۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۶۹۹
امام جمعه قم:

حرکت ملت های منطقه شاخ آمریکا را شکسته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به تقارن عاشورای حسینی با سیزده آبان ماه گفت: مردم در این مراسمات نشان دادند که شعار ما در هر زمانی «کل ارض کربلا کل یوما عاشورا» است؛ امروز نیز شعار هیهات من الذله به شعار «مرگ بر استکبار» و «مرگ بر آمریکا» تبدیل شده است.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، از ملت عزیز ایران اسلامی به سبب برگزاری مراسمات با شکوه عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی و از صدا و سیما به سبب پوشش مناسب برنامه ها تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: حضور مردم صحنه های ماندگاری در تاریخ عزاداری حسینی ایجاد کرد.

 

وی یادآور شد: با وجود تمام تهدیدات دشمنان مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در کشورهای مختلف اسلامی نیز با شکوه خاصی برگزار شد،؛ این ناشی از شور، عشق و ارادت افراد با امام حسین(ع) است؛ هر چند رژیم بحرین با این مراسمات هتاکانه برخورد کرد ولی با این وجود مراسم عزاداری در این کشور برگزار شد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به تقارن عاشورای حسینی با سیزده آبان ماه نیز خاطرنشان کرد: مردم در این مراسمات نشان دادند که شعار ما در هر زمانی «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» است؛ امروز نیز شعار هیهات من الذله به شعار «مرگ بر استکبار» و «مرگ بر آمریکا» تبدیل شده است.

 

وی ادامه داد: تمام خبرگزاری‌های جهان نیز این حرکت عظیم ملت ما در مقابله با استکبار را به سراسر جهان منتقل کرده و نشان دادند که ملت ایران در برابر قدرت پوشالی آمریکا که روزی ادعای ابر قدرتی می‌کرد ایستاده‌اند؛ البته حرکت مردم در منطقه شاخ آمریکا را شکسته است.

 

‌امام جمعه قم با بیان این‌که مردم ما هوشمند و زمان شناس هستند، بیان داشت: مردم ما امروز ظالمان و ستمگران زمان را می‌شناسند؛ ظالم و ستمگر عصر ما آمریکا است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اراده الهی را سبب بقای عاشورا خواند و اظهار داشت: هر چند دشمنان از عاشورا خوششان نیاید ولی اراده الهی بر بقای آن است؛ چرا که ائمه اطهار(ع) نور الله هستند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خطبه نخست با تأکید بر حفظ تقوای الهی با اشاره به آیات و روایات گفت: تقوا بهترین چیزی است که یک مسلمان نسبت به مسلمان دیگر می‌تواند توصیه کند؛‌ سعادت دنیوی و اخروی ما در پرتو رعایت تقوا است.

 

امام جمعه قم در ادامه به بررسی اصول حاکم بر روابط اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: اگر ایمان، عمل صالح، عفت، پاکدامنی، تفکر، اندیشه، علم و دانایی در زندگی فرد حاکم باشد چنین فردی در مسیر سعادت قدم بر می‌دارد.

 

وی ادامه داد: البته خدا گریزی سبب سقوط، انحطاط و نابودی فرد می‌شود، این افراد در حقیقت ساقط شده‌اند، انسان خدا گریز دچار خود فراموشی شده و ولایت شیطان را می‌پذیرد، در زندگی نیز گرفتار سختی های فراوان می‌شود.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: افراد خدا گریز در زندگی هیچگاه به آرامش و آسایش روحی و روانی نرسیده و همواره استرس و اضطراب خواهند داشت؛ رسیدن به کمال در سایه خدا پرستی صورت می‌گیرد./993/پ201/ج

ارسال نظرات