۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۳۸۲۴۲
عذر خواهی نمی‌تواند فتنه 88 را پاک کند؛

آقای ریس جمهور! مطمئن باشید آفتاب ایران لکه‌های سیاه را خواهد زدود

خبرگزاری رسا ـ امسال حماسه نهم دی با سال‌های قبل یک تفاوت بسیار اساسی دارد و آن هم این موضوع است که سران فتنه و افراد وابسته به آن‌ها از سوراخ موش‌هایی که اجاره کرده‌اند، بیرون خزیده‌ و سخن از اشتباه و بخشش فتنه‌گران به میان می‌آورند و می‌گویند سران فتنه، فتنه‌گر و منافق نیستند؛ بلکه اشتباهی کرده‌اند که باید اشتباه آن‌ها را فراموش کرد!
آقای ریس جمهور! مطمئن باشید آفتاب ایران لکه‌های سیاه را خواهد زدود

این روزها که در جای جای کشور شور حماسه نهم دی روحی دوبار در ملت دمیده است، عده‌ای سعی دارند با ادعای عذر خواهی فتنه گران و کوچک جلوه دادن کار گرگ صفتانه آن‌ها، ساحت اسلام، رهبری و مردم را به سخره بگیرند.
 

رمز عبور و راز ماندگاری حماسه ما این است: نباید اجازه دهیم حماسه نهم دی ماه فراموش شود؛ حماسه نهم دی میثاق امت با ولایت بود؛ حماسه نهم دی از ایام الله است... آری؛ این‌ها واژگانی است ناب و تابناک که این روزها هر کدام از رسانه‌های گروهی بر تارک نهم دی ماه، یوم الله به ظهور رسیدن آن حماسه جاودانه و رشید، از مردم، مسؤلان و نخبگان بصیر کشور منتشر می‌کنند و این روزها کشور یک صدا فریاد گرامیداشت حماسه نهم دی را سر می‌دهد.

 

اما امسال حماسه نهم دی با سال‌های قبل یک تفاوت بسیار اساسی دارد و آن هم این موضوع است که سران فتنه و افراد وابسته به آن‌ها از سوراخ موش‌هایی که اجاره کرده‌اند، بیرون خزیده‌ و سخن از اشتباه و بخشش فتنه گران به میان می‌آورند و می‌گویند سران فتنه، فتنه گر و منافق نیستند؛ بلکه اشتباهی کرده‌اند که باید اشتباه آن‌ها را فراموش کرد و می‌خواهند ملت بدون هیچ عذر خواهی و توبه‌ای اشتباه آن‌ها را بپذیرند و نکته قبل تامل این است که کسانی که از بخشش و عذر خواهی سخن به میان می‌آورند، هرگز از این سران نخواسته‌اند که حداقل با آن غوغایی که به راه انداخته بودند، در یک نشست رسانه‌ای هر چند کوچک، از رهبری، مردم و توهین به مقدسات عذر خواهی کنند.

 

آیا می‌شود کسی که تقاضای بخشش نکرده و از اشتباه خود پیشمان نیست را بخشید؟!

 

در پاسخ به این افراد باید گفته شود که آیا می‌شود کسی که تقاضای بخشش نکرده و از اشتباه خود پیشمان نیست را بخشید؟ باید در این میان به کسانی که خواهان این هستند که مردم اقدام فتنه گران را فراموش کنند، گفته شود ابتدا به آن‌ها بگویید از کار خود اظهار پشیمانی کنند، سپس از انتظار بخشش داشته باشید و در ضمن اگر شما اعتقادی به جناح گرایی ندارید، چه لزومی دارد که برای جریان‌های وابسته به احزاب و گروه‌های مختلف تقاضای بخشش کنید.


 

دعوت مردم به سکوت در مقابل حماسه؛ چرا؟!

 

اما جدای از این سخن‌ها که در آستانه نهم دی و قبل از آن مطرح می‌شد و قصد داشت به نوعی مردم را دعوت به سکوت در مقابل این حماسه و اقدام فتنه گران کند واکنش رییس جمهور، حجت الاسلام حسن روحانی، در خصوص فتنه و سران آن جالب است.

 

هر چند که در آستانه نهم دی، سخنان رییس جمهور در خصوص سران فتنه در سال‌های 87، 88 و 92 مطرح شده و سعی شده با با انتشار این سخنان رییس جمهور، همسو با جریان مخالف فتنه مطرح شود، اما متاسفانه تاکنون در سال جاری هیچ سخنی از حجت الاسلام روحانی مبنی بر محکومیت فتنه مطرح نشده است.
 

 

برای مثال روحانی در سخنرانی خود در سال 87 و 88 همچنین 92 جریان فتنه را محکوم کرده و آن را قانون گریزی و اهانت به مردم و رهبری نامیده و همچنین ایشان در همین سال‌ها در جمع دانشجویان در شیراز و نشست هیئت دولت، اظهار داشته است که هدف فتنه گران توهین به نظام رهبری و مقدسات مردم بوده و آن‌ها باید به جای آشوب، از طریق قانونی عمل می‌کردند و برای مثال، شمارش آرا در مقابل دید تلویزیون یکی از راه‌های مسالمت آمیز بود.(اعتراضات سال 88 قانونی نبود/ باید از سخنان مقام معظم رهبری تبعیت می‌شد.)

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در تاریخ 2 اسفند 92 در دانشگاه شیراز در جمع دانشجویان و اساتید این دانشگاه در پاسخ به این‌که نظرتان درباره وقایع پس از انتخابات سال 88 چیست، با بیان این‌که نظراتم را دراین‌باره قبلاً گفته‌ام اظهار کرد: اعتراض اولیه بخشی از مردم پس از انتخابات و برخی از انتقادها طبیعی بود. گر چه هر حرکتی باید از مسیر قانونی‌اش انجام شود.

 

اما بعد از این‌که مقام معظم رهبری نظرشان را در نماز جمعه به صراحت اعلام کردند که هر گونه اعتراضی باید در چارچوب قانون ادامه پیدا می‌کرد، می‌بایست اعتراض‌ها شکل قانونی به خود می‌گرفت. من معتقدم مشکلات در خیابان حل‌وفصل نمی‌شود. شاید پیشنهادهایی در آن مقطع مبنی بر این که برخی صندوق‌های آراء با حضور دوربین‌های تلویزیون بازشماری شود، مناسب بود و می‌توانست راهگشا باشد.(مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگزاری فارس) 

 

اما در کنار این سخنان، روحانی پس از پیروزی در انتخابات، از خاتمی تشکر کرد که بیشترین نقش را در فتنه داشت و در حال حاضر هم در تازه‌ترین سخنرانی خود در جمع مردم خراسان جنوبی، بر کنار گذاشتن اختلافات تاکید کرده و فتنه سال 88 را با وجود این که آن را در گذشته خیانت به رهبری، مردم و انقلاب می‌دانست، در حال حاضر از آن به عنوان اختلاف جزئی در میان احزاب سیاسی یاد کرده و می‌گوید و تاکید دارد اگر بتوان فتنه سال 88 را لکه سیاهی دانست، باید این لکه سیاه را گذاشت تا آفتاب آن را پا ک کند.

 

در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند که حماسه نهم دی یک حماسه جاوید و ابدی در تاریخ ملت ایران است و مردم اقدام فتنه گران را فراموش نخواهند کرد و تاکید دارند که گرامیداشت این حماسه و علل چرایی آن برای مردم تبیین شده و از مسؤلان می‌خواهند این حماسه را با شکوه تمام در کنار مردم برگزار کنند.

 

بگذارید آفتاب ایران زمین لکه‌های سیاه را بزداید


رئیس جمهور با بیان این که باید در مسائل جزئی اختلافات را کنار بگذاریم زیرا همه اهل یک کشور، یک قانون اساسی، یک رهبر، یک وحدت و یک انسجام بوده و به آن پایبند هستیم، تصریح کرد: باید مسائل ریز را کنار گذاشت؛ چون همه زیر یک پرچم و زیر یک خیمه به نام پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم.

 

روحانی افزود: این جناح یا آن جناح، چپ یا راست، این مذهب یا آن مذهب و از این قبیل مسائل مهم نیست و همه افتخارمان این است که مسلمان و ایرانی هستیم.

 

رئیس جمهور گفت: همه باید با یکدیگر وحدت، اتحاد، یکپارچه و اخوت داشته باشیم و اگر یک نفر، گروه، فرد و قشری، 10 یا 15 سال قبل مشکلی را به وجود آورده‌اند، اکنون لکه‌های سیاه را نگذارید؛ چرا که همان طور که آفتاب لکه‌های سیاه را سفید می‌کند، بگذارید آفتاب ایران زمین و برادری و اخوت، لکه‌های سیاه را بزداید. همیشه به سیاهی آن اشاره نکنید و به سفیدی اسلام توجه کنید.(خبرگزاری فارس خراسان جنوبی 3/10/ 93)

 

رئیس جمهور با بیان «ملت ما در تمام صحنه‌ها پیروز خواهد بود» افزود: این پیروزی یک شرط بیشتر ندارد و آن اینکه امیدمان را حفظ کنیم وحدت و انسجام و یک‌پارچگی‌مان را روز به روز بیشتر کنیم. در مسائل جزئی اختلافات را کنار بگذاریم. ما همه اهل یک کشور و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران هستیم، ما همه زیر خیمه اسلام و ایران زندگی می‌کنیم. ما همه به قانون اساسی‌مان، به رهبری‌مان، به وحدتمان و به انسجاممان پایبندیم.

 

مسایل ریز و جزیی؟!

 

وی با بیان اظهار «باید مسائل ریز و جزئی را کنار بگذاریم» گفت: این جناح و آن جناح راست و چپ و این سمت و آن سمت و این مذهب و آن دین نباید مطرح باشد، بلکه همه افتخار ما آن است که مسلمان و ایرانی هستیم. نباید اشتباه یک گروه و یا فرد را در گذشته به‌صورت لکه‌های سیاه نگه داریم. خود آفتاب لکه سیاه را سفید می‌کند. بگذارید آفتاب تابان ایران‌زمین و آفتاب اسلام و آفتاب برادری و اخوت اگر لکه سیاهی روی این پیراهن سفید اسلام است بزداید، به سفیدی دل پاک این ملت افتخار کنیم.(خبرگزاری تسنیم 3/10/93)

 

/830/704/ر

ارسال نظرات