۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۳۴۹۰۷
معاون فرهنگی دبیرخانه کانون های مساجد:

مرحله نخست مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسابقات قرآنی مدهامتان هر سال در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور فعالان قرآنی مساجد برگزار می شود.
جشنواره مدهامتان

حجت الاسلام سید احمد موسوی معاون فرهنگی کانون مساجد استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان هر سال در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

وی در ادامه گفت: این مسابقات امسال به لطف الهی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود که مرحله استانی این مسابقات در بین استان ها برگزار شد و مرحله کشوری این مسابقات بهمن ماه در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی در پاسخ به اینکه شرکت کنندگان در این مسابقات چه تعداد بودند و این مسابقات در چه رشته هایی برگزار شد گفت: در مرحله استانی این مسابقات  در استان قم حدود 650 نفر شرکت کردند که 350 نفر از برادران و 300 نفر را خواهران تشکیل می دادند.

 

وی ادامه داد: این مسابقات در هفت رشته صحت قرائت نماز، اذان، ترتیل، قرائت، حفظ قرآن، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و رشته تفسیر برگزار شد.

 

وی اظهار داشت: رشته تفسیر این مسابقات ویژه ائمه محترم جماعات است، رشته مفاهیم برای عموم خواهران و برادران است و با مطالعه جزوه می توانند در مسابقه شرکت کنند، رشته صحت قرائت نماز مختص نوجوانان خواهر و برادر کمتر از 14 سال است، رشته اذان این مسابقات بین موذنان مساجد برگزار می شود و رشته ترتیل ویژه افرادی بود که در طرح تلاوت نور(هر شب تلاوت یک صفحه قرآن در مساجد) شرکت داشتند.

 

معاون فرهنگی کانون های مساجد افزود: رشته حفظ این مسابقات بین خواهران و برادران در دو سطح بالای 16 سال و زیر 16 سال برگزار شد که برای افراد بالای 16 سال حفظ کل، حفظ 20جزء و حفظ 10 جزء در نظر گرفته شده بود. همچنین افراد زیر 16 سال در حفظ 5 جزء، 3 جزء و یک جزء تلاش می کردند.

 

وی افزود: در این مسابقات آستان مقدس حضرت معصومه(س) همکاری خیلی خوبی در زمینه مکان برگزاری مسابقات مدهامتان با دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم داشت.

 

همچنین وی سطح این مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بیشتر شرکت کنندگان این مسابقات افراد فعال در زمینه قرآنی مساجد بودند.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: نفرات اول بالای 16 سال در رشته های اذان، ترتیل، قرائت، حفظ و تفسیر به مسابقات کشوری در استان خوزستان اعزام خواهند شد.

 

وی خاطر نشان کرد: حضور پررنگ کانون های مساجد در بخش مسابقات قرآن نشان دهنده برنامه های قرآنی خوب در مساجد است و لازم است که برنامه ریزی بیشتری را در زمینه آموزش قرآن در سطح مساجد داشته باشیم./1325/ 202/ع

ارسال نظرات