۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۳۱۲۸۱
آیت الله شبستری:

دشمن به دنبال دوری مسلمانان از معارف قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز، گفت: یکی از مهم ترین اهداف دشمنان دوری مسلمانان از معارف قرآنی است، چراکه می دانند تنها راه پیروزی امت اسلامی بر نظام کفر تمسک به آیات قرآنی است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از فعالان قرآنی استان اظهار داشت: ترویج معارف و ارزش‌های قرآنی نقش مهمی در ترویج اخلاق حسنه و دوری جامعه از رذایل دارد.

 


وی با اشاره به جایگاه ارزنده قرآن کریم در ارتقای سطح معنوی و معرفتی مردم به ویژه جوانان، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن اقدامی شایسته از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است که تداوم برگزاری آن در طول سه دهه گذشته نشان از عزم جدی متولیان قرآنی در جهت ترویج معارف دینی است.

 


آیت الله شبستری برگزاری مسابقات قرآن را زمینه ای برای آشنایی عموم با مفاهیم قرآن دانست و خاطرنشان کرد: این مسابقات فضایی ارزشمند و معنوی برای آشنایی جوانان با معارف اسلامی و انس بیشتر ایشان با قرآن است، بنابراین باید نهایت تلاش در جهت برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر این مسابقات صورت گیرد.

 


امام جمعه تبریز قرآن کریم را شفا دهنده جسم و روح، و مایه هدایت بشری به بهترین راه‌ها دانست، گفت: قرآن برای پند دادن و اندرز آمده است، یکی از مهم ترین اهداف دشمنان دوری مسلمانان از معارف قرآنی است، چراکه می داند تنها راه پیروزی امت اسلامی بر نظام کفر تمسک به آیات قرآنی است.

 


نماینده خبرگان رهبری در ارتباط با میزبانی استان آذربایجان شرقی از مسابقات کشوری قرآن کریم گفت: اینجانب به نوبه خود از این امر خرسند بوده و ضمن اعلام آمادگی برای کمک به این اقدام پسندیده، نهایت تلاش و کوشش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات انجام خواهیم داد.

 


همچنین یار احمدی، رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم و میزبانی این مسابقات در استان آذربایجان شرقی به ارایه توضیحاتی پرداخت و از همکاری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در برگزاری مطلوب این مسابقات تقدیر کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات