۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۳۰۳۵۲
دبیر ستاد اقامه نماز لرستان:

اقامه نماز مهم ترین عامل زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با بیان اهمیت و جایگاه نماز، گفت: اقامه نماز مهم ترین عامل زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و یاد و نام امام حسین(ع) در جامعه است.
نماز

حجت الاسلام عابدین درویش پور، دبیر ستاد اقامه نماز لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که حادثه عاشورا تنها یک حادثه نیست، ابرازداشت: این واقعه برای بشریت درس های فراوانی دارد که باید به آن توجه شود.

وی با بیان این که امام حسین(ع) در حادثه عاشورا به ما آموخت که این واقعه تنها یک حادثه دینی نیست، افزود: حادثه کربلا درس آزادگی و معنویت را به ما آموخت.

حجت الاسلام درویش پور با اشاره به این که امام حسین(ع) در روز جنگ نماز را به موقع، علنی و با جماعت برپا کرد، خاطرنشان کرد: از اهداف مهم قیام عاشورا اقامه نماز است.

وی با اشاره به زیارت نامه عاشورا، بیان داشت: امام حسین(ع) در واقعه عاشورا با برپایی نماز در واقع حق نماز را به خوبی ادا کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با بیان این که سیره اهل بیت(ع) بهترین عامل سعادت بشر است، عنوان داشت: سیره و سنت اهل بیت(ع) در عرصه های گوناگون برای ما عبرت آموز است و نباید نسبت به سیره عملی و رفتاری آنان بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به این که واقعه عاشورا جنگ بین کفر و ایمان بود، افزود: امام حسین(ع) در این جنگ برای همیشه اسلام را زنده نگه داشت.

حجت الاسلام درویش پور با اشاره به این که نماز مهر قبولی انسان است و اعمال انسان به وسیله نماز رمز گشایی می شود، خاطرنشان کرد: این سخنان جایگاه و اهمیت نماز را نشان می دهند که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماز جلوه ویژه عاشورا است

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان در ادامه با بیان این که نماز جلوه ویژه عاشورا است، تأکید کرد: یکی از راه های زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین(ع) در دل ها اقامه نماز است.

وی عنوان داشت: پیروان واقعی اهل بیت(ع) باید به برپایی نماز اول وقت توجه کنند و در تربیت دینی فرزندان خویش تلاش کنند./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات