۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۳۴۴۷۶
در مسیر نجف تا کربلا؛

ایران با شش موکب به زائران خدمات می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ جمهوری اسلامی ایران با برپا کردن ۶ موکب در مسیر نجف تا کربلا که ۹۰ کیلومتر مسافت دارد به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهد.
در مسير نجف تا کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری ، احمد جاسمی مسؤول ستاد شمسا مستقر در نجف اشرف گفت: امسال برای نخستین بار است که جمهوری اسلامی ایران با برپا کردن 6 موکب در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا، خدمات گسترده ای را به زائران ارائه می‌کند.

وی افزود: در این موکب‌ها افزون بر استقرار سیستم صوتی، بروشور‌های اطلاع رسانی، شماره تلفن‌های اضطراری و نقشه مسیر در میان زائران توزیع می‌شود و چادر‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور پزشکان مرد و زن در کنار هر موکب به زائران خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌کنند.

مسؤول ستاد شمسا مستقر در نجف اشرف از توزیع برنج، لپه، رب گوجه، روغن نباتی، لیمو عمانی و دیگر مایحتاج مورد نیاز در بین این موکب‌ها خبر داد و گفت: نخستین محموله تدارکاتی روز شنبه 8 آذرماه از طریق فرودگاه تبریز و دومین محموله نیز یکشنبه قبل از ظهر از طریق فرودگاه تهران به نجف اشرف منتقل و توزیع شد.


جاسمی با بیان اینکه ستاد شمسا از تمام ظرفیت‌های خود برای خدمت رسانی به زائران اربعین استفاده می‌کند تا این سفر را به سلامت پشت سر بگذارند، اظهار داشت: در مسیر پیاده روی اربعین از زائران با صبحانه، ناهار و شام به نیت 14 معصوم 5 روز قبل و یک روز بعد از اربعین حسینی پذیرائی به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: موکب مختار ثقفی در میله شماره 70، موکب ستاد بازسازی عتبات در میله شماره 202، موکب طرف البراق در میله شماره 216، موکب امام رضا (ع) در میله شماره 286، موکب شباب قاسم در میله شماره 890 و موکب شباب امیرالمؤمنین در میله شماره 1041 آماده پذیرایی از زائران هستند./840/د102/ف

ارسال نظرات