۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۳۶۵۹۲
آیت‌الله علما:

رسوایی آمریکا در شکنجه زندانیان از فضاحت‌های حقوق بشری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما رسوایی اخیر آمریکا در شکنجه زندانیان را یادآور شد و آن ‌را از فضاحت‌های حقوق بشر در بین سردم‌داران و داعیه‌داران حقوق بشر دانست.
آيت الله علما

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استانریال  ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: آمریکا با راه‌اندازی زندان‌های مخوف در ده‌ها کشور جهان آموزه‌های حضرت مسیح و دین مسیحیت را زیر سؤال برده است.

 

وی رسوایی اخیر آمریکا در شکنجه زندانیان را یادآور شد و آنها را از فضاحت‌های حقوق بشر در بین سردم‌داران و داعیه‌داران رعایت حقوق بشر دانست.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به چهارم دی ماه مصادف با میلاد حضرت مسیح، بیان داشت: در سراسر تعالیم الهی و احکام دین مسیحیت جز به صلح و دوستی اشاره نشده است.

 

آیت الله علما گفت: 6 هزار و 700 سند شکنجه زندانیان محبوس در زندان‌های مخوف متعلق به آمریکا که از سوی مجلس سنای این کشور منتشر شده را موجب ایجاد علامت سئوال‌های زیادی در برابر این دین الهی شده است.

 

وی ارسال نامه امام راحل به پاپ رهبر مسیحیان جهان در سال‌های ابتدای انقلاب را متذکر شد و افزود: ایشان در این نامه خواستار اجرای احکام دین مسیحیت در میان کشورهای مسیحی شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: امام راحل بابصیرت بالای خود پیش‌بینی امروز را کرده بودند که مدعیان حقوق بشر که در رأس آنها آمریکا قرار گرفته با ایجاد گروهک‌های تروریستی همچون داعش با کشتار هزاران بی‌گناه در جهان سیل خون به‌راه انداخته‌اند، در حالی‌ که هیچ نشانی از مسیحیت در وجود آنها نیست.

 

آیت الله علما اشاره‌‌ای به هفته وقف و آغاز آن با 29 صفر داشت و خاطرنشان کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که آثار و برکات آن در تمام عرصه‌ها قابل تأمل است.

 

خطیب جمعه کرمانشاه وقف اموال در راه خدا را کلید ماندگاری مال دنیا برشمرد و اذعان داشت: وقف از تدابیر دین اسلام و موقوفات امانتی در دستان ما هستند که باید در راه‌های صحیح مصرف شوند./998/د101/ب6

ارسال نظرات