدن مذهب اهل بیت(ع) با تلاش و فعالیت های جهادی این امام بزرگوار و به برکت روایت های ایشان از واقعه کربلا است.

وی نقش حضرت سجاد(ع) در زنده نگه داشتن اسلام محمدی را مهم ارزیابی و عنوان کرد: امام سجاد(ع) با عملی کردن شعارهای پدر بزرگوارش، راه و روش نورانی ایشان را ادامه داد.

مدیر حوزه علمیه مهدیه امیدیه تصریح کرد: خطبه های افشاگرانه و روشنگرانه این امام بزرگ چنان لرزه ای بر پیکره حکومت استبداد وارد کرد که سبب ضعف، نابودی و هلاک آن ها شد.

حجت الاسلام زبیدی، قیام توابین و حرکت های ضد اموی را نتیجه تأیید امام سجاد(ع) دانست و ابرازداشت: در صورت نبود عاملی قدرتمند همچون امام سجاد(ع) هیچ کدام این قیام صورت نمی گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: حکومت استبداگرانه امویان با تبلیغاتی که علیه ائمه اطهار و مذهب اهل بیت(ع) انجام داده بودند موجی از ابهام را در جامعه به راه انداخته و امام سجاد(ع) با افشاگری های خود نقش مهمی در برطرف کردن این ابهام ها ایفا می کرد.  

مدرس حوزه و دانشگاه، روشن سازی ماهیت یزید و لشکریانش، بیان هدف های نهضت امام حسین(ع) و یادآوری جایگاه اهل بیت(ع) را از دستاوردهای مهم افشاگری های امام سجاد(ع) توصیف و عنوان کرد: خطبه های امام سجاد(ع) در کوفه و شام و برگزاری مجالس عزاداری برای شهیدان واقعه کربلا از مهم ترین این افشاگری ها است.

حجت الاسلام زبیدی گفت: شناخت و معرفت مسلمانان به اهل بیت(ع) در طول تاریخ از مقدمه هایی بوده که سبب زنده نگه داشتن مذهب تشیع شده و این شناخت و معرفت حاصل تلاش این امام بزرگوار است.

وی در پایان شناخت شعار امام حسین(ع) و عمل به آن را سبب نجات امت اسلامی دانست و ابرازداشت: مسیر اهل بیت(ع) مسیر هدایت و سعادت در دنیا و آخرت است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات