۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۳۰۲۶۸
استاندار اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت در طول سال

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان، گفت: اوقات فراغت تنها مختص فصل تابستان نیست و در طول سال هم می تواند ادامه داشته باشد.
استاندار اصفهان زرگرپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، راه اندازی پورتال اوقات فراغت را از اصلی ترین فعالیت های انجام شده از سوی این ستاد برشمرد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به جایگاه و اهمیت جوانان و نقشی که در آینده کشور خواهند داشت، ستاد ساماندهی امور جوانان با قوت برگزار و برنامه های مختص جوانان در آن پیگیری می شود.

 

استاندار اصفهان افزود: قبل از شروع تابستان برنامه منسجم، فراگیر و جامعی در خصوص اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تدوین و هماهنگی لازم با دستگاههای مختلف صورت پذیرفت.

 

زرگرپور اعلام کرد: پورتال جامع اوقات فراغت برای نخستین بار در کشور به همت استان اصفهان راه اندازی شد و کلیه برنامه های تدوین شده در قالب این پورتال اجرا شد.

 

وی افزود: در این پورتال کلیه کلیه سلایق، دیدگاه‌ها و انتظارات خانواده ها درخصوص اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.

 

مدیر ارشد استان تشریح کرد: در پورتال اوقات فراغت برنامه های بیست و پنج دستگاه مختلف استانی در رابطه با گذراندن اوقات فراغت همراه با جزئیات و زمان و محل برگزاری متمرکز و قابل دسترسی خانواده ها  است.

 

زرگرپور خواستار ادامه فعالیت این سامانه در طول سال شد و تأکید کرد: دستگاه‌هایی که تاکنون به این سامانه نپیوسته اند، هرچه سریع تر اقدام کنند.

 

وی همچنین بر به روز بودن سامانه تأکید نمود و اضافه کرد: اوقات فراغت تنها مختص فصل تابستان نیست و در طول سال هم می تواند ادامه داشته باشد.

 

استاندار اصفهان عنوان کرد: در رابطه با هفته ازدواج و پیوند آسمانی نیز برنامه ریزی صورت پذیرفته از سوی دستگاه‌های ذیربط و هماهنگی و انسجام کارها باعث ایجاد هم افزایی مطلوبی شد.

 

وی خاطر نشان کرد: مسأله ازدواج آسان یا پیوند آسمانی، منوط به یک هفته خاص نبوده و به عنوان یک فعالیت و موضوع و فعالیت کار دائمی در دستور کار ستاد ساماندهی امور جوانان قرار گرفته است.

 

زرگرپور تصریح کرد: این ستاد در خصوص امکاناتی که می توان برای زوج های جوان ایجاد کرد فعال است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از بقاع متبرکه، امکاناتی برای برگزاری مراسم جشن ها، ازدواج ها و عقد و عروسی به صورت رایگان و با کیفیت بالا ارائه می دهند.

 

استاندار اصفهان عنوان کرد: یکی از وظایف اداره کل امور خانواده و بانوان استانداری هدایت، هماهنگی و بسترسازی برای ایجاد مرکز مشاوره خانواده است.

 

وی از امکان ایجاد مراکز مشاوره خانوادگی وسیع زیر نظر اداره کل امور خانواده و بانوان استانداری خبر داد و افزود: مطرح شدن و حل مسائل، موضوعات و مشکلات خانوادگی باعث استحکام و پایداری بیشتر خانواده ها خواهد شد.

 

زرگرپور به مبحث کارآفرینی برای جوانان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در دهه گذشته در این خصوص تحقیقاتی صورت پذیرفته و راهکارهای نیز ارئه گردیده است.

 

وی با بیان این که متأسفانه برای کارآفرینی جایگاه مورد انتظار در جامعه ایجاد نشده است یاد آور شد: مسأله مقابله با بیکاری و ایجاد اشتغال جدید یکی از محورهای اصلی است که در دستور کار قرار داد.

 

مدیر ارشد استان تصریح کرد: در خصوص اشتغال جوانان از منظر کارآفرینی، فعالیت ها و طرح هایی ارائه شده و از این پس به شیوه جدیدی با این مقوله برخورد خواهیم کرد.

 

وی در پایان اظهار داشت: مسأله اوقات فراغت تنها مختص قشر خاص جوانان و نوجوانان نیست و باید برای گروه‌های آسیب پذیرجامعه، خانواده ها و قشر های دیگر نیز برنامه ریزی شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات