۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۳۲۱۱۸

جلسه اجرایی شدن طرح ملی ملکوت در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه اجرای شدن طرح ملی ملکوت با حضور مدیران نهادهای فرهنگی خوزستان برگزار شد.
جلسه اجرایی شدن طرح ملی ملکوت در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جلسه اجرایی شدن طرح ملی ملکوت، عصر امروز، در سالن اجتماعات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با حضور مدیران نهاد های فرهنگی خوزستان برگزار شد .

براساس این گزارش فرج الله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، با اشاره به اهمیت نشر معارف قرآنی در جامعه اظهارداشت: تحول فرهنگی در خوزستان تنها از راه عملی شدن آموزه های دینی ممکن خواهد بود.

خبیر گفت: جشنواره طرح ملی ملکوت نمونه ای از یک کار فرهنگی بزرگ بوده که اجرایی شدن آن نیاز به همکاری فشرده نهادهای فرهنگی دارد.

وی افزود: برای اجرایی شدن این طرح بزرگ فرهنگی دبیرخانه ای در استان تشکیل و نهادهای اثر گذار در آن شرکت خواهند کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، نمایندگان آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه های استان، استانداری و صدا و سیما را از جمله اعضای این دبیرخانه معرفی کرد و ابرازداشت: معاونت فرهنگی این نهادها از ابزار های اطلاع رسانی خود جهت تبلیغ هدف های این طرح ملی استفاده خواهند کرد.

همچنین در این جلسه ابوالفضل خراسانی، دبیر اجرایی جشنواره ملی ملکوت، با اشاره به اهمیت فرهنگی این جشنواره و دستاوردهای ارزشمند آن برای خوزستان گفت: کار بزرگی در حال شکل گیری بوده و خدمت به قرآن هدف اساسی این کار بزرگ است.

خراسانی افزود: این طرح با همکاری نهادهای فرهنگی و حوزه های علمیه در حال انجام بوده و جامعه هدف های آن اساتید، طلاب و علاقه مندان به معارف اسلامی هستند.

گفتنی است، جشنواره ملی ملکوت با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین الملی علوم وحیانی اسرا و سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس سیر مطالعاتی آثار آیت الله جوادی آملی و با محوریت کتاب قرآن در قالب 8 بخش برگزار می شود./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات