۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۳۳۵۶۹

برگزاری آیین افتتاحیه طرح های بنیاد برکت در مشهد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه 40 مدرسه بنیاد برکت با سخنرانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و معاون وزیر آموزش و پرورش از طریق ویدئو کنفرانس در مشهد برگزار شد.
حجت الاسلام محمدي گلپايگاني مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاحیه 40 مدرسه بنیاد برکت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و مرتضی رئیسی، معاون وزیر آموزش و پرورش از طریق ویدئو کنفرانس در روستای باغون‌آباد از توابع مشهد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی با بیان این که طرح ازدواج سفید در نظام اسلامی بسیار نامناسب است که چند صباحی دو فرد بدون هیچ قید و شرطی با هم زندگی کنند، اظهار داشت: حاکم اسلامی باید مراقب این موضوعات باشد چون تمام این موارد از دسیسه‌های دشمن است.

 

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: حاکم اسلامی وظیفه‌اش این است که مردم را بهشتی بار بیاورد و از این که به سوی جهنم رهنمون شوند جلوگیری کند و در این زمان که دشمن با تمام توان خود برای از بین بردن کانون خانواده‌ها و نسل جوان به میدان آمده وظیفه مسؤولان خطیرتر می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه گفت: آمریکا اگر توان حمله به ایران اسلامی را داشت لحظه‌ای تردید نمی‌کرد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب نیازی به اعتماد به آمریکا نداریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که تربیت نسل جوان از جمله وظایف حاکم است، عنوان کرد: اگر آمادگی کامل در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن نداشته باشیم قطعا شکست می‌خوریم و این که تا به امروز دشمن جرأت حمله به ایران را نداشته به خاطر قدرت نظامی کشور است وگرنه تاکنون این اتفاق می‌افتاد.

 

بهره‌برداری از 600 مدرسه در نقاط محروم کشور تا پایان امسال

 

مرتضی رئیسی، معاون وزیر آموزش و پرورش نیز درادامه با بیان این که امسال از یک‌هزار مدرسه در حال ساخت بنیاد برکت 600 مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: سعی شده تا این مدارس در مناطقی احداث شوند که دانش‌آموزان کافی نیز در آنجا سکونت داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ نهادی به اندازه بنیاد برکت در کشور به آموزش نقاط محروم کمک نکرده است و امروز شاهد افتتاح 40 پروژه آموزشی در نقاط مختلف کشور هستیم که امیدواریم شاهد آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزان این مناطق باشیم.

 

رئیسی با بیان این که 40 مدرسه و 818 پروژه که در محروم‌ترین نقاط کشور راه‌اندازی شده‌اند که بیشتر این پروژه‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بوده‌اند، گفت: تمام هزینه‌کردهای پروژه‌های بنیاد برکت مشخص شده است./934/د101/ب4

ارسال نظرات