۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۲۹۷۴۲
نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه:

حرارت حسینی در قلوب مومنان سبب شکست دشمن می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به وجود حرارت حسینی در قلوب مومنان گفت: دشمن بداند تا زمانی که حرارت حسینی(ع) در قلوب مومنان جوشش دارد هرگز پیروز نخواهد شد.
دفتر جوادي دفتر جوادي دفتر جوادي ر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در جلسه هفتگی دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در تهران که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به نهضت عاشورا گفت: نهضت عاشورا یک خط است، خطی که تا امروز و تا ظهور امام زمان (ع) ادامه دارد امروز شهیدان دفاع مقدس اصحاب اباعبدلله (ع) هستند چرا که در خط و هدف امام حسین(ع) حرکت کردند.

 

وی افزود: امروز روضه های ما محل جذب سرباز برای امام حسین(ع) است و دشمنان اسلام باید بدانند تا زمانی که حرارت حسینی در قلوب مومنان جوشش دارد هرگز پیروز نخواهند شد.

 

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) مصباح الهدی است بیان داشت: این معرفتی که در محرم همه را فرا می گیرد از روشنایی اباعبدلله(ع) است و این معرفت و محبت همیشه در حال افزایش است.

 

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به ویژگی های مخصوص زیارت عاشورا خاطرنشان کرد: این زیارت مقام محمود را به ارمغان می آورد بدین معنا که نزدیکی به معصوم(ع) نتیجه خواندن این زیارت عنوان شده است، مرحوم آیت الله سید عباس کاشانی در عالم رؤیا در قصری بنام امام حسین(ع)، آیت الله خادمی اصفهانی، شیخ عباس قمی و شیخی که در میان نماز جماعت مسأله فقهی می فرمود را دیدم و از آنان علت حضور در آن قصر را پرسیدم که هر سه بزرگوار فرمودند: قرائت مکرر زیارت عاشورا.

 

وی با بیان اینکه خواندن زیارتنامه های وارد شده از ائمه اطهار فوائد بسیار دارند تاکید کرد: خواندن زیارتنامه ها باعث این می گردد که انسان به اهل بیت(ع) محبت و معرفت پیدا کند.

 

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به ابعاد مختلف واقعه کربلا اظهار داشت: بزرگان برای کربلا سه بعد در نظر می گرفتند، یکی مصیبت وارد شده دیگری حماسه و عرفان و در انتها پرده برداری از نقابی که دشمنان اسلام زده بودند.

 

این استاد حوزه با اشاره به وجود آمدن داعش در منطقه تصریح کرد: داعش به معنای دلار آمریکایی علیه شیعه است؛ این داعش زمانی که جوانان حلب را دستگیر می کنند به طرز وحشیانه ای به قتل می رسانند زیرا آنان بر روی بازوهای خود نام ذولفقار حیدر را حک می کنند.

 

وی با اشاره به یاران امام حسین(ع) گفت: زهیر یکی از یاران اباعبدلله و عثمانی مذهب بود و در خیمه حضرت بود که وی به اباعبدلله(ع) عشق پیدا کرد این معرفت بود که این شخص را فدایی امام زمان خود قرار داد.

 

حجت الاسلام رضوی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) ابراز داشت: حضرت سجاد(ع) در جواب شخصی که گفت نمی توانم برای امام حسین(ع) گریه کنم فرمود: دلیل عدم توانایی برای گریه کردن قساوت قلب است و قساوت قلب از گناه کردن و گناه کردن از خوردن مال حرام است.

 

لازم به ذکر است این جلسات هرهفته جمعه ها ساعت 10 صبح در دفتر آیت الله جوادی آملی واقع در تهران، بلوار کشاورز، خیابان فلسطین، نبش کوچه آبادیان برگزار می گردد./811/پ203/ب4

ارسال نظرات