۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۳۷۱۲۶

عزاداری مراجع تقلید در سالروز شهادت امام هشتم

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
مجالس عزاداري در بيوت علما و مراجع قم مجالس عزاداري در بيوت علما و مراجع قم مجالس عزاداري در بيوت علما و مراجع قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری و سوگواری امام هشتم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) امروز با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم‌ها مراجع تقلید به همراه دیگر اقشار مردم به سوگواری و عزاداری امام رضا(ع) پرداخته و این مصیبت را به امام زمان(عج) تسلیت عرض کردند.

 

مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) در دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، جعفر سبحانی، و عبدالله جوادی آملی و دیگر علما برگزار شد.

 

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و مداحان نیز به ذکر مصیبت آن امام همام و نوحه خوانی پرداختند.

 

همچنین مراسم عزاداری امام رضا(ع) در حسینیه امام خمینی( دفتر مقام معظم رهبری) در قم با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

لازم به ذکر است، مراسم سوگواری و عزاداری امام هشتم(ع) شب گذشته و امروز در حرم حضرت معصومه(س) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و عزاداران با حضور در حرم کریمه اهل بیت به عزاداری و ذکر مصیبت پرداخته و شهادت امام رضا(ع) را به خواهر ایشان تسلیت گفتند.

 

خادمان حرم کریمه اهل بیت نیز پیش از ظهر امروز در دسته عزاداری از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت و به عزاداری و خطبه خوانی پرداختند.

 

گفتنی است، مراسم عزاداری و سوگواری شب گذشته و امروز در حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا با حضور اقشار مختلف برگزار شد.

 

شایان ذکر است، طبق سنتی دیرینه در دهه آخر صفر شمار فراوانی از طلاب و فضلای حوزه علمیه برای فعالیت‌های تبلیغی و تبیین احکام اسلام به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند./905/پ202/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
آجرک الله یا بقیه الله
0
0