۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۳۶۸۳۲
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از سبک زندگی نبوی تعالی بخش جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت محمد(ص) مظهر عطوفت و رحمت است، ادامه داد: سبک زندگی علوی و نبوی باید در زندگی ما وجود داشته و مکتب رسول خدا و آموزه های دینی را به نحوی شایسته در برنامه های خود رعایت کنیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسم عزاداری رحلت پیامبرگرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که پیامبرگرامی اسلام مردم را به سوی خداوند متعال دعوت کرده است، گفت: این وجود نورانی  به اذن خداوند متعال چراغ هدایت گری بشریت است که باید بهره گیری ارزنده ای از این وجود نورانی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که مسلمانان جهان باید پیرو واقعی پیامبر گرامی اسلام باشند، افزود: مسلمانان جهان و ما که امت پیغمبر(ص) و شیعه  اهل بیت(ع) هستیم باید متوجه بوده و عمل گرایی  در مسیر این بزرگواران را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که انسان باید در زندگی خود بررسی کند که آیا سیره حضرت محمد(ص) در زندگی ما وجود دارد، تصریح کرد: انسان باید اهتمام ارزنده ای در این عرصه داشته و سیره و سنت این بزرگواران را در برنامه های زندگی خود وارد کند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که حضرت محمد(ص) مظهر عطوفت و رحمت است، ادامه داد: سبک زندگی علوی و نبوی باید در زندگی ما وجود داشته و مکتب رسول خدا و آموزه های دینی را به نحوی شایسته در برنامه های خود رعایت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که انسان باید مراقب اعمال خود بوده و در راستای انجام اعمال صالح و دوری از گناهان گام بردارد، خاطرنشان کرد: اگر تعالیم والای دینی را در زندگی خود راه ندهیم نمی توانیم به سعادت و رستگاری دست پیدا کنیم.

 

وی با بیان این که حضرت محمد(ص) نمونه تام انسان کامل و بهانه خلقت است، گفت: این وجود نورانی تجلی اعظم الهی است که همه موجودات و آفریدگان به یمن وجود ایشان وجود یافته و دم از حیات می زنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که زندگانی نورانی حضرت محمد(ص) سراسر درس و عبرت است، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام زیبنده همه زیبایی ها و زمینه ساز هدایت گری انسان ها است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر  با تاکید بر این که مسلمانان باید تاریخ را مطالعه کرده و اهتمام شایسته ای در این عرصه داشته باشند، افزود: این که خداوند متعال می فرماید شما را به رسالت برگزیدم و در بین مردم قرار گرفته اید شاهد بر اعمال مردم باشید که پیغمبر(ص) زنده است.

 

وی با بیان این که اگر معتقد باشیم پیامبر گرامی اسلام زنده بوده و هدایتگری می کند، ادامه داد: یکی از بدی های روزگار امروز این است که متأسفانه  مسائلی را که منحصر به دستورات دینی است را مطابق با امیال خودمان رقم می زنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام بشیر و نذیر است، گفت: اگر می خواهیم عزت باشد باید هم بشارت ها را گوش دهیم و هم نذیر و آیاتی که سبب رعب و وحشت می شود را توجه داشته باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات