۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۳۷۶۲۷
تبیین ابعاد مختلف فتنه در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام ذوالنور؛

سیاست «یکی به نعل یکی به میخ» با مبانی انقلاب و حضرت امام انطباق ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که فتنه سال 88، فتنه دلخوری، سوء برداشت، سوءتفاهم و اعتراض انتخاباتی نبود، گفت: حماسه نهم دی از «یوم الله‌های» انقلاب اسلامی است که باید برای همیشه زنده و ماندگار بماند زیرا نهم دی، حیات مجدد نظام و انقلاب اسلامی و افشای رگه‌های وابستگی عناصری بود که پرده نفاق را به چهره آویخته بودند و دم از مردم می‌زدند.
حجت الاسلام ذوالنور حجت الاسلام مجتبي ذوالنور حجت الاسلام ذوالنور

راهپیمایی 9 دی یک حماسه کاملا مردمی و خودجوش بود که بدون دستور و اشاره نظام و حاکمیت در مقابل فتنه سال 88 خلق شد، فتنه ای که حاصلش به باد دادن سرمایه‌های کشور بود و فتنه گران با سناریو سازی از حق و حقوق ملت و پتانسیل 40 میلیونی رأی مردم برای حل مشکلات کشور، عبور کرده و نظام را به جنایت خود ساخته ای متهم کردند که خود در آن سهیم و بازیگر اصلی بودند و البته درس‌های فراوانی نیز برای ملت به جا نهاد که تضمین مصونیت آینده انقلاب اسلامی یکی از این درس ها بود.

 

در همین زمینه گفت‌وگویی با حجت‏الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور داشته‌ایم که مشروح آن تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

رسا ـ برخی به دنبال القای این نکته هستند که حوادث سال 88 صرفاً یک سوء تفاهم بوده که نباید چندان به آن پرداخت و این زخم کهنه را دست‌کاری کرد؛ به نظر شما هدف این افراد از بیان این گونه مسائل چیست؟


فتنه سال 88، فتنه دلخوری، سوءبرداشت، سوءتفاهم و اعتراض انتخاباتی نبود بلکه آن را فتنه سبز و اپوزیسیون در مقابل نظام و با هدف براندازی آن پیگیری کردند چنان که تاکنون سران فتنه هیچگونه ابراز ندامتی نداشته‌اند و خط خود را با ضد انقلاب تابلو دار جدا نکرده‌اند و تمامی گروه های ضد انقلاب از گروه های کمونیستی تا منافقین، پژاک، بقایای کومله، حزب دموکرات، جبهه التحریر خلق عرب، خلق مسلمان، تروریسم و اشراری که به وهابیت و تکفیری‌ها متصل هستند.

 

هر جریان ضد انقلابی که در طول تاریخ انقلاب که عقده انقلاب را داشته است با بستری که جریان فتنه آماده کردند این گروه‌ها وارد میدان عقده گشایی علیه نظام شدند و هیچ گاه سردمداران فتنه خط فاصلی میان خود و آنها ایجاد نکردند.

 

اردیبهشت 87 یعنی حدود سیزده ماه قبل از انتخابات، ابراهیم یزدی و برخی از سران نهضت منحله آزادی در جمع سران اپوزسیون و ضد انقلاب در آمریکا باحضور مقامات سیاسی و امنیتی آمریکایی شرکت کردند و موضوع این جلسه این بود که چه برخوردی با انتخابات 88 در ایران شود و نتیجه و خروجی آن جلسه این بود که ما باید ابطال انتخابات را مطرح کنیم.

 

در این جلسه تحریم انتخابات، شرکت نکردن در آن و تقلب مطرح شده بود و گفته بودند اگر تلاش برای تحریم تأثیر نگذاشت باید ابطال را مطرح کنیم و زمانی که دیدند تحریم تأثیری ندارد و مردم شرکت می‌کنند این نظر را مطرح کردند.

 

در تیرماه سال 87 کمیته «صیانت از آراء» در ایران تشکیل شد و محتشمی پور نماینده میرحسین موسوی، مرتضی الویری، نماینده کروبی و مهدی هاشمی، نماینده هاشمی رفسنجانی شدند.

 

در همان موقع من در سخنرانی خود به طور غیابی خطاب به آقای هاشمی عرض کردم که «آقای هاشمی، احتمال کاندیداتوری آقای موسوی و کروبی مطرح است چرا شما باید در کمیته صیانت آراء حضور داشته باشید؟».

 

بعد از اعتراضات متعدد آقای هاشمی گفت «مهدی ما از انتخابات قبلی تجاربی دارد که قصد دارد آنها را در اختیار این کمیته قرار بدهد».

 

رسا ـ با توجه به برنامه‌ریزی گسترده‌ای که دشمنان در فتنه 88 داشتند و با هدف براندازی نظام اسلامی از فتنه‌گران بهره‌برداری کردند به نظر شما جمهوری اسلامی با چه ویژگی‌ای توانست از خیانت سران فتنه و هجوم دشمنان جلوگیری کند؟

جامعه شناسان معتقدند که رمز دوام و اقتدار یک نظام سیاسی و حکومت بستگی به سرمایه ملی آن دارد و تعاریف زیادی از سرمایه ملی شده است که اعتبار و اعتماد ملی دو مصداق از سرمایه ملی محسوب می‌شود و جامعه شناسان در مورد این دو اتفاق نظر دارند.

 

اعتبار ملی یعنی میزان اعتباری که نظام سیاسی در نزد مردم دارد و اعتماد ملی یعنی میزان اعتمادی که مردم به نظام سیاسی دارند و اگر در دو بعد این میزان پایین و کم باشد، اقتدار ضعیف است و به هر میزانی که اعتبار و اعتماد ملی کاهش یابد نظام سیاسی زوال پذیر می‌شود و هرچه میزان آنها بیشتر باشد اقتدار ملی بیشتر است.

 

تشکیل کمیته «صیانت آراء» به معنای هدف قرار دادن اعتبار و اعتماد ملی است و اعلام به دنیا که ما به نظام اعتماد نداریم و نظام در نزد ما اعتبار ندارد بنابراین در حقیقت با این اقدامات برنامه ریزی شده، اصل سرمایه ملی، بقا و دوام نظام را از قبل هدف گرفتند.

 

مقام معظم رهبری در دوران فتنه سال 88 فرمودند «کسانی که اعتبار و اعتماد عمومی را مورد هدف قرار دادند، گناه نابخشودنی کردند» از این رو این جریان به طور کامل برنامه‌ریزی شده بود.

 

اعترافات تاج زاده و دیگران گواه این مطلب است که سیصد و چند هزار نفر شبکه و کمیته زیرزمینی رأی تشکیل داده بودند و عبد الله نوری نیز گفته بود که جامعه را باید از طبقات بالا تا پایین دوطیفی و به دو گروه قرمز و آبی تقسیم کرد بنابراین با برنامه ریزی و تحریک احساسات مردم، ادعای تقلب را مطرح کردند و هیچ گونه سندی مبنی بر صحت ادعای خود ارائه ندادند.

 

کروبی در دیدار با برخی مسؤولان گفت «من نمی‌توانم بگویم کجا تقلب شده و مصداقی معرفی کنم ولی به طور کلی تقلب صورت گرفته است» و در پاسخ به پیشنهاد بازشماری رأی‌های صندوق‌های حوزه‌های انتخابی که مورد نظر وی است، گفت «من نمی‌گویم با بازشماری تقلب معلوم می‌شود بلکه ما روند گذشته را تقلب می‌دانیم».

 

از کروبی مصداق خواستند وی گفت «به طور مثال چرا دولت در آستانه انتخابات، مشکل بیمه بیست میلیون روستائی را حل کرده است؟ و یا چرا دولت معوقات بازنشستگان را پرداخت کرد؟ و این توجه دادن رأی مردم به کاندیدای خاص و تقلب است».

 

حل مشکلات مردم وظیفه دولت است و دولت‌ها وقتی شکل می‌گیرند تا دو سال اول مشغول سازماندهی، تأمین منابع و جا انداختن نقش‌های خود هستند و دو سال آخر نتیجه اقداماتشان بروز پیدا می‌کند و حرف اصلی کروبی این بود که «چرا دولت گذشته کاری کرده است که مردم در انتخابات بعدی به آن اعتماد کنند؟» و این را تقلب می دانستند.

 

بنابراین نتوانستند هیچ سند، مدرک و مصداقی از تقلب ارائه کنند و شورای نگهبان از نمایندگان این کاندیداها خواست در جلسه شورای نگهبان شرکت کنند و 10 درصد صندوق‌ها شمارش شد و نتیجه این بود که یک هزارم از آراء یعنی یک دهم درصد آراء کمتر به نفع کاندیدای منتخب شمارش شده است و رأیی جابه‌جا نشده بود که سبب ابطال صندوقی باشد و چنین افرادی که هیچ سندی بر ادعای خود ندارند و دنیای استکبار با آنها هم نوا شده است؛ بحث ابطال انتخابات را مطرح می‌کنند.

 

اگر انتخابات ابطال می‌شد آیا هشتاد و پنج درصد از مردمی که در انتخابات سال 88 مشارکت داشتند از مسؤولان نمی پرسیدند که چرا رأی ما را باطل کردید؟

 

فتنه سال 88 جریان خاصی را در کشور به راه انداخته بود که نمی توان هیچ رسانه بیگانه، غربی و صهیونیستی‌ای را پیدا کرد که از این جریان حمایت نکرده باشد.

 

شخصیت‌های نظام سلطه و رسانه‌های وابسته به آنها از قبیل فیس بوک، توئیتر، بی بی سی و ماهواره‌ها جملگی در حمایت از فتنه سال 88 بیانیه و اطلاعیه دادند، جلسات میزگرد گذاشتند، تحریک احساسات و موضع گیری کردند.

 

در یکی از موضع گیری‌ها، اوباما، رییس جمهور آمریکا، خطاب به فتنه گران در داخل کشور گفت «شما می‌خواستید صدایتان شنیده شود و ما صدای شما را شنیدیم، حرکت شما را تقدیس می‌کنیم و ما و دولت آمریکا تا آخر کنار شما هستیم» و این پاسخی به فتنه‌گران داخلی بود که با بیگانه‌ها هم‌صدا شده و در فتنه شعار می‌دادند «اوباما یا با اونا یا با ما» و به طور کامل پیوند خود را با بیگانگان اعلام کردند.

 

رسا ـ با توجه به این که فتنه 88 موجب امیدوار شدن دشمنان به براندازی نظام اسلامی و تحریم علیه کشور شده و خسارات مادی و معنوی زیادی را بر نظام تحمیل کرده است؛ چرا عناصر اصلی فتنه 88 بعد از چند سال حاضر به عذرخواهی از مردم نیستند؟

جریان فتنه سال 88 هیچ گاه از حمایت‌های آمریکا و رسانه های مزدور و بیگانه اعلام برائت نکردند، اساس نظام را در شعارهای خود هدف قرار دادند، اقدامات غیرقانونی کردند، سی نفر در حوادث این جریان کشته، تعداد زیادی ناقص العضو و مجروح شدند، صد و چهل شعبه بانک را آتش زدند، زیر ساخت‌های حمل و نقل کشور مثل ایستگاه‌های اتوبوس را آتش زدند، اموال مردم را به یغما برده و محل کسب و کار مردم را تخریب و اقتصاد کشور را فلج کردند.

 

همچنین به مظاهر دینی و ارزش‌ها حمله کردند، قرآن، مسجد و محل نماز جمعه را آتش زدند، به نوامیس مردم تعدی کردند، حجاب را از سر زنان برداشتند، به عکس امام خمینی(ره) اهانت و جسارت کردند، علیه امام و رهبری شعار دادند و مهمترین اقدام آنها جسارت به ساحت مقدس امام حسین(ع) در روز عاشورا بود.

 

عده‌ای که در ابتدا تحت تأثیر القائاتی احساس کردند رأیی از آنها از بین رفته و تقلبی صورت گرفته است، احساساتی به خیابان‌ها می‌آمدند اما هنگامی که پیوند جریان فتنه با محافل و عقبه‌های صهیونیستی و نظام سلطه را دیدند و زمانی که به منطق غلط و غیر واقعی‌ای که حاضر به ارائه هیچ سندی برای اثبات ادعای خود نیستند را مشاهده کردند و آشوب‌هایی که با اساس نظام بازی می‌کرد را دیدند، از آنها دست کشیدند و خود به خود، بدنه و عقبه مردمی جریان فتنه ریزش کرد.

 

جریان فتنه بعد از جسارتی که به ساحت مقدس امام حسین(ع) انجام دادند، زمینه بروز خشم و انزجار ملی و عمومی مردم را فراهم کردند که در بعضی از استان‌ها به صورت خود جوش، هفتم، هشتم، نهم دی و حتی تا دوازده دی راهپیمایی کردند.

 

برخی از رسانه‌های بیگانه، جمعیتی که نهم دی برای حمایت از ارزش‌های انقلاب و اعتراض به فتنه گران به خیابان‌ها آمدند را حدود چهل میلیون نفر تخمین زدند در حالی که رأی کاندیدای پیروز بیست و چهار میلیون بود.

 

رسا ـ چه عواملی سبب شد حرکت مردم در نهم دی 88 به یک حماسه ماندگار و تاریخی در انقلاب اسلامی تبدیل شود و اگر حماسه آفرینی مردم نبود چه اتفاقی برای کشور و نظام رخ می‌داد؟

حماسه نهم دی از «یوم الله‌های» انقلاب اسلامی است که باید برای همیشه زنده و ماندگار بماند زیرا نهم دی، حیات مجدد نظام و انقلاب اسلامی و افشای رگه‌های وابستگی عناصری بود که پرده نفاق را به چهره آویخته بودند و دم از مردم می‌زدند که با این فجایع فتنه‌گران، ملت ایران، برای چندمین مرتبه، دست‌های آلوده استکبار جهانی را مشاهده کردند.

 

نهم دی که رهبر معظم انقلاب آن حماسه را مظهر اعجاز الهی تعبیر کردند باید همواره با دو محور زنده بماند، نخست «فذکرهم بایام الله» به عنوان «یوم الله» حماسه مجددی بود که وزن آن از 22 بهمن 57 کمتر نبود زیرا استمرار آن را تضمین کرد و در گام بعد احیای نهم دی به این دلیل است که میخ آخر را به تابوت فتنه، فتنه‌گری و نفاق جدید زد و آنها را رسوا کرد.

 

برای همیشه باید دشمن شناسی مطرح شود و چهره‌های خائنی که با لعاب و نقاب مردمی خود را به مردم تحمیل کردند و تیشه به ریشه اعتقادات، باورهای دینی و منافع ملی مردم زدند ازاین رو نهم دی باید همیشه این باطن‌های آلوده را افشا کند و هیچ گاه تریبون بصیرت دهی و دشمن شناسی نهم دی نباید خاموش باشد.

 

پس از حادثه فتنه، استکبار جهانی تحریم‌ها را بر ملت ایران بیشتر کرد و چون از جریان ضد انقلاب داخل و براندازی نظام مأیوس شد وارد جبهه شدیدتری علیه مردم ایران شد.

 

رسا ـ بعد از فتنه 88، جریانی به دنبال تطهیر سران فتنه و فتنه‌گران بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، امید این جریان بیشتر شده و برخی انتصاب‌های همسو با جریان فتنه و اظهارات مسؤولان برجسته اجرایی نیز مؤید این نکته است؛ به نظر شما این اتفاقات، ناشی از چیست و چه اهداف پشت پرده‌ای می‌تواند داشته است؟

این اتفاقات نشانه وابستگی به فتنه و ناشی از همفکری، هم‌اندیشی و همسو بودن با مبانی فکری این جریان است به این معنا که یک طرف احساس می‌کند که انقلاب، نظام، حاکمیت دینی و اسلامی است و پشتوانه آن مشارکت هشتاد و پنج درصدی در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری است که فتنه را از آن ساختند و مردم را در صحنه می بینند و از طرفی مجبورند که شعار انقلاب و نظام سر دهند اما از طرف دیگر چون بدنه دینی نظام با این جریانات همراه نیست، مجبورند که گاهی اوقات برای رضایت جریانی که وابسته به فتنه است به نفع آنها حرف بزنند و از این رو سیاست یکی به نعل و یکی به میخ را طی می‌کنند که همه این امور به دلیل عدم شفافیت، طهارت فکری و انطباق فکر با مبانی انقلاب و امام خمینی(ره) است از این رو خطر چنین جریانی کم نیست.

 

تاریخ نشان داده است که این جریانات زیر پرده‌هایی خود را مخفی می‌کنند زیرا باطن شفافی ندارند و فقط چند صباحی بر فکر و ذهن بخشی از مردم مسلط اند و به تدریج موضع گیری‌ها و عقبه ذهنی آنها برای مردم آشکار می‌شود و مردم موضع گیری‌ها را مثل قطعات پازل کنار هم می‌گذارند و بعد قضاوت نهایی را اعلام می‌کنند و قطعات به هم ریخته یک پازل تصویر شفافی ندارد اما باکنار هم چیدن آنها خود به خود پشت پرده این افکار خود را نشان می‌دهد و مردم در طول تاریخ، دست رد محکمی به این جریانات زده‌اند و اغلب عمر چنین جریاناتی کوتاه است.

 

رسا ـ با تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید اگر در پایان مطلبی هست بفرمایید.

توصیه من این است که جریاناتی که به مادیات و سیاست وابسته‌اند آرمان‌های امام خمینی(ره) و اهداف نظام را که به خاطر آن مردم دویست و سی هزار شهید دادند و برای حفظ دستاوردهایشان هزینه های فراوان کردند، مورد تمسخر قرار ندهند و خود را با مردمی که بار انقلاب را به دوش گرفته‌اند همراه کنند که این فتنه گران خیلی زود پشت افراد را خالی می‌کنند و در دوره های مختلف انقلاب از جمله جریان بنی صدر، قائم مقام رهبری و در دوران اصلاحات و گروهک‌های ضد انقلاب به وضوح آن را دیده‌ایم بنابراین جریانات سیاسی باید به اصل مردم که در انقلاب و نظام اسلامی است متکی باشند./908/گ402/ج

 

ارسال نظرات