۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۳۴۷۹۹
استاندار خوزستان خبرداد؛

خروج بیش از 300 هزار زائر از گذرگاه های مرزی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان با اشاره به روند عبور مستمر زائران از پایانه های مرزی گفت: تاکنون بیش از 300 هزار زائر عتبات عالیات از مرزهای خوزستان خارج شدند.
عبدالحسن مقتدايي، استاندار خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، بعد از ظهر امروز، در جلسه شورای عتبات عالیات که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: تاکنون بیش از 300 هزار زائر از پایانه های مرزی شلمچه و چزابه وارد خاک عراق شدند.

وی افزود: با توجه به روند گذر زائران از این پایانه ها پیش بینی می شود این عدد تا پایان هفته به حداقل 500 هزار زائر برسد.

مقتدایی با بیان این که فعالیت نهادها و مسؤولان در خدمت رسانی به زائران بسیار خوب بوده است، تصریح کرد: اکنون شوری کم نظیر از جنس خدمت رسانی در مسؤولان دیده می شود که می توان جهت حل مشکلات از آن بهره گرفت.

استاندار خوزستان ابرازداشت: اکنون در نیمه راه قرار داریم و تا پایان مراسم اربعین حسینی و بازگشت زائران باید تلاش خود را جهت روان سازی حرکت آن ها به کار بگیریم.

وی کم کاری در این زمینه را غیر قابل بخشش توصیف و عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که مسؤولان با افتخار برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات همه نیروی خود را به کار گرفته اند و حضور پر رنگ خود را در این مراسم معنوی به اثبات رساندند.

زیارت اربعین بزرگ ترین مراسم مذهبی کشور است

استاندار خوزستان با اشاره به مشارکت گسترده مردم ولایتمدار خوزستان در مراسم زیارت اربعین حسینی اظهارداشت: این حرکت بزرگ ترین مراسم مذهبی کشور است.

وی افزود: در صورتی که این مراسم به خوبی مدیریت نشود با معضلی همچون حاشیه نشینی شهرها رو به رو خواهیم بود که برطرف سازی آن نیرویی طاقت فرسا نیاز خواهد داشت.

مقتدایی با بیان این که تعداد زائران امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، تصریح کرد: این تعداد نیز در سال آینده دو برابر خواهد شد و برای آن زمان باید آمادگی همه جانبه ای داشته باشیم؛ زیرا ممکن است این مراسم هم زمان با فصل تابستان باشد که در آن صورت زائران نمی توانند مدت زمان زیادی را صبر کنند.

همچنین در ادامه این جلسه حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، با تقدیر از تلاش های مسؤولان برای برطرف سازی موانع اظهارداشت: مسأله بازگشت زائران باید بیش تر از خروج آن ها اهمیت داشته باشد؛ زیرا بسیاری از زائرانی که از مرزهای دیگر استان ها خارج شده اند امکان دارد از مرزهای خوزستان وارد ایران شوند.

وی افزود: سامانه اطلاعاتی اداره کل اطلاعات خوزستان باید در این پایانه ها فعال باشد تا افرادی بدون مجوز عبور یا حساب نشده وارد خاک ما نشوند.

شاهوارپور با بیان این که نصب ایستگاه های صلواتی برای خدمت رسانی به زوار کار بسیار پسندیده ای بود، اظهارداشت: باید مسؤولان هماهنگی های انجام دهند تا این خدمت رسانی تا پایان این مراسم ادامه داشته باشد.

فعالیت 110 اتوبوس زیر نظر سپاه در گذرگاه های مرزی

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان این که هم اکنون 110 دستگاه اتوبوس از شرکت جوان سیر در اختیار سپاه بوده است، ابرازداشت: این اتوبوس ها برای جا به جایی زائران به گذرگاه های مرزی در نظر گرفته شده اند.

وی در ادامه گفت: باید با استان های زائر فرست همچون بوشهر و شیراز هماهنگی های صورت گیرد تا اعزام این افراد از استان هایشان بر عهده آن ها باشد.

اعزام 200 نفر نیروی انتظامی به گذرگاه های برای آسان سازی عبور زائران

در ادامه این جلسه، عبدالله نظر پور، فرمانده مرزبانی خوزستان، با اشاره به فراهم آمدن امکانات برای به کار گیری نیروی بیشتر جهت خدمت رسانی به زوار اظهارداشت: 200 نفر نیروی انتظامی برای خدمات دهی اداری به زائران از فردا عازم گذرگاه های مرزی خواهند شد.

وی افزود: این افراد در گیت های گذرگاه های مرزی شلمچه و چزابه مستقر خواهند شد تا فعالیت های اداری زائران را انجام دهند.

بر اساس این گزارش محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی خوزستان، در ادامه این جلسه با اشاره به بازگشت برخی کاروان های زیارتی از عتبات عالیات اظهارداشت: تا کنون 25 هزار نفر از زائرانی که در روزهای گذشته به عتبات عالیات مشرف شده اند به خوزستان بازگشتند.

وی افزود: بیش از 70 درصد زائرانی که به زیارت عتبات عالیات مشرف شده اند خوزستانی هستند که از مسیرهای خرمشهر به شلمچه و سوسنگرد به چذابه گذر کرده اند.

اسحاقی گفت: برای برطرف سازی موانع از سر راه زائران ممانعت گذر کامیون های تجاری ادامه خواهد داشت، همچنن برای افرادی که بخواهند از گذرگاه های مرزی گذرنامه فوری دریافت کنند اقداماتی انجام داده شده تا این افراد پس از 24 ساعت از تحویل مدارک خود گذرنامه دریافت کنند.

در پایان این جلسه قدرت الله دهقان، معاون امنیتی انتظامی خوزستان با تقدیر از تلاش های مستمر آیت الله موسوی جزایری ابرازداشت: در صورتی که پیگیری های مستمر نماینده ولی فقیه در خوزستان نبود در هیچ مرحله به این اندازه پیشرفت نمی کردیم./9452/پ201/ب2

ارسال نظرات