۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۳۳۸۶۷

تأسیس پژوهشگاه علمی در شهرستان شهریار

خبرگزاری رسا ـ مدیر علمیه امام صادق(ع) شهریار از تأسیس پژوهشگاه علمی حوزوی در راستای پاسخگویی به شبهات علمی فرهنگی این شهر خبر داد.
حجت الاسلام افشار - مدير مدرسه علميه امام صادق شهريار

حجت الاسلام مهدی افشار مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهریار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تشریح فعالیت‌های علمی و پژوهشی حوزه در سطح شهرستان شهریار تصریح کرد: مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهریار دارای 140 طلبه در سطح یک و دو حوزه، با اعزام مبلّغ و امام جماعت به شهرها، روستاهای اطراف، ارگان­ها و ادارات مختلف شهرستان شهریار مشغول به فعالیت تبلیغی و علمی است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) در ادامه افزود: با عنایت مسؤول محترم حوزه، حجت الاسلام سالمی، امام جمعه شهرستان شهریار، برنامه­های علمی این مدرسه آموزش محور و پژوهش محور است و به همت معاونت پژوهش مدرسه، کارگروه­های تحقیقی پژوهشی با موضوعات تخصصی فقه، اصول، عقاید، تفسیر و ادبیات عرب برای طلاب در حال شکل­گیری است.

 

حجت الاسلام افشار با اشاره به سطح علمی استادان مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیان داشت: بیشتر استادان این مدرسه علمیه دارای حکم استادی و سطح سه حوزوی هستند که در سطوح مختلف علمی تدریس می­کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به پیشینه این مدرسه علمیه افزود: مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهریار در سال 1373به همت مرحوم حجت الاسلام ثمری تأسیس شد و بعد از فراز و نشیب­های بسیار جایگاه علمی و معنوی خود را در سطح شهرستان پیدا کرده است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهریار با اشاره به نبود پژوهشگاه علمی در این شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به این که یکی از اهداف حوزه­های علمیه پاسخگویی به شبهات علمی و دینی جامعه است، در شهرستان شهریار هیچ مرکز و پژوهشگاه علمی پژوهش محور در راستای پاسخگویی به شبهات وجود ندارد و این امر باعث شد که با هماهنگی برخی از نهادها، به فکر راه‌اندازی پژوهشگاهی علمی تحت نظر مدرسه علمیه امام صادق(ع) و تحت اشراف علمی یکی از مراجع معظم قم باشیم.

 

وی در انتها افزود: امیدواریم که این پژوهشگاه بتواند پایگاه علمی مناسبی برای نیازهای پژوهشی شهرستان شهریار باشد./9598/ت302/ب4

ارسال نظرات