۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۳۳۵۹۷
مدیر کل امور بانوان استانداری اصفهان:

آسیب‌شناسی مهم‌ترین رکن در فعالیت‌های بانوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور بانوان استانداری اصفهان در دیدار با معاونت امور بانوان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: آسیب‌شناسی، مهم‌ترین رکن در فعالیت‌های بانوان است.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سهیلا اثنی‌عشران، مدیر کل امور بانوان استانداری اصفهان امروز در دیدار با جانشین و معاون امور بانوان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان بر لزوم آسیب‌شناسی در حوزه بانوان تأکید کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل داشتن مکان، مخاطب و پایگاه مردمی ظرفیت خوبی برای فعالیت دارند.

 

وی تصریح کرد: قرار گرفتن این کانون‌ها در کنار مساجد سبب می شود که خانواده‌ها با اطمینان بیشتری فرزندان خود را به کانون‌ها بفرستند و از برنامه‌های آن بهره ببرند.

 

اثنی‌عشران یکی از آسیب های مهم در جامعه را اعتیاد و روی آوردن به مواد مخدر دانست و اظهار داشت: بانوان مهم‌ترین قشر در مبارزه با اعتیاد هستند چرا که به عنوان مدیر خانواده نقش بسزایی در تربیت نسل جوان داشته و در اصلاح رفتار همسران خود مؤثرند.

 

وی آموزش شیوه های صحیح تربیت فرزند را یکی از راه های پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با ورود به این حوزه خدمت بزرگی به فرهنگ کشور داشته باشند.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری اصفهان از تشکیل هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان اصفهان ابراز خرسندی کرد و گفت: ایجاد همدلی و وفاق و جلوگیری از موازی‌کاری می‌تواند از مهم‌ترین ثمرات تشکیل این هیأت باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با همکاری دیگر دستگاه‌های فعال در مسجد سبب هم افزایی در برنامه‌ها شده و این امر نزدیک شدن به اهداف را به دنبال خواهد داشت.

 

اثنی عشران بر ضرورت تعامل با دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف تأکید کرد و اظهار داشت: کانون های مساجد با خیل عظیمی از مخاطب می‌توانند از امکانات و ظرفیت های دستگاه های مختلف در جهت توانمندسازی بانوان اقدام کنند.

 

در ابتدای این دیدار جانشین دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از سابقه فعالیت کانون ها گفت و اظهار داشت: در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی (ص) و مقابله اصولی و منطقی با تهاجم فرهنگی،  شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه شماره 302 مورخ 18/12/71 تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور  را تصویب کرد.

 

وی افزود: متعاقب آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را جهت تأسیس ستادی با عنوان فوق برای ارائه طرح هایی در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی و احیای نفس واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه های دولتی که امکان بهره وری فرهنگی دارند مأمور کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه 302 مورخ 18 اسفندماه 1391 شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب شورای فرهنگ عمومی در مهرماه 1372 اهداف و وظایف دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ابلاغ شد.

 

در ادامه معاون امور بانوان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این حوزه پرداخت و گفت: تهیه بانک اطلاعاتی واحد‌های خواهران، سازماندهی و تشکیل شبکه خواهران مسجدی از جمله اقداماتی بود که در ابتدای راه اندازی امور بانوان دبیرخانه صورت پذیرفت.

 

وی گفت: شناسایی خواهران متعهد و متخصص و انتصاب آن ها به عنوان سرشبکه واحد خواهران در شهرستان های استان و برگزاری جلسه توجیهی از دیگر اقدامات این معاونت است.

 

وی خاطرنشان کرد: اعزام 34 نفر از سرشبکه‌ها و خواهران فعال مساجد به اردوی آموزشی اندیشه‌های آسمانی، اعزام به دوره آموزشی تکمیلی نگرشی دیگر و برگزاری دوره های آموزشی غیر حضوری مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی از دیگر اقدامات معاونت امور بانوان دبیرخانه است.

 

وی عضویت در کمیته بانوان شهرستان و استان و تشکیل شورای مشورتی و اتاق فکر دبیرخانه را از دیگر فعالیت های این بخش دانست و تصریح کرد: برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در بخش خواهران و استقبال با شکوه خواهران یکی از افتخارات واحد خواهران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

 

معاون امور بانوان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در پایان ابراز امیدواری کرد، با همکاری و تعامل بیشتر با سازمان‌ها و دستگاه‌های استان گام‌های بلندتری در جهت ارتقای سطح فرهنگی، فکری و توانمندسازی بانوان برداشته شود./1305/پ202/ب6

ارسال نظرات