۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۳۵۲۲۲
آیت‌الله مهدوی:

راضی بودن به زندگی دنیایی سبب غفلت و سقوط روح انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان گفت: انسان جسمش باید در میان مردم باشد اما دل به دنیا و مردم آن نبندد، کسانی که به این حیات دنیا راضی شدند و به آن اطمینان می‌یابند از آیات خداوند غافل می‌شوند.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، چهارشنبه شب در مجلس عزاداری امام حسین(ع) که در مسجد شهدا برگزار می‌شود، گفت: انسان ابتدا امید به ملاقات خداوند می‌یابد، سپس اطمینان به حیات دنیا پیدا نمی‌کند و در نهایت روحش زنده می‌ماند و از غفلت می‌رهد.

 

وی با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه یونس خاطرنشان کرد: اگر انسان امیدوار است که خداوند را ملاقات کند، البته ملاقات با خداوند به معنای مرگ نیست، بلکه منظور دیدن با چشم دل است، یعنی انسان با تمام وجود خداوند را درک کند.

 

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: اگر انسان خداوند را دید با تمام وجودش او را لمس می‌کند و عشق به خداوند در دلش می‌افتد و دیگر همواره ذکر خداوند را بر لب می‌آورد و از یاد او غافل نمی‌شود، همین امید به ملاقات دل انسان را نورانی و روشن می‌کند.

 

وی ادامه داد: انسان اگر ملاقات خداوند را دوست داشته باشد در این دنیا بند نمی‌شود،‌ قرآن و دین نمی‌گوید دنیا نداشته باش، بلکه می‌گویند به این دنیا اصلا دل نبند، غذا خوردن، لباس پوشیدن، آب خوردن و مانند آن از امور دنیایی محسوب می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در مجلس خبرگان رهبری با قرائت آیه «إِنَّ الَّذِینَ لَا یَرْجُونَ لِقَاءَنَا وَرَضُوا بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَاطْمَأَنُّوا بِهَا وَالَّذِینَ هُمْ عَنْ آیَاتِنَا غَافِلُونَ»، گفت: انسان جسمش باید در میان مردم باشد اما دل به دنیا و مردم آن نبندد، کسانی که به این حیات دنیا راضی شدند و به آن اطمینان می‌یابند از آیات خداوند غافل می‌شوند.

 

وی بیان کرد: اگر ترجمه این آیه را برعکس کنیم این می‌شود که کسی که امید به ملاقات خداوند دارد و راضی از حیات دنیا نیست و اطمینان به حیات دنیا نیز پیدا نکرد، به جای غفلت متذکر آیات الهی است،‌ در دنیا است و تجارت و بیع دارد اما یاد خداوند در وجودش است.

 

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: خداوند راه سیر را برای انسان توضیح داده است اما انسان عمل نمی‌کند، انسان نگوید بلد نیست بلکه اهل عمل نیستیم،‌ کسانی که اهل عمل و اهل تذکر به آیات الهی شد، دیگر از دنیا غافل می‌شوند و مانند همه مردم نمی‌تواند زندگی کند.

 

وی با بیان این‌که جوانان نیز می‌توانند به دیدار امام دوازدهم‌شان نائل بیایند، ابراز کرد: پاکی همواره زیبا و دوست‌داشتنی است، اگر کسی از جوانی پاک بود در پیری نیز پاک است و جوانان باید بدانند منتظر نباشند که خود را در پیری مهذب کنند، بلکه از همین ابتدا خود را بسازند.

 

آیت‌الله مهدوی با اشاره به داستان قفل‌فروشی که امام زمان(عج) با او ارتباط داشتند، افزود: امام زمان(عج) به عالمی که می‌خواست با چله نشینی و ذکر ایشان را ببیند جملاتی به این مضمون فرمودند که شما خودتان را بسازید ما می‌آییم سراغتان، نیاز به این قدر چله‌نشینی و ذکر و توسل نیست و من هفته‌ای نمی‌گذرد مگر این‌که به این مرد سر می‌زنم.

 

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: مغازه‌داری که سر مشتری کلاه می‌گذارد سر خود کلاه می‌گذارد،‌ دنیای فانی در حال گذر است و افراد در پایان می‌گویند ای کاش راه هدایت را برگزیده بودم و از کارهای ناصواب دوری می‌جستم./914/پ202/ب4

ارسال نظرات