۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۳۵۸۸۰
آیت الله طه محمدی تصریح کرد؛

ضرورت تحقیق دانشگاهیان درباره جریان نهضت عاشورا

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طه محمدی گفت: امروز اساتید دانشگاه و دانشجویان باید جریان نهضت خون‌بار عاشورا را شفاف و به دور از ضعف، تحقیق کرده و انتقال دهند.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه همدان و نماینده  ولی فقیه در استان،  ظهر امروز در همایش شعر و عکس عاشورایی در جمع دانشجویان با تأکید بر اینکه برای رسیدن به عمق دین باید لایه لایه آن را مدنظر قرار داد، اظهار کرد: قدم نخست دین اعتقادات است و تمام کارهای انسان در دنیا ناشی از اعتقادات درونی او است.

 

وی با اشاره به اینکه در عالم یک اعتقاد کامل وجود دارد و آن مربوط به اعتقاد شیعه 12 امامی است، گفت: حضور میلیونی مردم در اربعین حسینی نشان از این دارد که با وجود دشمنی کینه‌‎توزانه مخالفان اسلام، این حضور یک معجزه جاویدان است.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دو عامل در گذشته در حفظ اعتقادات مردم تاثیر داشته است، تصریح کرد: نخستین عامل وجود امامزادگان و دیگری برگزاری تعزیه‌‎ها در مجامع عمومی بوده که اعتقادات مردم را حفظ کرده بود.

 

وی ادامه داد: در گذشته بدون هیچ امکانات و ابزاری برگزاری تعزیه اعتقادات مردم را قبضه کرده بود اما امروز با این همه امکانات و معلم و تکنولوژی چه کار کردیم؟

 

آیت الله طه محمدی عنوان کرد: گرچه ممکن است تعزیه‌خوانی در گذشته به دلیل نبود آگاهی مشکلاتی را به همراه داشته اما امروز اساتید دانشگاه و دانشجویان باید جریان نهضت خون‌بار عاشورا را به طور سازنده و شفاف و به دور از ضعف، تحقیق کرده و انتقال دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر تعزیه‌خوانی‌ها را در گذشته تعطیل نمی‌کردیم الان در وضعیت خوبی بودیم در ادامه ابراز کرد: از حوزه‌های علمیه به دلیل محدودیت توانشان انتظار زیادی در مباحث مختلف نمی‌رود اما دست دانشگاه‌ها در مباحث علمی، فرهنگی، اعتقادی و تحقیق و پژوهش باز است و باید از این فضا استفاده کنند.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه بسیاری از زوایای کربلا پنهان مانده بیان کرد: اساتید و دانشجویان باید تمام زوایای واقعه کربلا را مورد بازیابی قرار دهند و آن را برای آیندگان بیان کنند.

 

وی در پایان گفت: باید با همکاری و تحقیق و پژوهش در دانشگاه برچسب‎هایی را که به زوایای مختلف واقعه کربلا می‌زنند کنار زد./998/د102/ب6

ارسال نظرات