۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۳۲۲۵۰

ساماندهی بیش از سه هزار طلبه و روحانی در بسیج طلاب گیلان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان، جذب و ساماندهی طلاب و روحانیان را یکی از مهم ترین وظایف و برنامه های بسیج طلاب استان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار طلبه و روحانی در این پایگاه جذب و ساماندهی شدند.
بسيج طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محسن زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان امروز در دیدار مجموعه بسیج طلاب استان با نماینده ولی فقیه در گیلان از فعالیت 32 پایگاه بسیج طلاب در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 23 پایگاه در مدارس علمیه برادران و نه پایگاه نیز در مدارس علمیه خواهران در حال فعالیت هستند.

 

وی جذب و ساماندهی طلاب و روحانیان را یکی از مهم ترین وظایف و برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار طلبه  و روحانی در این پایگاه جذب و ساماندهی شدند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان، بهره‌برداری از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل موجود در حوزه‌های علمیه به منظور تقویت بنیه اعتقادی، بصیرتی، فرهنگی و سیاسی اقشار مختلف بسیج و به‌کارگیری طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه در تأمین نیازهای تحقیقاتی بسیج را از جمله مأموریت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیان اعلام کرد.

 

حجت الاسلام محسن زاده با مهم ارزیابی کردن جایگاه بسیج طلاب به عنوان یکی از تشکل های مهم در کشور افزود: شناسایی و جذب طلاب و روحانیان، ساماندهی طلاب در رشته‌های تخصصی و استفاده از نیروهای طلبه و روحانی سه ماموریت سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان افزود: طلاب و روحانیان بسیجی در قالب هادیان سیاسی و مبلغان مذهبی به مناطق محروم، روستا، بسیج محلات و کاروان های راهیان نور اعزام می سوند تا آموزه های اسلامی را تبیین کنند.

 

حجت الاسلام محسن زاده با اشاره به حضور گسترده طلاب بسیجی در طرح صالحین نیروی مقاومت بسیج، اظهار داشت: طلاب و روحانیان بسیجی در این طرح با حضور در جمع بسیجیان ضمن پاسخگویی به مسائل و شبهات موجود، در زمینه بصیرت افزایی در جامعه نقش مؤثری ایفا می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز شبهات گسترده ای از سوی دشمنان هر روز در جامعه بیان و گسترش می شود، خاطرنشان کرد: شناسایی و پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی یکی از رسالت های مهم طلاب و روحانیان بسیجی است.

 

وی از طلاب بسیجی به عنوان پیشگامان عرصه دفاع از دین و مبانی انقلاب یاد کرد و افزود: طلاب بسیجی باید در کنار تبلیغ ارزش های دینی در جامعه، دستاوردهای ارزشمند انقلاب و نظامی را در منابر و خطابه های خود بیان کنند.

 

حجت الاسلام محسن زاده همچنین به معضلات فرهنگی کشور اشاره کرد و با بیان این که رسالت طلاب بسیجی در رصد فرهنگی جامعه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: طلاب بسیجی باید اثرگذاری و ویژگی های فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر را برای جامعه به خوبی تبیین کنند. 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان در بخش دیگری از سخنان خود از جذب و ساماندهی 825 هزار نفر در طرح صالحین این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح آموزش های معرفتی، بصیرتی و احکام دینی از سوی طلاب و روحانیان بسیجی برای نوجوانان بیان می شود.

 

وی همچنین از شناسایی 164 شهید طلبه و روحانی استان گیلان خبر داد و تصریح کرد:  طرح شناسایی و ساماندهی روحانیان ایثارگر و رزمنده نیز در دستور کار سپاه استان قرار داد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات