۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۳۰۷۷۰
رییس کانون های مساجد اصفهان:

تشکیل شبکه خواهران مسجدی در شهرستان ها ضروری است

خبرگزاری رساـ رییس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان بر ضرورت تشکیل و راه‌اندازی شبکه خواهران مسجدی در شهرستان ها تأکید کرد.
حجت الاسلام معتمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، رییس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان امروز در نشست هم‌اندیشی رابطان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از مهم‌ترین پایگاه های دینی و فرهنگی هستند که باید از ظرفیت و پتانسیل آنها برای تربیت و پرورش جوانان نخبه و متعهد بهره ببریم.

وی گفت: رابطان خواهر کانون های مساجد استان باید ضمن شناسایی استعدادها و توانمندی های خواهران عضو کانون های مساجد، در راستای حضور فعال خواهران در این پایگاه های مهم دینی و فرهنگی برنامه ریزی داشته باشند.

وی تعامل و همکاری در بخش‌های مختلف کانون را امری ضروری دانست و گفت: خواهران و برادران زیر نظر یک مدیر مسؤول و تحت نظارت امام جماعت به عنوان مدیر طبیعی مسجد فعالیت می کنند، از این رو باید در همه برنامه ها به دور از اختلاف و تفرقه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام معتمدی افزود: مسؤولان واحد خواهران در کانون های مساجد باید با برگزاری نشست های هم اندیشی با خواهران عضو کانون های مساجد آن ها را در کلیه برنامه های فرهنگی، اجتماعی و هنری و اعتقادی شرکت دهند و از استعدادها و توانمندی های آنها برای پیشرفت و توسعه کانون استفاده کنند.

وی بر ساماندهی واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان های مختلف استان تأکید کرد و افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم، ایجاد بانک ایده، فعالیت در زمینه اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، جمعیت و کارآفرینی از اهم فعالیت های واحد خواهران است.

وی محور قرار گرفتن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در فعالیت های فرهنگی به وی‍ژه در مساجد را الزامی دانست و گفت: برای جلوگیری از اختلاف و بی راهه رفتن باید به قرآن و اهل بیت(ع) متوسل شویم.

رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان بر تشکیل اتاق فکر واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان های مختلف تأکید داشت و افزود: در این اتاق فکر می توان با همکاری و تعامل، بهترین برنامه ها را برای واحد خواهران کانون های مساجد برنامه ریزی کرد.

وی در پایان گفت: در صورت ساماندهی واحد خواهران در شهرستان های مختلف و ارائه برنامه های مناسب، دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان از این برنامه ها حمایت خواهد کرد./1305/پ203/ب3

ارسال نظرات