۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۳۳۹۷۴
آیت الله حائری شیرازی:

مذاکرات از چهر‌ه پلید اسرائیل پرده برداری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مذاکرات هسته ای خود مقدمه ای برای افزایش ظرفیت دیدگاه جهان نسبت به ایران دانست و گفت: مذاکرات تهدیدات اسرائیل نسبت به ایران برای همگان آشکار می‌کند و آنها دیگر نمی توانند به اهداف پلید خود جامه عمل بپوشانند هرچند که ممکن است این مذاکرات موفق نباشد و موجب افزایش تحریم ها شود.
 آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی استاد حوزه و دانشگاه ، پیش از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی که از شبکه یک سیما پخش شد با بیان این که ظرفیت سازی در همه زمینه ها لازمه زندگی فردی و اجتماعی و حتی روابط میان کشورها است، افزود: انسان اگر می خواهد در زندگی فردی، اجتماعی و حتی روابط در عرصه بین المللی موفق شود باید ظرفیت های خود را گسترش دهد.

 

وی ادامه داد: ظرفیت سازی به این معنا نیست که انسان باید به طور مداوم نماز شب بخواند یا اعمال عبادی خود را انجام دهد بلکه انسان باید در خود یک ظرفیتی ایجاد کند که بتواند از غرور، کبر و سایر اعمالی که موجب می شوند شخص از بندگان خدا دور شود خود داری کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بعد اجتماعی ظرفیت سازی در زندگی مشترک، تاکید کرد: دوران مجردی و دوستان بهترین فرصت برای ظرفیت سازی هستند زیرا انسان در حلقه دوستان است که می تواند عیب های خود را پیدا کرده و آنها را اصلاح کند در حالی که زندگی مشترک فرصت عیب یابی نیست بلکه در زندگی مشترک انسان می خواهد تا ابد با یک نفر زندگی کند بنابراین باید پیش از ورود به این زندگی عیب های خود را برطرف کرده و ظرفیت وجودی خود را گسترش دهد.

 

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به این که سوء ظن به همسر یکی از مواردی است که نیازمند ظرفیت سازی است، ادامه داد: انسان باید ظرفیت های خود را در این زمینه افزایش دهد و نگذارد گمان های شیطانی زندگی او را نابود کند.

 

وی با اشاره به این که حتی در روابط کشورها هم باید ظرفیت ها گسترده شود، عنوان کرد: مذاکرات هسته ای خود مقدمه ای برای افزایش ظرفیت دیدگاه جهان نسبت به ایران است و موجب می شود تهدیدات اسرائیل نسبت به ایران در عرصه بین المللی برای همگان آشکار شود و اسرائیل نتواند به اهداف پلید خود علیه ایران جامه عمل بپوشد هرچند که ممکن است این مذاکرات موجب افزایش تحریم ها شده یا موفق نشود.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: انسان با ورزش کردن، درس خواندن و خدمت به مردم می تواند ظرفیت های وجودی خود را گسترش دهد.

 

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به این که امام خمینی (ره) بر افزایش ظرفیت های وجودی تاکید ویژه ای داشتند، اظهار داشت: ایشان همیشه به فرزندان خود توصیه می کردند که با ورزش کردن، مطالعه کردن و خدمت به مردم ظرفیت های وجودی خود را گسترش دهند زیرا زمانی که ظرفیت های وجودی انسان گسترش یابد به طبع آن توانمندی ها و قابیلت های روحی آدمی نیز گسترده می شود.

 

وی یادآور شد: براساس آنچه گفته شد اگر انسان ظرفیت های وجودی خود را گسترش دهد به کمال الهی می رسد زیرا اولین مقدمه برای دست یابی به کمال الهی گسترش ظرفیت های وجودی است./837/پ202/ف

   

 

ارسال نظرات