۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۳۶۷۷۱
آیت الله علما:

وقفیات سید الشهدا سیاسی، مدیریتی و تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: وقف بر حسب موقعیت و احتیاجات زمانی صورت می پذیرد و گاهی حتی موقوفات سیاسی هم بودند که از آن جمله می‌توان به وقفیات سید الشهدا(ع) که هم سیاسی و هم مدیریتی و تبلیغی است، اشاره کرد.
امام جمعه كرمانشاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، امروز در نخستین روز از هفته وقف در دیدار با مسؤولان اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: وقف یکی از ابواب فقهی و نمونه عملی دین اسلام است، وقف بابی مستقل در فقه است که دارای احکام خاص خود است.
 
وی افزود: امور خیریه در همه ادیان وجود دارد اما به جز در اسلام هیچ یک سر و سامان دینی ندارد، وقف از صدر اسلام وجود داشته و امیر مؤمنان(ع) بسیاری از نخلستان‌های خود را وقف کردند.
 
امام جمعه کرمانشاه گفت: در زمان گذشته جامعه روحانیت عهده دار موقوفات بود، در حال حاضر نیز با همکاری دولت این امر به‌ خوبی در کشور و استان کرمانشاه اجرا می‌شود، وقفیات در استان کرمانشاه دارای آمار بسیار خوبی است، موقوفات مرحوم کرکوکی در استان با داشتن رقبه‌های فراوان نمونه بارز این امر است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولانی که در زمینه وقف مشغول خدمت هستند باید در این امر نهایت دقت خود را به کار گیرند، خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد اثرات مثبت زیادی از محل نیات واقفین در جامعه و استان بوده‌ایم که از آن جمله می‌توانیم به اعزام مبلغان از سوی اداره اوقاف به مناطق محروم اشاره کرد که سبب نشر احکام اسلام به این مناطق شده است.
 
آیت‌الله علما تصریح کرد: وقف بر حسب موقعیت و احتیاجات زمانی صورت می‌پذیرد و گاهی حتی موقوفات سیاسی هم بودند که از آن جمله می‌توان به وقفیات سیدالشهدا(ع) که هم سیاسی و هم مدیریتی و تبلیغی است، اشاره کرد./967/پ202/ب6
ارسال نظرات