۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۳۴۸۵۱
دبیر جشنواره علامه حلی خبر داد؛

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی علامه حلی

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی جشنواره ملی علامه حلی از تمدید مهلت ارسال آثار طلاب جوان به این جشنواره خبرداد.
جشنواره علامه حلي

حجت الاسلام حسین حجامی، دبیرعلمی جشنواره ملی علامه حلی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که جشنواره علامه حلی در دو بخش استانی و مرکزی برگزار می شود، گفت: در هشت استان کشور این جشنواره به صورت استانی برگزار می شود که مراسم اختتامیه آن باید تا اسفند ماه صورت گیرد.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره هفتم جشنواره ملی علامه حلی، بیان داشت: مراسم اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام حجامی با بیان این که مهلت ارسال آثار به جشنواره تمدید شده است، تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا پایان آذر ماه بود که تا پانزدهم دی ماه تمدید شده است و طلاب جوان می توانند نسبت به ارسال آثار خود از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره علامه حلی اقدام کنند.

 

دبیر علمی جشنواره ملی علامه حلی با اشاره به این که این جشنواره مختص طلاب جوان زیر سی و یک سال است، ادامه داد: طلاب علاقمند می توانند در بخش های مقاله، پایان نامه، کتاب و ترجمه در جشنواره شرکت کنند.

 

وی با بیان این که استقبال خوبی از سوی طلاب حوزه های علمیه کشور از جشنواره صورت می گیرد، گفت: سال گذشته حدود هشت هزار اثر از مجموع حوزه های علمیه برادران و خواهران سراسرکشور ارسال شده است.

 

حجت الاسلام حجامی، افزود: پیش بینی می شود در این دوره از جشنواره نیز استقبال خوب و شایسته ای از این جشنواره صورت گرفته و حدود نه هزار اثر به جشنواره ارسال شود.

 

دبیر علمی جشنواره ملی علامه حلی با اشاره به موضوعات مطروحه در جشنواره ملی علامه حلی، گفت: این جشنواره با موضوع آزاد بوده که طلاب می توانند به غیر از علوم تجربی در جشنواره شرکت کنند که آثار ارسالی با محوریت علوم انسانی و موضوعات فقه، اصول فقه، فلسفه، کلام و تفسیر علوم حدیث صورت می گیرد.

 

وی گفت: این جشنواره به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه قم و با همکاری حوزه های علمیه خواهران کشور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حجامی با بیان این که نقاط ضعف و قوت آثار ارسالی از سوی گروه ارزیابی مشخص و برای شرکت کنندگان ارسال می شود، گفت: هدف جشنواره علامه حلی ترغیب طلاب و آماده سازی آنان در عرصه پژوهشی است تا در سال های دیگر به عنوان پژوهشگر از آنان استفاده شود.

 

وی تصریح کرد: باید کاری کنیم تا طلاب دست به قلم شده و تشویق شوند تا بتوانند به پژوهشگران خوبی تبدیل شده و از ظرفیت های ارزشمند آنان در این راستا استفاده شود./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات