۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۳۶۷۲۹
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های اوقاف تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در نظر داریم در صورت وجود پرونده های مهم شعبه ویژه ای برای پرونده های اوقاف تشکیل دهیم.
ديدار مديرکل اوقاف با رييس کل دادگستري آذربايجان غربي ديدار مديرکل اوقاف با رييس کل دادگستري آذربايجان غربي ديدار مديرکل اوقاف با رييس کل دادگستري آذربايجان غربي ديدار مديرکل اوقاف با رييس کل دادگستري آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مدیرکل، معاونان و روسای ستادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته وقف با رییس کل دادگستری استان و دادستان ارومیه دیدار  و گفت و گو کردند.

 

توکل حیدری رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در این دیدار با تبریک هفته وقف گفت: بحث وقف یک سنت حسنه است که از زمان پیامبر بوده و اکنون نیز باید طوری برنامه ریزی شود که این عمل تبلیغ گردد و گسترده تر شود.

 


رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان این که وقف باقیات و صالحات است، بر تبلیغ و تبیین وجوه وقف تأکید کرد.

 

رییس شورای قضائی آذربایجان غربی با بیان این که تلاش دادگستری استفاده از تمام ظرفیت های وقف است، گفت: اگر بتوانید روحیه وقف کردن را در میان مردم احیا کنید بهتر از احیای موقوفات است و دادگستری می تواند با اداره اوقاف در بحث شناسایی موقوفات عام و خاص و توجیه وراث نسبت به نوع وقف همکاری کند.

 

حیدری تصریح کرد: تشکیل پرونده برای موقوفات می تواند از سوء استفاده و دست درازی به موقوفات جلوگیری کند.

 

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، در این دیدار برای رسیدگی مطلوب و به موقع پرونده های حقوقی این اداره کل که در راستای حفظ بیت المال و امورات عام المنفعه عمل می کند قول مساعد داد.

 

حیدری گفت: نحوه دفاع از موضوعات حقوقی از سوی کارشناسان حقوقی اداره اوقاف باید با ارائه مدارک محکمه پسند باشد.

 

وی اضافه کرد: در نظر داریم در صورت وجود پرونده های مهم شعبه ویژه ای برای پرونده های اوقاف تشکیل دهیم که متاسفانه به دلیل ورودی های زیاد و کمبود نیروی انسانی متاسفانه این امر تا کنون میسر نشده است.

 

دادسراها به صورت جدی پیگیر امورات اوقاف هستند

 

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه  نیز در دیدار با مدیرکل اوقاف، معاونان و روسای ستادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تبریک هفته وقف اظهار داشت: اداره کل اوقاف در راستای اجرای موقوفات در جهت نیات صحیح واقفان عمل کند.

 

حبیبی در ادامه  اظهار داشت: تمام تلاش دادسرا در زمینه وقف و موقوفات این است که از ظرفیت های موجود استفاده کرده و با رعایت اصول مبتنی بر نگاه آگاهانه حقوقی به عرصه وقف این حرکت ارزشی و اندیشه بلند را احیا کند.

 

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با اشاره به تشکیل جلسات شورای حفاظت از اراضی گفت: در این شورا می توان برای حفاظت، نگهداری، احیای موقوفات تصمیمات قاطع گرفت.

 

وی تأکید کرد: دادسراها به صورت جدی پیگیر امورات اوقافی هستند و تلاش این است که هیچ گونه مدارک وقفی با مدارک کذایی به اشخاص واگذار نشده و به حال وقف باقی بماند.

 

در این دیدار رییس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب ارومیه و معاون قضایی از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مورد تجلیل قرار گرفتند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات