۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۳۱۳۱۹
با محوریت معرفی شخصیت علمی آیت‌الله جوادی آملی؛

بزرگترین المپیاد قرآنی حدیثی جهان اسلام برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه از برگزاری بزرگترین المپیاد قرآنی حدیثی المصطفی با محوریت معرفی آثار، نظرات، آثار و شخصیت حضرت آیت‌الله جوادی آملی خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان در 40 کشور جهان برگزار می‌شود که یک دستاوردی برای نظام به شمار می‌آید.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد رضا صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه عصر امروز در نشست خبری از برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی خبر داد.

 

وی گفت: این جشنواره سلسله مسابقاتی است که هر ساله از سوی جامعه المصطفی میان طلاب، دانشجویان و دانش آموختگان مراکز زیر مجموعه برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی به عنوان بزرگترین مسابقات قرآنی و حدیثی جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: این جشنواره از حیث تعداد، مخاطبان، تنوع ملیتی، تنوع بخش‌ها و رشته‌ها در جهان اسلام بی نظیر است.

 

وی ادامه داد: این جشنواره همزمان در 40 کشور جهان برگزار می‌شود که یک دستاوردی برای نظام به شمار می‌آید، البته در 10 کشور برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت.

 

حجت‌الاسلام صالح معرفی آموزه‌های انسان ساز قرآن کریم و عترت، ارتقا و تعمیق فضای انس با قرآن، حدیث و ادعیه، شناسایی ظرفیت‌ها و کشف استعدادهای نخبگان و ممتازین قرآنی، معرفی و نکوداشت شخصیت‌ها و الگوهای موفق قرآنی و حدیثی و ایجاد ارتباط وثیق میان دانش آموختگان، دانش پژوهان و نیروها و مراکز قرآنی در کشورها را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

 

وی افزود: تأکید بر حرکت در مسیر تحقق رسالت‌های حوزوی المصطفی در طراحی و اجرای جشنواره، اهتمام به توسعه متوازن جشنواره در حوزه حدیث و ادعیه و تأکید بر سیر مطالعاتی تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله سیاست‌های برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی است.

 

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه طلاب، دانشجویان، دانش پذیران شاغل به تحصیل و فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه را مخاطبان این جشنواره خواند و عنوان کرد: قریب به 3 هزار خواهر غیر ایرانی نیز از جمله مخاطبان بیستمین جشنواره بین المللی قرآنی حدیثی المصطفی هستند.

 

وی افزود: این جشنواره در سه بخش مهارتی(شفاهی)، معارفی(کتبی) و پژوهشی(آثار) برگزار می‌شود، همچنین مسابقه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در 15 رشته برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صالح مفاهیم آیات و احادیث منتخب، مطالعات قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، تفسیر ترتیبی، موضوعی و مطالعات حدیثی را از رشته‌های معارفی(کتبی) برشمرد و اظهار داشت: تألیف و ترجمه کتاب، تدوین مقاله و پایانامه رشته‌های بخش آثار و حفظ کل قرآن کریم، تحقیق و قرائت ترتیل نیز رشته‌های بخش شفاهی هستند.

 

وی یادآور شد: مرحله مقدماتی آزمون به صورت شفاهی از تاریخ 1 تا 7 آذر و آزمون کتبی آنلاین نیز از تاریخ 5 تا 12 آذر ماه برگزار می‌شود، مرحله نهایی مسابقات شفاهی در تاریخ 14 و 15 بهمن ماه سال جاری در مجتمع عالی امام خمینی(ره) شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه شعار«فرهنگ و سبک زندگی قرآنی» را شعار بیستمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی عنوان و خاطرنشان کرد: در این جشنواره آثار، دستاوردها، آرا و نظرات حضرت آیت‌الله جوادی آملی معرفی می‌شود.

 

وی عنوان کرد: تاکنون نیز 3 هزار 200 نفر در داخل کشور با 5 هزار 984 نفر رشته از 82 ملیت ثبت نام کرده‌اند؛ البته پیش بینی می‌کنیم در این جشنواره 10 هزار شرکت کننده در 15 هزار نفر رشته ثبت نام کنند.

 

حجت‌الاسلام صالح در بخش دیگری از سخنان خود تعداد دارالقرآن‌های جامعه المصطفی العالمیه در سراسر دنیا را 360 عدد اعلام کرد./993/پ202/ف

ارسال نظرات