۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۲۹۷۱۱
حجت الاسلام اشکوری:

تحولات داخلی آمریکا تاثیری در مبارزه نظام اسلامی با استکبار ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دولت های ایران و آمریکا هر کدام خطوط قرمزی دارند که نمی توانند پای خود را از آنها فراتر بگذارند، گفت: بنابراین به قدرت رسیدن جمهوری خواهان یا دموکرات ها تفاوت چندانی برای دو طرف ندارد.
حجت الاسلام اشکوري حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به روی کار آمدن حزب جمهوری خواهان و تضعیف شدن دولت اوباما، اظهار داشت: این مسأله نباید چندان تأثیری در سیاست خارجی ما داشته باشد و نباید محور موضع گیری خود را بر این اساس تغییر دهیم.

وی مهم ترین اصل در مبارزات سیاسی در مواجهه با دشمن را اتکای به خداوند و استفاده از ظرفیت های درونی کشور دانست و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون تمام پیروزی های ما در مقاطع مختلف بر همین اساس به قوع پیوسته است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که نباید کل مبنای سیاست خارجی خود را بر اساس وضعیت دشمن تنظیم کنیم، افزود: نباید مبارزه با استکبار را با توجه به شرایط کنگره آمریکا انجام دهیم و اگر جمهوری خواهان یا دموکرات ها روی کار آمدند ما تغییر موضع دهیم؛ ما همیشه با کفر و ظلم مبارزه می کنیم.

حجت الاسلام اشکوری گفت: البته مسلم است که از فرصت های بوجود آمده استفاده می کنیم و در هر زمانی که دشمن در موقعیت ضعف قرار می گیرد برای آن برنامه ریزی می کنیم و اگر در موقعیت قدرت باشد سعی می کنیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

وی با اشاره به سختی هایی که در مسیر مبارزه با استکبار جهانی وجود دارد، گفت: همواره مشکلاتی در این عرصه وجود داشته است و جمهور اسلامی ایران آنها را به جان خریده و برای مواجهه با آنها نیز آمادگی لازم را دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که جمهوری خواه یا دموکرات بودن کنگره آمریکا تفاوت چندانی در روند مذاکرات هسته ای ندارد، ابراز داشت: هنگامی که دو کشور بر سر میز مذاکره می نشینند همکاری و یا عدم همکاری دولت ها بر اساس اشتراک منافع و تزاحم منافع مطرح است بنابراین این که چه کسی پای میز مذاکره نشسته، در رده های بعدی اهمیت قرار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آمریکا خطوط قرمزی دارد که از آنها نمی گذرند و بر سر این منافع حیاتی خود ایستاده است؛ ما نیز در مقابل خطوط قرمزی داریم و هر دولتی روی کار بیاید نمی تواند پای خود را فراتر از آنها بگذارد.

حجت الاسلام اشکوری حفظ امنیت اسرائیل غاصب را یکی از مهم ترین خطوط قرمز آمریکا برشمرد و گفت: اوباما به صراحت اعلام می کند که این مسأله برای ما اهمیت دارد و حاضر نیستیم در این مورد کوتاه بیاییم.

وی افزود: جمهوری خواهان نیز چنین عقیده ای دارند بنابراین مسلما هر حزبی که در رأس کار باشد، رفتاری انجام نمی دهد که موجب افزایش قدرت ایران در منطقه شود زیرا که می دانند این امر موقعیت اسرائیل را تضعیف می کند؛ ذات آمریکا استکباری است و ذات انقلاب اسلامی ما استکبار ستیز است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تغییر رویکرد دولت ها در مواجهه با استکبار جهانی و آمریکا، گفت: کسی نمی تواند اصل استکبار ستیزی را بردارد منتهی یک دولتی می گوید من با لبخند کار را پیش می برم و یکی دیگر می گوید من از موضع قدرت با دشمن صحبت می کنم؛ اینها در مراحل بعدی دیپلماسی است./928/ت302/ج

ارسال نظرات