۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۳۵۵۵۵
در روز اربعین حسینی انجام شد؛

اجتماع عاشقان ثارالله در هفت امامزاده شاخص خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی مراسم های سوگواری با حضور و اجتماع عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در هفت امامزاده شاخص شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی برگزار شد.
مراسم اربعين حسيني در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، همزمان با اربعین حسینی اجتماع بزرگ عاشقان ثارالله(ع) به صورت محوری در محل حرم مطهر هفت امامزاده شاخص استان خراسان شمالی برگزار شد و مردم در این اماکن مقدس به صورت دسته جمعی به عزاداری و نوحه خوانی پرداختند.

 

اگر چه امروز تمامی مساجد، امامزاده ها و اماکن مقدس استان خراسان شمالی میزبان عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) بود اما اجتماع عظیم عزاداران حسینی به طور ویژه در هفت امامزاده شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده حمزة الرضا(ع) شیروان، امامزاده حمزه بن موسی بن جعفر(ع) اسفراین، امامزاده فخرالدین(ع) ایور، امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست، امامزاده محمد(ع) آشخانه و امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت فاروج با تجمع چندین هزار نفر از مؤمنان عاشورایی این شهرستان ها برگزار شد.

 

در این مراسم ها برنامه هایی چون سخنرانی روحانیان و سخنرانان مذهبی، مداحی و مرثیه سرایی، قرائت زیارت اربعین و ... با محوریت ائمه جمعه و روحانیان مبلغ برگزار شد.

 

محوری ترین اجتماع عزاداران حسینی در استان خراسان شمالی در بجنورد، مرکز این استان در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر ارشد امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و مداحی و مرثیه سرایی رجب قدوسی، مداح اهل بیت(ع) برگزار شد و در این اجتماع ده ها هزار نفر از مردم مؤمن بجنورد به عزاداری و سوگواری اربعین آقا اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

 

این مراسم از ساعت 9 صبح امروز با تجمع هیأت های مذهبی آغاز شد و تا اذان ظهر ادامه داشت و پس از آن عزاداران حسینی با توقف برنامه های سوگواری خود نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی برگزار کردند.

 

مراسم اربعین حسینی در حرم مطهر برادر امام رضا(ع) بجنورد به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی صدا و سیمای خراسان شمالی(اترک) پخش شد و نمایندگان رسانه های مکتوب و مجازی استان نیز به تهیه گزارش از این اجتماع عظیم پرداختند.

 

آیین سوگواری اربعین حسینی و قرائت زیارت اربعین در حرم مطهر دیگر امامزاده های فوق الذکر نیز با حضور علما، خطبا، سخنرانان شاخص و مداحان ولایی و هزاران نفر از مردم عزادار شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

قرائت زیارت اربعین، سخنرانی با مضمون بصیرت عاشورایی، بیان فلسفه قیام عاشورا، روضه‌خوانی، سینه‌زنی، سخنرانی و حرکت دسته‌های عزاداری از جمله برنامه های سوگواری شب و روز اربعین حسینی در امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص استان خراسان شمالی بود.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود داشته و به طور معمول در مناسبت های مذهبی در غالب امامزاده های این استان مراسمات مرتبط از سوی مردم دین مدار خراسان شمالی برگزار می شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات