۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۳۵۵۶۱

اخبار کوتاه ویژه دهه آخر صفر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم سوگواری ویژه زائران خواهر غیر ایرانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه عرب زبانان، برگزاری مراسم اربعین حسینی در آستان حسین‌بن موسی الکاظم(ع) و اجتماع بزرگ عاشقان ثارالله در طبس از عناوین اخبار کوتاه اربعین حسینی و دهه آخر صفر است.
يا حسين

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی باقری مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری دهه پایانی ماه صفر ویژه زائران خواهر غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی خبر داد.

 

وی با بیان این خبر عنوان کرد: 12 ویژه برنامه، از سوی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، برای خواهران زائر، عرب و اردو زبان در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: شیخ محمد رضا سیبویه، ویژه زائران عرب زبان و سید مرتضی نقوی برای زائران اردو زبان در ایام دهه آخر صفر به ایراد سخن می پردازند.

 

باقری با اشاره به موضوعات و مباحث مهم این برنامه‌ها افزود: اربعین حسینی و وظایف شیعیان در قبال امام حسین(ع)، پیام‌های شهادت و اسارت کاروان حسینی، قیام قائم در راستای قیام عاشوراء، آخرین رسول پیام اور شکوفایی دین، حکمتها و اندرزهایی از مکتب پیامبر اعظم(ص)، صلح امام حسن یا جنگ پیروز، جلوه‌های قرآن در زندگی پیامبر اکرم (ص)، آموزه‌های رفتاری امام حسن(ع) و پیامبر اکرم (ص) الگوی زندگی از جمله موضوعات این ویژه برنامه‌ها است.

 

وی عنوان کرد: سید مرتضی نقوی در جمع زائران خواهر اردو زبان، به تبیین پیام‌های شهادت و اسارت کاروان حسینی، سیره رضوی و تلاش در استمرار آن، وظیفه مسلمین در پرتو سفارشات پیامبر اکرم (ص) و فلسفه صلح امام حسن(ع) می‌پردازند.

 

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی اظهار داشت: این ویژه برنامه‌ها از یکم تا دوازدهم دیماه در رواق های دارالمرحمه ویژه زائران عرب و رواق کوثر حرم مطهر رضوی برای زائران اردو زبان برپا می‌شود.

 

اجتماع بزرگ عاشقان ثارالله در طبس برگزار شد

همزمان با اربعین حسینی، اجتماع بزرگ عاشقان ثارالله با حضور 10 هزار دوست‌دار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی در این تجمع، درباره ارزش و اهمیت روز اربعین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: : اربعین حسینی فرصت خوبی برای هم پیمان شدن و درس گرفتن از مکتب امام حسین(ع) است.

 

وی گفت: امروز حرکت موج‌های چند میلیونی مردم به سوی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، سبب شده دشمنان، عظمت اربعین حسینی را درک کنند و به فکر برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارهای تبلیغی علیه دین اسلام باشند.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی با اشاره به فرازی از زیارت اربعین «کسی که نهایت تلاش را در دعوت مردمان برای هدایت و رهاندن و نجات آنان از جهل و گمراهی انجام و در نهایت خون خویش و جان عزیزش را برای بیداری مردم از نادانی فدا کرد.»، گفت: بر ما واجب است که از مکتب امام حسین(ع) الهام گرفته و پیام عاشورایی را در زندگی خود پیاده کنیم.

 

قرائت زیارت اربعین، نوحه خوانی، سینه زنی عزاداران حسینی و اقامه نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه طبس از برنامه‌های برگزار شده در این اجتماع عظیم بود.

یادآور می‌شود این مراسم به صورت زنده و مستقیم شبکه شما و خاوران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

 

مراسم اربعین حسینی در آستان حسین‌بن موسی الکاظم(ع)

همزمان با اربعین حسینی، ویژه‌برنامه‌های سخنرانی و مرثیه‌سرایی با حضور عاشقان اباعبدالله حسین(ع) در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه طبس در جمع عاشقان حسینی به ایراد سخنانی در خصوص ارزش و اهمیت روز اربعین و زیارت امام حسین(ع) از دیدگاه اهل بیت(ع) پرداخت.

 

وی با تاکید بر اینکه در بین مناسبت‌های مذهبی، اربعین حسینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: زیارت اربعین از زیارت‌های معتبری و منصوب به امام صادق(ع) است که در آن روز جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی پیامبر خدا (ص‌) از مدینه به ‌کربلا وارد شد تا قبر حضرت اباعبدالله الحسین (ع‌) را زیارت کند.

 

مهاجریان«پنجاه و یک رکعت نماز در طول شبانه روز»، «انگشتر در دست راست کردن»، «بر روی خاک سجده کردن» ،«بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن» و «زیارت اربعین امام حسین(ع)» را از مهم‌ترین ویژگی مومنان دانست.

 

وی به اجتماع عظیم عاشقان امام حسین(ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: این اجتماع باشکوه حسینی، وحدت و انسجام شیعیان را به رخ جهانیان کشید و کمر دشمنان اسلام را شکست.

 

امام جمعه طبس با اشاره به سخنان آیت الله بهجت اشاره کرد و افزود: «انسان اگر بخواهد به جایگاه والایی برسد و اسباب گشایش امورش فراهم شود بایستی در حرم و روضه امام حسین(ع)» حضور داشته باشد.

 

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی و سینه زنی در سوگ سرور و سالار شهیدان پرداختند.

 

لازم به ذکر است این مراسم به صورت زنده و مستقیم از  شبکه شما و صدای مرکز خراسان جنوبی پخش شد.

 

برگزاری کلاس‌های آموزشی عرب زبانان

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، از برپایی کلاس‌های آموزشی ویژه عرب زبانان طی دهه پایانی صفر در حرم مطهر رضوی خبر داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی باقری، با بیان این خبر اظهار داشت: این کلاس‌های آموزشی با حضور اساتیدی همچون آیت الله کعبی، حجج اسلام و المسلمین، هادی مهدی شریعت‌زاده و نجم الدین طبسی برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: «امام رضا(ع) و زنده نگه داشتن قیام عاشورا» و« چه کسی رسالت رسول اکرم(ص) را کامل کرد؟» از جمله مباحثی است که در این کلاس‌ها مطرح می‌شود.

 

باقری اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی از ساعت 9 تا 10 صبح از 22 تا 29 آذر جاری در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود./1308/پ203/ب5

  

ارسال نظرات