۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۳۲۷۱۹
حجت­الاسلام والمسلمین نظری­منفرد:

قرآن برهان بزرگ الهی در اختیار انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت­الاسلام والمسلمین نظری­منفرد با اشاره به تبلیغات گسترده‌ای که در فضای مجازی علیه اسلام و قرآن می‌شود، از قرآن به عنوان معجزه واقعی پیامبر اکرم(ص) و برهان بزرگی در اختیار انسان‌ها نام برد که مخاطبان آن روز به روز افزایش می‌یابد.
حجت الاسلام و المسلمين نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام والمسلمین علی نظری­منفرد، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم عزاداری در دادسرای عمومی و انقلاب قم درباره قرآن تلاوت کردن سر امام حسین(ع) در بالای نیزه‌ها سخن گفت.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: کتاب ارشاد شیخ مفید از جمله کتاب هایی به شمار می رود که در آن به حادثه کربلا اشاره شده است. عمده مطالب این  کتاب، به اثبات امامت حضرت علی(ع) و جریان کربلا پرداخته که معتبر و مورد توجه است.

 

کارشناس دینی با اشاره به قرآن تلاوت کردن سر امام حسین(ع) در بالای نیزه‌ها، ابراز داشت: جریان قرآن تلاوت­کردن سر امام حسین(ع) در بالای نیزه­ها، در کتاب ارشاد شیخ مفید نقل شده است که این امر به حسب عادت، امری عادی نیست. انسان زنده می­تواند صحبت کند، اما هنگامی که رگ گردن بریده شود، حیات انسان به پایان می­رسد و به طور طبیعی سر بریده شده نمی­تواند صحبت کند؛ صحبت­کردن سر از تن جدا شده، امری خارق­العاده است.

 

وی با بیان این‌که در سوره­های مختلف قرآن، به معجزه­های پیامبران اشاره شده است، گفت: از جمله در قرآن به تبدیل­شدن عصای حضرت موسی(ع) به اژدها، زنده­شدن مردگان و برطرف کردن دردهای بدون درمان با معجزه حضرت عیسی(ع) و تکلم در بدو تولد آن حضرت اشاره شده است.

 

حجت­الاسلام والمسلمین نظری­منفرد درباره معجزه اظهار داشت: امور خارق­العاده­ای که از نظر عادت نمی­شود آن­ها را بر اثر قوانین جاری عادی توجیه کرد معجزه نامیده می­شود. همانطور که متخصصی علت یک بیماری را می­داند و سایر مردم نمی­دانند، به گفته علامه طباطبایی(ره) تمامی معجزات علت­هایی دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که تمامی امور به اراده خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: انسان موحد باید این نکته را بپذیرد که هر چه در عالم اتفاق می­افتد، به واسطه اراده خداوند متعال است و در اراده تکوینی حضرت حق، مراد از اراده جدا نمی­شود.

 

این کارشناس دینی به اراده تشریعی اشاره کرد و گفت: تنها اراده خدا در اراده تشریعی سبب فعل نیست؛ باید خدا اراده کند و بنده نیز با اراده خود به نماز مشغول شود که به این نوع اراده، اراده تشریعی می­گویند، اما اراده تکوینی اراده حضرت حق است.

 

حجت­الاسلام والمسلمین نظری­منفرد درباره معجزه و کرامت ابراز داشت: اگر کسی بگوید که اسلام را پذیرفته است، اما معجزات را قبول نکند، یعنی قرآن را قبول نکرده است، چرا که معجزات در قرآن کریم آمده است.

 

استاد حوزه علمیه قم به تفاوت بین معجزه و کرامت پرداخت و اظهار داشت: معجزه همراه با دعوای نبوت است. به این صورت که شخصی در قبال ادعای نبوت خود، معجزه را نشان می­دهد. معجزه، نشان راستگویی هر پیامبر و کرامت برای اولیای خداوند است، یعنی ولی خدا دارای کرامت است، اما مدعی نبوت نیست. صاحب کرامت نیز کار خارق­العاده می­کند. معجزه و کرامت تفاوت ماهوی ندارند.

 

این کارشناس دینی قرآن را معجزه واقعی پیامبر اکرم(ص) دانست و ابراز داشت: قرآن، برهان بزرگی در اختیار ما است. با توجه به تبلیغات و حملاتی که در فضای مجازی علیه اسلام و قرآن وجود دارد، قرآن نیز در حال گسترش است و برخی از دانشمندان بزرگ کتاب‌های فراوانی درباره معجزات پیامبر اکرم(ص) نوشته­اند.

 

حجت­الاسلام والمسلمین نظری­منفرد درباره قدرت خداوند متعال خاطرنشان کرد: گفته می­شود که مردم در طول 23 سال از نبوت پیامبر گرامی اسلام(ص)، بیش از 4400 امر خارق­العاده از آن حضرت مشاهده کرده­اند. قرآن تا قیامت، معجزه است. خداوندی که عبارت «انی عبدالله آتانی الکتاب و جعلنی نبیا» را در دهان بچه می­گذارد، می­تواند تلاوت قرآن را در سر بریده سیدالشهدا(ع) قرار دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: موارد دیگری درباره تکلم­کردن پس از مرگ وجود دارد؛ از جمله هنگامی که سر سعید بن جبیر را که از بدنش جدا کردند، شهادتین می­گفت؛ همچنین نقل شده است که برخی از اصحاب پیامبر اکرم(ص) پس از مرگ، تکلم می کردند.

 

این کارشناس دینی اظهار داشت: سر مبارک امام حسین(ع) در مکان­های مختلفی قرآن را تلاوت می­کرد که یکی از آن مکان­ها، کنار دروازه شهر کوفه بود. برخی از افراد، صدای قرآن تلاوت­کردن امام حسین(ع) را شنیدند که این امر، کار خارق­العاده­ای است، چرا که از این طریق حجت برای عده­ای تمام شود.

 

وی اشاره به سخنی از کاشف الغطاء درباره قرآن تلاوت کردن سر مبارک امام حسین(ع) گفت: برخی از افراد قرآن تلاوت­کردن سیدالشهدا(ع) را می­شنیدند، اما همه توان شنیدن آن را نداشتند./822/پ202/ی

ارسال نظرات