۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۲۹۷۸۹
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان:

ذلت در برابر حق یکی از نشانه‌های عزت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، گفت: ذلت در برابر حق یکی از نشانه‌های عزت است در حالی که ذلت در برابر ظلم به شدت منکوب است.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، در مراسم عزاداری جمعه 16 آبان، در هیأت عماریون زاهدان، گفت: ذلت در برابر حق یکی از نشانه‌های عزت است در حالی که ذلت در برابر ظلم به شدت منکوب است؛ البته تقیه در زمان مناسب و در مواجهه با شرایط خاص، لازم است و این روش از زمان امام سجاد(ع) آغاز شد.

 

وی تأکید کرد: امام سجاد(ع) عزت را در کربلا نگه داشتند و به تعبیری اسلام را بازسازی کردند، اسلامی که پس از رحلت پیامبر(ص)، خلیفه‌محور بود تا حدی که یزید فاسق، مقدس شمرده می‌شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام زین العابدین(ع) در طول مدت 34 سال زندگی خود، دائم گریه می‌کردند؛ ایشان به همگان ثابت کردند که گریه، ویژگی افراد باعزت است، مکتب گریه و تباکی، مکتب عزت و انسان‌سازی است که این مکتب در حادثه کربلا و آنچه بر امام حسین(ع) و یاران ایشان گذشت، معنای ویژه‌ای پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به روایاتی از امامان معصوم اظهار داشت: شرافت مؤمن در خواندن نمازشب و اهل عبادت بودن است و عزت او در آزار نرساندن به دیگران نهفته است، کسی که به اطرافیان خود به ویژه والدین، آزار می‌رساند در بسیاری از امور زندگی، توفیق نخواهد یافت؛ درحالی که عده‌ای عزت را در پول و مقام و امثال آنها جست و جو می‌کنند و این خیالی باطل است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: عزتی بالاتر از صبر نیست؛ گاهی انسان می‌تواند جواب بدی را با بدی بدهد و از طرف مقابل انتقام بگیرد اما باید بدانیم که عزت و بزرگی در صبر است و بزرگ‌مرد کسی است که صبر خود را لبریز نمی‌کند./831/پ203/ب4

ارسال نظرات