۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۳۵۵۴۶
همزمان با دهه آخر صفر؛

بیش از 200 ویژه برنامه سخنرانی در حرم رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر، 460 ویژه برنامه تبلیغی مذهبی در حرم مطهر اجرا می شود که از این تعداد 210 جلسه سخنرانی و 250 مراسم مرثیه سرایی و سوگواری است.
حرم

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اظهار کرد: مراسم عزاداری دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی از جمعه 21 آذر تا سه شنبه دوم دی ماه ساعت 16:00 تا 21:30 و از شنبه 22 آذر ماه تا دوم دی ماه ساعت9:30 تا13:30 در رواق امام خمینی برگزار می شود.

 

وی به تشریح سخنرانی های دهه پایانی صفر پرداخت و گفت: ویژه برنامه های این ایام از 5:30 بامداد تا 20:15 با مرکزیت رواق امام خمینی(ع) برگزار می شود و از طریق سیستم صوت نیز در سایر اماکن متبرکه قابل پخش است.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: شنبه ساعت 5:30 حجت الاسلام سیدعلی مهدوی نیا به تبیین وتفسیرزیارت اربعین و یکشنبه تاپنج شنبه حجت الاسلام سیدجعفرطباطبایی نیز به تشریح درسهایی اززندگانی اهل بیت (ع) در رواق امام خمینی(ره) می پردازند و جمعه ساعت 6 بامداد نیز حجت الاسلام ناصررفیعی با موضوع آداب معاشرت درسیره اهل بیت (ع) سخنرانی می کنند.

 

حجت الاسلام جلال حسینی به سخنرانی آیت الله سیداحمدعلم الهدی ویژه اربعین حسینی ساعت10:30 اشاره کرد و افزود: یکشنبه تاپنج شنبه ساعت10:30 حجت الاسلام علی نظری منفرد با موضوع «عوامل موفقیت درزندگی»، حجت الاسلام مهدی ماندگاری با موضوع «درمحضرامام حسن مجتبی وامام رضا» یکشنبه تاپنج شنبه ساعت 12:15 و شنبه تاچهارشنبه ساعت20:45 در رواق امام خمینی(ره) سخنرانی می کنند.

 

وی، سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی با موضوع «اخلاق از منظرامام حسین» شنبه ساعت12:15 و شنبه تا چهارشنبه ساعت18:00 را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

 

حجت الاسلام حسینی، سخنرانی حجج اسلام سیدمحمدرضوی نسب، جعفراسلامی فر و علی ثمری به ترتیب در روزهای شنبه، یکشنبه تاپنج شنبه و جمعه ساعت 16:00 در رواق امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه های تبلیغی برشمرد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: «شاخصه های زنان عاشورایی» از سوی حجت الاسلام محمدباقرفرزانه ساعت18:00پنج شنبه وجمعه و «اخلاق درسیره وسخنان پیامبراکرم (ص)» از سوی آیت االله کازرونی نیز پنج شنبه و جمعه ساعت20:45 در رواق امام خمینی تبیین می شود.

 

وی به قرائت ادعیه کمیل، ندبه توسل از سوی مداحان برجسته کشوری احمد واعظی سید ناصر کهربایی همراه با پخش زنده از رسانه اشاره کرد و افزود: مرثیه سرایی و عزاداری مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) محمود کریمی، سید مهدی میرداماد ، محمدرضا طاهری، سعید حدادیان، ابراهیم قانع، احمد واعظی ، کاظم ذوقیان از جمله برنامه های مذهبی این ایام است.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: احکام زائر و معارف اهل بیت(ع) در شبستان گرم، رواق دارالحجه، دارالاجابه و رواق غدیر برای زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) نیز تبیین می شود./1308/ت302/ب5

 

ارسال نظرات