۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۳۵۳۹۶
امام جمعه خوی:

پیاده روی اربعین حسینی خنثی کننده توطئه‌های استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: پیاده روی اربعین حسینی پاسخ کوبنده ای است به تمامی توطئه های نظامی و امنیتی استکبار جهانی و جریان های تکفیری و ارتجاع منطقه که می خواستند با ایجاد رعب و وحشت مسلمانان را از صحنه خارج ساخته و مسیر بیداری اسلامی را منحرف سازند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دشمن شناسی از دیدگاه قرآن را مطرح و اظهار داشت: خداوند خطاب به پیامبر(ص) منافقان را دشمنان او معرفی کرده و درخواست می کند که از آنان بر حذر باشد «هم العدو فاحذرهم قاتلهم الله...».

 

حجت الاسلام شکوری افزود: دروغگویی، فریب دادن مردم، عدم انعطاف در برابر حق، فسق و آلودگی بر گناه، داشتن روحیه استکباری، شایعه پراکنی، پیمان شکنی، تندخویی و تندگویی، بدگمانی توأم با ترس از جمله ویژگی های منافقان از دیدگاه قرآن است.

 

وی افزود: همچنان که قرآن سفارش کرده است باید از منافقان دوری کرد چراکه خطر آنها بیشتر از دشمنان است.

 

تهدیدات و رسالت های اسیران کربلا

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به بیست صفر اربعین حسینی اظهار کرد: بر اساس نظر سید بن طاووس روز اربعین چهار گروه از جمله جابر صحابی رسول خدا(ص)،گروهی از بنی هاشم، جمعی از زنان آبادی های اطراف کربلا و اسیران اهل بیت(ع) وارد سرزمین کربلا شدند.

 

وی در ادامه جیره بندی غذای اسیران، برخوردهای توهین آمیز امویان و رفتارهای تند و خشن نگهبانان را از جمله تهدیدات کاروان اسیران کربلا در طول اسارت برشمرد و اظهار داشت: با این وجود اسیران رسالت عاشورایی خود را با بهترین وجه انجام دادند.

 

حجت الاسلام شکوری حراست از عزت و عظمت خویش، محاکمه کردن مردم بی وفای کوفه از طریق ایراد خطبه، روشنگری مردم ناآگاه از طریق افشاگری مظالم بنی امیه، پاسخگویی کوبنده به یاوه گویی های ابن زیاد و تحقیر یزید در کاخ خود از جمله اقدامات تأثیرگذار اسراء بود.

 

حوزه و دانشگاه رسالت مشترک جهانی دارند

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت این دو مرکز علمی از جمله آرمان های رهبر کبیر انقلاب بوده و بارها روی آن تأکید می فرمودند.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز بارها در این زمینه سخنرانی و توصیه فرموده اند.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به آرمان گرایی، ظلم ستیزی، داشتن روحیه انقلابی، عدالت خواهی به عنوان ویژگی‌های بارز طلبه و دانشجو گفت: امروز حوزه و دانشگاه رسالت های مشترک جهانی دارند.

 

وی تبیین آرمان های انقلاب اسلامی، مدیریت جریان بیداری اسلامی، خنثی سازی توطئه های تبلیغی و فرهنگی استکبار علیه جهان اسلام، حمایت از مظلومان و ستمدیدگان جهان را از جمله رسالت های جهانی حوزه و دانشگاه نام برد.

 

حماسه اربعین توطئه های نظامی و امنیتی استکبار را حنثی کرد

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به پیاده روی میلیون ها نفر از شیعیان و سایر محبان اهل بیت(ع) اعم از اهل سنت و پیروان سایر ادیان بسوی کربلا گفت: این حماسه سیاسی و معنوی عمق ایمان مسلمانان به خاندان رسولخدا(ص) و پاسداری از ارزش های دینی را نشان می دهد.

 

وی افزود: پیاده روی اربعین حسینی پاسخ کوبنده ای است به تمامی توطئه های نظامی و امنیتی استکبار جهانی و جریان های تکفیری و ارتجاع منطقه که می خواستند با ایجاد رعب و وحشت مسلمانان را از صحنه خارج ساخته و مسیر بیداری اسلامی را منحرف سازند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات