۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۳۰۸۶۵
نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(145)

رسانه‌ها در پوشش فعالیت‌های علمی حوزه قوی‌تر عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نظارت وارزیابی بر انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه ضمن تشریح فعالیت‌های این انجمن با انتقاد به رسانه‌های دینی گفت: یکی از مشکلات ما عدم پوشش رسانه‌ای فعالیت‌های این انجمن است؛ هر اندازه که پوشش رسانه‌ای این مباحث بهتر شود تعمیق مسائل علمی در جامعه نیز بهتر می‌شود.
حجه الاسلام امير زاده

حجت الاسلام خلیل امیرزاده مسؤول نظارت و ارزیابی انجمن های علمی حوزه های علمیه در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا ضمن تشریح فعالیت های این انجمن گفت: حوزه علمیه در طول ده سال گذشته  تعدادی از نخبگان را جمع آوری کرده و تصمیم بر انجام کارگروهی تخصصی گرفتند بنابراین پیش از این که به صورت رسمی و فراگیر شروع به کار کند، در قالب انجمن هایی شکل گرفته از انجمن های علمی وزارت علوم فعالیت می کرد و پس از اقبال حوزویان مشاهده اساس نامه ای از طرف حوزه علمیه تنظیم شد.

 

وی افزود: در حال حاضر شانزده انجمن علمی حوزوی تاسیس شده است؛ کار این انجمن ها تولید علم است اما هنوز به صورت کاربردی که مطلوب جامعه باشد در نیامده است و بیشتر بر تعمیق علمی حوزه های علمیه تاکید دارد.

 

مسؤول نظارت و ارزیابی انجمن های علمی حوزه در ادامه گفت: همیشه کلام رهبر معظم انقلاب را به عنوان چشم انداز در راه خود قرار می دهیم و براساس توقعاتی که ایشان از حوزه های علمیه دارند، برنامه ها و راهکار های خود را تنظیم کرده ایم؛ اما متاسفانه هنوز این روند به صورت ابتدایی و تدریجی است.

 

حجت الاسلام امیرزاده درباره تالیف علوم انسانی اسلامی در این انجمن گفت: براساس  امکانات و نیروی متخصص موجود تا اندازه ی قابل قبول کار کرده ایم اما مطلوب نیست؛ در حوزه های مختلف اقدام به نشر کتاب و برگزاری نشست های علمی کرده ایم.

 

وی در ادامه نوید برپایی کرسی های های آزاداندیشی را در حوزه های علمیه داد. این انجمن دو فعالیت مهم برای ترغیب طلاب به سمت تولید محتوای علمی مورد نیاز جامعه دارد یکی برپایی کارگاه های تخصصی که معاونت پژوهش به صورت جدی مشغول عملیاتی کردن آن است و دیگری برگزاری نشست های علمی که انجمن ها مشغول به برگزاری آن هستند.

 

مسؤول نظارت و ارزیابی انجمن های علمی حوزه در ادامه ضمن انتقاد به رسانه های دینی گفت: یکی از مشکلات ما عدم پوشش رسانه ای فعالیت های این انجمن است؛ هر اندازه که پوشش رسانه ای این مباحث بهتر شود تعمیق مسائل علمی در جامعه نیز بهتر می شود./810/پ200/ف

ارسال نظرات