۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۳۴۱۶۷
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خبر داد؛

ایجاد بانک اطلاعاتی خانواده‌های شاهد و ایثارگر

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی خانواده شهدا و ایثارگر، گفت: در حال تهیه بانک اطلاعاتی هستیم که مراجعان نیاز به مراجعه به منطقه خود نداشته باشند و به‌صورت سراسری بتوانند نسبت به دریافت خدمات موردنیاز خود اقدام کنند.
حجت‌الاسلام محمدعلي شهيدي رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور پیش از ظهر امروز در گردهمایی فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در سازمان‌ها و ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور گفت: در بین مردم، واژه‌ها و لغاتی وجود دارد که با دید احترام به آن نگاه و از آن ها باعظمت یاد می‌کنند.

 

وی ادامه داد: کلمه‌ای در بین واژه‌های اسلامی است که در بین ما به‌خصوص پس از انقلاب از قداست خاصی برخوردار شده و آن کلمه شهید است؛ کسی که در برای دین، عقیده، قرآن، اسلام و کشور اسلامی فداکاری کند، به مقامی می‌رسد که خدا نزد خود برای او در نظر گرفته است.

 

کسی که برای دین و عقیده‌ در راه خدا جهاد می‌کند، مقام بسیار بالایی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی بابیان این‌که شهدا همچون شمعی هستند که اطراف خود را روشن می‌کنند، اظهار کرد: کسی که برای دین و عقیده‌اش قیام  و با مال و جان خود جهاد می‌کند، مقام بسیار بالایی نزد خداوند دارد و خدا از این افراد، افراد کمال‌یافته و رستگار یاد می‌کند.

 

وی اضافه کرد: هرکسی کار و اختراعی انجام دهد خدمت به بشریت کرده است اما باید بداند که شهید به گردن او حق دارد؛ کسی که اختراع و دستاوردی داشته بدون شک در یک جامعه آرام کار را به ثمر رسانده که این آرامش را شهید برای او فراهم آورده است.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مشهد، مسؤولیت در این مجموعه را پاداش پایان خدمت خود دانست و گفت: بنیاد شهید متعلق به ایثارگران است، خودتان می‌توانید مشکلات را درک و آن ها را حل کنید، یک فرزند شهید نبود پدر را درک کرده است اما دیگران نه.

 

فرمان رهبر معظم انقلاب برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت

وی به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: ایشان به من فرمودند یکی از کارهای شما این است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه پررنگ و رسانه‌ای کنید تا مردم ببینند و این فرهنگ نشر پیدا کند»؛ ما به این فرهنگ مدیون هستیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی به وجود 2300 جانباز قطع نخاع در کشور اشاره و تصریح کرد: جانبازی که 30 سال در آسایشگاه امام خمینی تهران روی تخت است و 17 جراحی بر روی او انجام‌شده، می‌گوید من هیچ‌چیز برای خود نمی‌خواهم و به همسرم که سرطان گرفته رسیدگی کنید؛ بنیاد شهید چطور می‌تواند خدمت این مردی که 30 سال در رنج است را جبران کند؟.

 

وی به نبود برنامه مدون درگذشته بنیاد شهید اشاره کرد و ادامه داد: امروز سه  میلیون و سی صد هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند، 64 خانواده  با پنج  شهید، 86 خانواده با چهار شهید و هفت هزار و هشت‌صد خانواده با دو شهید به بالا تحت پوشش بنیاد شهید هستند که رسیدگی به این عزیزان کار دشواری است.

 

پرداخت معوقات تا پایان سال 90

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اضافه کرد: اولین دغدغه در مدیریت بنیاد، معوقات ایثارگران بود که تا یک سال گذشته 3850 میلیارد تومان به ایثارگران بدهکار بودیم، با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و دولت تا پایان مهرماه سال جاری تمام معوقات خانواده شهدا و ایثارگران مربوط به سال 90 پرداخت شد.

 

وی، دیگر دغدغه بنیاد شهید را اشتغال‌زایی فرزندان شهدا و ایثارگران دانست و بیان کرد: امروز حدود 70 هزار نفر از فرزندان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران بیکار هستند که باید با برنامه‌ریزی صحیح، این مشکل رفع شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: سال گذشته سه هزار و نه‌صد فرزند شاهد اشتغال داده شدند  اما در مقابل، پنج هزار و پانصد  فرزند ایثارگر جایگزین شدند؛ در تمام بدنه بنیاد شهید تنها چهار نفر خارج از خانواده‌های شاهد و ایثارگر مشغول به کار شدند.

 

لزوم تکریم خانواده شهدا و ایثارگران

وی به برخی بی‌مهری‌های موجود در سطح جامعه نسبت به خانواده شاهد و ایثارگر اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع باید آسیب‌شناسی شود که چه شده فرزند ایثارگر در دانشگاه نمی‌تواند بگوید من فرزند شهید هستم؟ خانواده شهدای ما باید همان‌گونه که عزیز بودند و دین بر آن تأکید دارد، در جامعه امروز نیز این‌گونه باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در پایان به ایجاد بانک اطلاعات خانواده‌های ایثارگران و شهدا اشاره کرد و گفت: در حال تهیه بانک اطلاعاتی هستیم که مراجعان نیاز به مراجعه به منطقه خود نداشته باشند و به‌صورت سراسری بتوانند نسبت به دریافت خدمات موردنیاز خود اقدام کنند و تاکنون حدود 50 درصد در ایجاد این بانک پیشرفت داشته‌ایم./9315/پ201/ب5

ارسال نظرات