۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۳۷۳۲۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی:

منافع برخی با سخن گفتن از بخشش فتنه گران تأمین می‌شود/ حصر، رأفت نظام به سران فتنه است

خبرگزاری رسا ـ شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی با بیان این‌که افراد ساده لوح، دور از حقایق و بی بصیرت اتفاقات سال 88 را سوء تفاهم دانسته و خواستار بخشش فتنه گران هستند، گفت: برخی نیز به حقایق فتنه آشنا بوده اما منافعشان در این گونه سخن گفتن است.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن رمضاني

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که انقلاب اسلامی با تمام موازین و توابعش برخاسته از عقاید و ارزش‌هایی است که ملت آنها را پذیرفته، اظهار داشت:‌ هرگاه مردم احساس کنند که به این ارزش‌ها خدشه وارد شده و دچار بازی‌ و شیطنت‌های داخلی و خارجی می‌شود با تمام وجود به میدان آمده و از ارزش‌های اسلامی دفاع کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: اصل انقلاب بر همین مبنا استوار است و مردم در جنگ تحمیلی با این‌‌که تمام شیاطین داخل و خارج علیه انقلاب قیام کرده و همه امکانات خود را به عرصه آوردند این ملت در خط مقدم دفاع از ارزش‌ها حضور پیدا کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ مردم بصیر ایران اسلامی همیشه در برخورد با مناقفان و شورش‌های قومی و قبیله‌ای که از طرف دشمن ایجاد شده در میدان حضور داشتند و توطئه‌های آنها را خنثی کردند.

 

مردم در 9 دی دشمن را نا امید کردند

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان این‌که مردم در فتنه 78 و 88 با حضور خود نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند، افزود: مردم در 9 دی نیز به وظیفه خود عمل و برای چندمین بار دشمنان را از کرده‌های خود پشیمان کردند و این همان چیزی است که همیشه از ملت بصیر ایران اسلامی توقع می‌رود.

 

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی با تأکید بر این‌که افراد ساده لوح، دور از حقایق و بی بصیرت اتفاقات سال 88 را سوء تفاهم دانسته و خواستار بخشش فتنه گران هستند، تصریح کرد: در مقابل نیز عده‌ای به حقایق فتنه آشنا بوده اما منافعشان در این گونه سخن گفتن است؛ هر دو دسته کور خوانده‌اند چون رهبر معظم انقلاب به مسائل آگاه بوده و مردم نیز پیرو ایشان هستند.

 

وی تأکید کرد: معاندان و حامیان فتنه گران این آروز را به گور خواهند برد که با ایجاد ابهام و تردید در میان دیگران بتوانند به اهداف خود برسند.

 

استاد حوزه علمیه قم همچنین افزود: پروژه تطهیر سران فتنه که از سوی برخی از افراد و جریان‌های سیاسی مطرح می‌شود نیز به لطف الهی و بصیرت رهبری و مردم راه به جایی نخواهد برد.

 

واکنش به سخنان عارف در 16 آذر

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی در ادامه با اشاره به سخنان عارف در روز 16 آذر درباره فتنه و فتنه گران و اعتراض وی مبنی بر پخش گزینشی سخنان خود در صدا و سیما،‌ گفت:‌ آقای عارف گفته بود به نظر من بهترین سخن را درباره سران فتنه مقام معظم رهبری گفته‌اند و این بخش از سخنان وی در صدا و سیما پخش شده بود و ادامه آن نیامده در حالی که اصل سخن وی این بود که سران فتنه آمریکا و اسرائیل هستند که از خارج کار را شروع کردند و در داخل نیز برخی کار آنها را ادامه دادند.

 

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی با تأکید بر این‌که گزینشی عمل کردن از سوی صدا و سیما یا هر فرد دیگر کار درستی نیست، خطاب به عارف گفت: چطور شما در میان آن همه سخنی که رهبر معظم انقلاب در مورد فتنه،‌ فتنه گران، و سران فتنه بیان کرده‌اند گزیشی عمل کرده و برخی از آنها را در راستای تطهیر سران فتنه استفاده می‌کنید.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که کار صدا و سیما و عارف هر دو مورد انتقاد است، گفت: اگر صداوسیما می‌خواهد سخن فردی را پخش کند باید همه سخنان مورد توجه قرار گیرد نه بخشی از آن.

 

وی با اشاره به این‌که نمی‌توان گزینشی عمل کردن را برای برخی مناسب و برای عده‌ای نادرست عنوان کرد، افزود: تا زمانی که آقای عارف غرق در گزینشی عمل کردن است نمی‌تواند این اتهام را به دیگران وارد کند.

 

حصر سران فتنه به خاطر عواطف ملت و رأفت نظام است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی با تأکید بر این‌که سخنان رهبر معظم انقلاب راجع به فتنه گران بسیار روشن است، ابراز کرد: حصر سران فتنه به خاطر عواطفی است که بر مردم حاکم بوده و این افراد از رأفت حکومت اسلامی بهره می‌برند؛ سران فتنه با وجود ضرر و زیان‌هایی که به انقلاب اسلامی وارد کرده‌اند جرمشان بسیار سنگین و محاکمه سختی در انتظار آنها است.

 

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این‌که رأی مردم حق الناس است، اظهار داشت: از صدر انقلاب تا کنون این مسأله بوده و مسؤولان با رأی مردم به همین صورت رفتار کرده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که امروز این سخن رهبری را عنوان می‌کنند، چرا در سال 88 این مسأله را مطرح نمی‌کردند، آیا در انتخابات سال 88 رأی مردم حق الناس نبود و آیا چنین افرادی در انتخابات سال 88 به وظیفه عقلی، شرعی ملی و اسلامی خود عمل کردند.

 

برخی با گزینش سخنان رهبری به دنبال تطهیر سران فتنه هستند

 

وی تأکید کرد: کسانی که در سال 88 خود ر ا صاحب عزا می‌دیدند و تقاضای ابطال انتخابات را داشتند در حالی که به عدم تقلب اذعان کرده و تنها از تخلفات جزئی که تأثیری در نتیجه انتخابات نداشت سخن به میان می‌آوردند چرا به این فرموده رهبری که رأی مردم حق الناس است توجهی نکردند.


 
حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی تصریح کرد: کسانی که به زبان های مختلف و تعابیر گوناگون به حمایت از فتنه گران پرداختند آیا توجه نداشتند که حق‌الناس را نادیده گرفته‌اند اگر از هر کسی این سخن را بشنویم از این گونه افراد نخواهیم شنید؛ متأسفانه امروز برخی گزینشی عمل کرده و سخنان رهبری را به نفع خود و در راستای اهداف خودشان مطرح می‌کنند./927/ت301/ج

ارسال نظرات