۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۳۵۰۶۴
کارشناس دینی:

گسترش امر به معروف و نهی از منکر از الزامات ظهور منجی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با بیان این‌که گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از الزامات ظهور منجی است، گفت: منتظران حقیقی نیز باید تلاش کنند تا این فلسفه را تحقق بخشند.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، لیلا حاجی بابایی، کارشناس مسائل دینی ظهر امروز در همایش بانوان حسینی و نقش تربیت دینی در حماسه کربلا در حسینیه علقمه کاشان با اشاره به این‌که معرفت به امام اصلی از اصول دین است گفت: معرفت و شناخت امام بر هر که مرید امام است و اعتقاد به امامت او دارد لازم است.

 

وی با اشاره به اینکه خیلی ها کنار رسول اکرم (ص) بودند اما او را نشناختند ولی خیلی‌ها همچون اویس قرنی حضرت را ندیدند ولی به ایشان شناخت و معرفت داشتند، یادآور شد: معرفت، فیزیکی نیست بلکه شناخت اکتسابی و از روی اعتقاد قلبی است.

 

این کارشناس دینی به برخی از وظایف منتظران نیز اشاره کرد و گفت: فلسفه اصلی ارسال انبیا و امامان گسترش معروفات، تقوا و پرهیزگاری و جلوگیری از منکرات و بدی‌ها در میان مردم است.  

 

حاجی بابایی افزود: گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از الزامات ظهور منجی است و منتظران حقیقی نیز باید تلاش کنند تا این فلسفه را تحقق بخشند.

 

وی پیوند قلبی با امام زمان(عج) را از دیگر وظایف منتظران دانست و گفت: منتظران واقعی پیوسته برای ظهور منجی دعا می‌کنند و با عمل خود اسباب ظهور آن حضرت را فراهم می‌کنند.

 

این کارشناس دینی در ادامه به برخی اولویت های دولت امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: یکی از این اولویت‌ها، گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است که هر که رهرو امام است باید در این راه تلاش کند.

 

حاجی بابایی از تألیف قلوب به ‌عنوان دومین اولویت دولت امام زمان (عج) نام برد و افزود: قلب انسان کانونی است که شعله‌های عشق و محبت از آن ریشه می‌گیرد.

 

وی افزود: الفت‌دادن قلوب پراکنده  دوستان به یکدیگر از شورآفرین‌ترین و نیکوترین احسان های امام هر زمان است و شعله محبت ها و دوستی هایی که در پرتو عشق این پاکان زبانه می‌کشد بسیار عمیق است.

 

کارشناس دینی گسترش دین‌داری را از دیگر اولویت‌های دولت امام زمان(عج) دانست و یادآور شد: انسان به دنبال حقایق است، از این رو اگر بخواهیم استخلاف الهی محقق شود و بسط و گسترش دین اتفاق بیافتد و عبودیت الهی محقق شود باید به وظایف خود در عصر انتظار عمل کنیم.

 

گفتنی است، سلسله نشست‌های نقش تربیت دینی در کربلا و حماسه حسینی ویژه بانوان به همت مؤسسه فرهنگی بانوان بصیر و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی کاشان و هیأت ابوالفضل(ع) علقمه، دهه دوم صفر به مدت 10 روز در حسینیه علقمه کاشان برگزار می‌شود و در این نشست ها، راحله سرلک، کارشناس ارشد اخلاق و مبلغه سطح سه حوزوی و لیلا حاجی بابایی مبلغه سطح سه حوزوی به بررسی موضوع نقش تربیت دینی در کربلا و حماسه حسینی می پردازند.

 

شایان ذکر است، قرائت زیارت عاشورا، نوحه خوانی، برپایی ایستگاه ختم قرآن، برپایی ایستگاه نقاشی کودکان و اهدای جوایز به برگزیدگان و ایستگاه مشاوره مذهبی از جمله برنامه های جانبی این سلسله نشست‌ها است./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات