۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۳۵۳۶۹
مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی مطرح کرد؛

شیعه لندنی مصیبت جهان اسلام/ بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی جهان در حال شکل‌گیری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی با بیان این‌که حرکت اربعین یک حرکت الهی است، گفت: نه ‌تنها دل‌های شیعیان بلکه دل غیر شیعیان نیز به محبت سیدالشهدا(ع) گره‌خورده است؛ به لطف خدا این محبت در حال گسترش بوده و بزرگ‌ترین اجتماع دینی و مذهبی جهان در اربعین در حال تشکیل شدن است.
حجت الاسلام محرابي، مسؤول دفتر نظارت شوراي نگهبان خراسان رضوي

حجت الاسلام محمدحسین محرابی، مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره حرکت عظیم شیعیان حسینی در اربعین سالار شهیدان، گفت: اربعین سیدالشهدا (ع) و کل فعالیت‌هایی که مربوط به سیدالشهدا (ع) می‌شود از حیطه برنامه‌ریزی بشر خارج است.

 

وی ادامه داد: فردی تعبیر زیبایی داشت و می‌گفت: «امام حسین (ع) یک دل داشت که به خدا داد و خدا نیز همه دل‌ها را به او داد»؛ می‌بینیم که این مراسم هرسال باشکوه‌تر برگزار می‌شود، این حجم زحمت و مشقت وجود دارد و علاوه بر  آن، ناامنی‌های به وجود آمده نیز مانع حضور عاشقان سیدالشهدا (ع) نشده و هرسال بر این جمعیت اضافه می‌شود.

 

بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی جهان در حال شکل‌گیری است

حجت الاسلام محرابی بابیان این‌که حرکت اربعین یک حرکت الهی است، اظهار کرد: نه‌تنها دل‌های شیعیان بلکه دل غیر شیعیان نیز به محبت سیدالشهدا(ع) گره‌خورده است؛ به لطف خدا این محبت در حال گسترش بوده و بزرگ‌ترین اجتماع دینی و مذهبی جهان در اربعین در حال تشکیل شدن است.

 

وی حرکت عظیم مذهبی در اربعین حسینی را حرکتی بازدارنده دانست و بیان داشت: این حرکت یک حرکت مذهبی و دینی است؛ وقتی دنیا مشاهده می‌کند که چند میلیون انسان به‌ صورت همزمان در یک محل تجمع می‌کنند و همه سخت‌ها و خطرها را به جان می‌خرند، به‌ صورت قطع تأثیر بازدارنده‌ای در سطح جهان خواهد داشت و سبب عزت سربلندی شیعیان می‌شود.

 

مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی با ارزشمند خواندن چنین حرکت‌هایی، ثمره آن را ترس دشمنان پیدا و پنهان عنوان کرد و گفت: خداوند در آیه شریفه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ ...» می‌فرماید شما هر چه دارید آماده کنید، در نکته‌ای مهم دیگر می‌فرمایند: «هرچه دارید آماده کنید تا هم دشمنانی که شما می‌شناسید، بترسند و هم دشمنانی که شما نمی‌دانید دشمن شما هستند، خود را برای رویارویی با آنان آماده کنید».

 

نصب العین قرار دادن سخنان رهبری سبب بهبود وضعیت می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اتفاقات اخیر در جهان اسلام به سخن مقام معظم رهبری پس از فتنه 88 که فرمودند: «بروید خود را برای فتنه‌های عظیم‌تر آماده کنید»، ارتباطی دارد، تصریح کرد: اگر ما سعی کنیم چه در مواردی که دلایل سخنان رهبری را می‌فهمیم و چه درزمانی که می‌بینیم و نمی‌فهمیم، فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان را نصب العین راه خود قرار دهیم، شرایط ما بسیار بهتر از شرایطی که هست، خواهد شد.

 

حجت الاسلام محرابی با اشاره به درایت، توجه و بینش الهی مقام معظم رهبری و احاطه ایشان به مسائل جهانی، ابراز داشت: تا زمانی که ما تسلیم آمریکا نشویم، آنان دست‌بردار نیستند و ما نیز بنا نداریم تسلیم آمریکا شویم؛ دشمن بزرگی همچون آمریکا که بر جهان مسلط است با همه ایادی و ازنابش در مقابل ما ایستاده پس باید همیشه آماده‌باشیم.

 

تفرقه بینداز و نابود کن

وی افزود: ما نمی‌دانیم که وقتی آنان در این میدان شکست خوردند، فردا چه طرحی اجرا می‌کنند؛ فتنه داعش، فتنه بزرگی است که مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند؛ نقل‌شده که معاون  سازمان سیا می‌گوید: «انگلیسی‌ها می‌گفتند که تفرقه بینداز و حکومت کن اما امروز کار ما از این حرف‌ها گذشته، مسلمانان آن‌قدر خطرناک شده‌اند که ما میگوییم تفرقه بینداز و نابود کن؛ باید این‌ها را به جان خود بیندازیم، آن‌قدر یکدیگر را بکشند تا نسلشان منقطع شود، آنگاه یک ملت دیگر را جایگزین آنان می‌کنیم».

 

مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی بابیان این‌که ما ابعاد، ابزار و زمان‌بندی این فتنه را نمی‌دانیم، اظهار کرد: ما باید خود را آماده کنیم؛ یک‌راه این است که خود را سرباز اسلام بدانیم و به دستورات فرماندهمان در هر صحنه‌ای که اعلام کرده‌اند حضور پیدا کنیم.

 

شیعه لندنی مصیبت جهان اسلام

وی، شیعه لندنی را مصیبت جهان اسلام دانست و گفت: همه ما باید متوجه باشیم و بدانیم که اگر انگلیس یک شبکه ماهواره‌ای در اختیار کسی گذاشت تا تبلیغ کند، آیا دلش به حال اسلام می‌سوزد؟ حضرت امام خمینی (ره) معیاری معرفی کردند و فرمودند: «اگر دشمن از شما خوشش آمد و شما رو تشویق کرد، بدانید که یک جای کارتان می‌لنگد»؛ وقتی انگلیس هزینه یک شبکه ماهواره‌ای را می‌پردازد، بدانید که این استعمار است و استعمار نیز در خدمت انگلیس است.

 

حجت الاسلام محرابی به تأکید مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) بر وحدت جهان اسلام، خاطرنشان کرد: بااین‌حال چنین فردی بیاید و به مقدسات جهان اسلام توهین کند، عده‌ای آدم بی‌عقل نیز همچون داعش آن‌سو به جان دیگر مسلمانان افتاده‌اند؛ این افراد قطعاً همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، شیعیان لندن نشین، شیعه انگلیسی هستند.

 

وی تأکید کرد: مردم باید حواسشان باشد که برخی نفهمیده در دام آنان افتاده‌اند و برخی نیز مزدبگیر آنان هستند؛ جوانان باید دقت کنند که اگر دیدند هیأتی به آن سمت گرایش پیدا کرده‌اند، راه خود را جدا کنند.

 

مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی در خصوص تأثیر تأسی عاشقان اهل‌بیت (ع) به فرهنگ سیدالشهدا (ع) درحرکت‌های دیپلماتیک، بیان داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در هفته  بسیج که فرمودند: «تیم مذاکره‌کننده ما جدی بحث می‌کنند منطقی بحث می‌کنند و کوتاه نخواهند آمد»، همان‌طور که رهبری اشاره دارند، آنان نیروهای خوب و قابل‌اعتمادی هستند.

 

وی یادآور شد: اگر در موقعیتی تحت‌فشار قرار بگیرند و بخواهند امتیازی بدهند، فضای ملت این اجازه را نخواهد داد؛ باوجود رهبر فرزانه‌ای که خداوند به ما داده و با تکیه‌بر شعار حضرت سیدالشهدا (ع) «هیهات منا الذله» که اختصاص به اربعین نیز ندارد، موفق خواهیم بود.

 

اگر آمریکا می‌توانست، امنیت اسرائیل را تضمین می‌کرد

حجت الاسلام محرابی در خصوص امنیت امروز ایران و ناامنی موجود در سایر نقاط جهان، بیان داشت: تا زمانی که نتایج مذاکرات روشن نشود، آنان نیز اقدام عملی نخواهند کرد، این تأثیرگذار خواهد بود اما اگر این مذاکرات نبود بازهم آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانست بکند؛ اگر آمریکا می‌توانست کاری بکند، امنیت اسرائیل رو تضمین می‌کرد./9315/ت301/ب6

ارسال نظرات