۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۳۰۸۲۳
تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی:

پیروزی در برابر دشمنان اسلام از نعمت‌های خاص خداوند است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ‌گفت: در عصر حاضر ملت مومن و انقلابی ایران، لبنان، غزه با ایستادگی، صبر و مقاومت در برابر دشمنان اسلام به نعمت خاص الهی که پیروزی است دست یافتند.
حجت الاسلام و المسلمين محمد محمدي ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جلسه درس تفسیر سوره حمد این هفته که شامگاه روز پنج شنبه در مصلای شهرری برگزار شد، گفت: صراط مستقیم راه سعادت دنیا و آخرت است ما در نمازهای خود از خداوند درخواست نعمت کسانی را داریم که در صراط مستقیم هستند.

 

وی با اشاره به این‌که هر نعمتی برای دسته‌ای خاص از انسانها است، افزود: دسته‌ای از انسانها صرفا از نعمت ظاهری مانند نعمت زندگی، رزق و روزی برخوردار می‌شوند نعمت‌هایی که خداوند در دنیا براساس رحمانیت خود به کافر و مسلمان بلکه به کافرها بیشتر عطا می‌کند به طور قطع منظور ما از نعمت درخواستی این نیست.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به نعمت دیگری از نعمت‌های الهی عنوان کرد: دسته دوم انسانهایی هستند که از نعمت باطنی مانند استعدادهای عالی برای رسیدن به مقاصد عالی زندگی دنیایی برخوردار هستند، و دسته سوم نعمت ظاهری ویژه که به عنوان پاداش به بعضی از انسانها داده می‌شود.

 

نعمت‌ها پاداشی از رحمت رحیمیه خداوند است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری در ادامه با اشاره به دسته سوم نعمت ظاهری ویژه که به عنوان پاداش به بعضی از انسانها داده می‌شود از رحمت رحیمیه خداوند است، یادآور شد: بنی‌اسرائیل از جمله اقوامی بودند که این نعمت شامل حال آنها شد زمانی‌که حضرت موسی(ع) آنها را از بلای بسیار بزرگ فرعونیان که پسران آنها را کشته و زنانشان را به بردگی می‌بردند نجات داد.

 

وی افزود: خداوند بنی‌اسرائیل را به خاطر استقامت و پایداری در برابر ظلم و ستم فرعونیان به واسطه حضرت موسی(ع) نجات داده و در آن زمان حاکم دنیا کرد اما آنها با وجود این همه نعمت به سعادت واقعی دست پیدا نکردند پس این نعمت نیز آن نعمتی که ما در صراط مستقیم از خداوند درخواست می‌کنیم نیست.

 

خداوند همه کسانی را که در برابرظلم و ستم ایستادگی کنند یاری می‌کند

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسین(ع) با اشاره به این‌که مسلمانها مکرر از این نعمت الهی استفاده کردند، گفت: در زمان پیامبر(ص) بارها دشمنان بر علیه مسلمانان متحد شده و اقدامات زیادی را انجام دادند اما خداوند بر اساس رحمت خود مسلمانان را به دلیل اینکه در برابر ظلم و جور ایستادگی کردند یاری کرده است خداوند همه کسانی را که در برابر ظلم و ستم استقامت و پایداری داشته باشند یاری می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری با یادآوری دوران دفاع مقدس و امدادهای الهی نسبت به رزمندگان اسلام که در برابر همه مستکبران دنیا ایستادگی می‌کردند، اظهار داشت: در عصر حاضر ملت مومن و انقلابی ایران، لبنان، غزه با ایستادگی، صبر و مقاومت در برابر دشمنان اسلام به نعمت خاص الهی که پیروزی است دست یافتند.

 

وی با اشاره به این‌که تمام نعمت‌های الهی برای رسیدن به نوع چهارم نعمت الهی است، بیان داشت: نوع چهارم نعمت الهی نعمت توفیق و هدایت خاص است این همان هدایتی است که ما در صراط مستقیم از خداوند درخواست می‌کنیم زیرا این هدایتی است که خداوند دست انسان را گرفته و به مقصد عالی انسانیت که بهشت بوده می‌رساند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسین(ع) خاطرنشان کرد: رسیدن به بهشت همان سعادت دنیا و آخرت است تا زمانی که فرد وارد بهشت نشده باشد نعمت بر او تمام نمی‌شود حتی اگر در دنیا با همه نعمت‌ها از بهترین نوع آنها قرین بوده باشد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات