۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۳۶۷۸۷
نماینده ولی فقیه در کردستان:

وقف کاهش دهنده فقر و سبب افزایش عدالت در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان این‌که وقف در ترویج و نشر این دین الهی در جامعه نقش اساسی داشته و دارد، گفت: با وقف می‌توانیم میزان فقر را در سطح جامعه کاهش داده و همچنین عدالت را در جامعه افزایش دهیم.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني شاهرودي نماينده ولي‌فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان، امروز در دیدار کارکنان و مسؤولان اوقاف استان کردستان، بیان کرد: یکی از وظایف مسلمانان پیش قدم بودن در کار خیر است، مسلمانان باید در امر خدمت‌گزاری و احسان از یکدیگر سبقت بگیرند، وقف امر مقدسی است که در اسلام از آن به نیکی یاد شده است،  وقف کردن اموال برای نزدیکی بیشتر با خدا صورت می‌گیرد.


وی افزود: در وقف کردن اصل مال می‌ماند و از آن به دیگران منفعت می‌رسد، امیدواریم با گسترش این امر اخیر در سطح جامعه شاهد افزایش تعداد واقفین در استان باشیم.


نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: انسان عاقل برای آینده خود سرمایه‌گذاری می‌کند، وقف سرمایه‌گذاری برای آینده است این عمل حسنه موجب می‌شود رابطه انسان پس از مرگ با این دنیا قطع نشود.


وی خاطر نشان کرد: حاکم شدن و اجرای صحیح دین اسلام در جامعه  منجر به حل تمامی مشکلات می شود، وقف در ترویج و نشر این دین الهی در جامعه نقش اساسی داشته و دارد؛ از این رو در راستای آگاه سازی مردم با اثرات این کار خداپسندانه تلاش های بیشتری باید صورت گیرد، با وقف می‌توانیم میزان فقر را در سطح جامعه کاهش داده و همچنین عدالت را در جامعه افزایش دهیم.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تصریح کرد: باید متولیان امر وقف در استان سعی کنند زمینه را برای اینکه واقفین از کسی که سرپرست مالشان را به عهده می‌گیرند اطمینان حاصل کنند که مالشان در جای درستی هزینه می‌شود.


وی بیان کرد: برای گسترش و ترویج وقف راه های مختلفی وجود دارد که متصدیان این امر باید با بیان سیره بزرگان دین مبین اسلام  مردم را با این امر حسنه بیشتر آشنا کنند.


نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امروز با وجود رسانه‌های جمعی و تصویری می‌توان در راستای گسترش بسیاری از اعمال خیر از جمله وقف در جامعه گام های مؤثری را برداشت.


وی تصریح کرد:برای اینکه افراد بیشتری به این کار خیر تشویق شوند باید صیانت از وقف و استفاده درست از موقوفات را در دستور کار قرار داد./967
/پ202/ب6

ارسال نظرات