۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۲۳۵۵۹۹
استاد حوزه علمیه قم:

بهترین سیر الی الله ابتلای به عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: بهترین سیر الی الله سلوک اهل بیت(ع) است سلوکی است که خود اهل بیت فرموده اند؛ سلوک ابتلای به عاشورا است.
حجت الاسلام سيد حسين مؤمني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: بهترین سیر الی الله سلوک اهل بیت(ع) است، سلوکی است که خود اهل بیت فرموده اند؛ سلوک ابتلای به عاشورا است.

 

وی تصریح کرد: اگر ایمان در دل کسی رفته باشد با مصیبت حسین(ع) حرارت در دلش به وجود می‌آید حرارتی که عامل حیات و زندگی، عامل حرکت، سرعت در حرکت، نورانیت و از بین بردن آفت ها است.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این حرارت ویژگی منحصر به فردی دارد که از رهگذر این حرارت می توانیم به آثار و برکات فراوان برسیم؛ حرارت مصیبت سیدالشهدا زنگار دل را از بین می برد، دستور امام رضا(ع) است که بر حسین گریه کنید به زیارت قبر حسین بروید که سبب زنده شدن قلب انسان و عامل حیات او است.

 

حجت الاسلام مؤمنی بیان کرد: ایشان به ابن شبیب چنین توصیه کرده اند: «اگر برای امام حسین(ع) گریه کردی و اشک هایت روی گونه هایت جاری شد گناهانت پاک می شود» و آنچه مانع رشد ما می شود گناه و معصیت است.

 

وی افزود: همچنین اگر می خواهی خدا را ملاقات کنی و هیچ گناهی بر تو نباشد به زیارت قبر امام حسین(ع) برو.

 

سخنران حرم مطهر رضوی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اعتبار برخی موارد به گذشته است مثل ضریحی که قبلا روی قبر امام رضا(ع) بوده و امروز در موزه است، گاهی اعتبار به آینده است مثل کسی که هنوز مدرک پژشکی نگرفته او را دکتر خطاب می‌کنند.

 

وی با بیان این که اعتبار ام البنین با ابتلای به اباعبدالله به آینده گره خورد، افزود: بشیر وقتی از کربلا خبر آورد ام البنین از او پرسید چه خبر گفت: ابوالفضلت رفت، باز پرسید چه خبر؟ بشیر گفت بچه های دیگرت هم رفتند، او گفت: بشیر خودم و بچه های فدای حسین، از حسین چه خبر؟

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: اگر خداوند کسی را دوست داشته باشد درونش محبت امام حسین(ع) را قرار می دهد و کافی است به امام حسین(ع) گره بخوریم حتی اگر اشک انسان نیاید نفس کشیدن کسی که مصیبت حسین غم دلش شود، تسبیح است.

 

حجت الاسلام مؤمنی یادآور شد: امام حسین(ع) برای خدا همه چیزش را داد خداوند هم می گوید: همه چیز به امام حسین(ع) می‌دهم./1308/پ202/ب6

ارسال نظرات