۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۳۲۸۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

امنیت در سایه ارتباط باقرآن و اهل بیت محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که تنها راه و مسیری که انسان را به سعادت می‌رساند، قرآن است، گفت: امنیت تنها در سایه توسل به قرآن و اهل بیت محقق می شود.
کاظم لطفيان مدير کل سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در پنجمین آزمون جامع حافظان قرآن کریم کارکنان نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان این‌که انس با قرآن درجات مختلفی دارد، اظهار داشت: ارتباط عمیق با قرآن زندگی انسان را دگرگون کرده و موجب می شود که زندگی انسان رنگ و بوی الهی به خود بگیرد و بتواند زمینه رسیدن انسان را به قرب الهی فراهم کند.

 

وی ادامه داد: زندگی صنعتی امروز انسان را دچار آسیب های فکری و روانی گوناگونی کرده است که موجب شده فرد در زندگی احساس پوچی و بی هدفی یا نگرانی و سردرگمی داشته باشد، در حالی که اگر انسان با قرآن کریم مأنوس شود، می تواند در زندگی آرامش یابد و نه تنها می تواند زندگی خود را تغییر دهد بلکه می تواند زندگی اطرافیان خود را نیز متحول کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به مقام شفاعت قرآن، گفت: در روز حشر قرآن پیشاپیش انبیا، علما و شهدا شفاعت می‌کند که این نشان از جایگاه والای این کتاب آسمانی دارد و نشان می دهد هرکس به دستورات این کتاب الهی عمل کند در قیامت هم طراز اولیا و انبیای الهی محشور خواهد شد.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این‌که عمل به قرآن به تنهایی نمی تواند برای رسیدن به کمال کافی باشد، ادامه داد: قرآن کلیات رهنمودها و سخنان الهی است و اگر می خواهیم معانی و مفاهیم این کتاب آسمانی را به خوبی بفهمیم و به آن عمل کنیم، باید به اهل بیت که مفسران قرآن هستند؛ روی آوریم زیرا بدون اهل بیت گاهی مراجعه به قرآن خصوصا در افرادی که زمینه انحراف دارند، می تواند موجب کج فهمی شود و انسان را گمراه کند.

 

وی عنوان کرد: اهل بیت(ع) همه فدای قرآن و به ثمر نشستن تعالیم آن در جامعه دینی شده‌اند، چراکه در پرتو این معارف ایمان واقعی در قلب‌ها جای می‌گیرد.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که راز محبوبیت فعالان و قاریان قرآن در پیروی از کلام وحی و اهل ‌بیت(ع) است، گفت: اگر می خواهیم زندگی قرآنی و اسلامی داشته باشیم، باید همانطور که پیامبر (ص) فرموده اند به عترت و اهل بیت و کتاب خداوند توسل بجوییم.

 

وی ادامه داد: طبق رهنمودهای پیامبر اکرم(ص) تنها قرآن و اهل بیت است که می تواند در فتنه ها و حوادث واقعه انسان را یاری کرده و به او بفمانند که حق و باطل کجاست، زیرا در بعضی از حوادث دشمن چنان حق و باطل را مشتبه می کند که بدون راهنمایی امام و ولی خدا در زمین و نایبانش تشخیص حق از باطل بسیار کار دشواری است.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این‌که تمامی نعمات الهی در سایه عمل به قرآن و توسل به اهل بیت برای انسان محقق می شود، یادآور شد: امنیت و سلامتی مهم‌ترین نعمات الهی در روی زمین هستند که عمل به قرآن و توسل به اهل بیت(ع) هر دوی این نعمت ها یعنی سلامتی و امنیت را برای انسان فراهم می کند. /968/پ202/ب3

ارسال نظرات