۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۳۸۵۰۲
فرمانده بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب:

توجه مردم به ولایت فقیه مهمترین عامل در خلق حماسه 9 دی بود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب، با بیان این که حمایت و بیعت مجدد مردم با ولایت فقیه مهم ترین عامل در خلق حماسه 9 دی بود، تصریح کرد: در آن برهه وقتی مردم احساس کردند که دشمن ارزش ها و اعتقادات مذهبی و نیز ولایت فقیه را نشانه گرفته است در صحنه حضور یافتند.
9 دي

اعظم التفاتی، فرمانده بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حرکت خود جوش مردمی را  موجب خلق حماسه 9 دی عنوان کرد و گفت: این حرکت از هوشمندی و بصیرت مردم برای دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب  نشأت می گیرد و به همین دلیل به عنوان یک حماسه ماندگار جلوه کرد و در ذهن مردم باقی ماند.

 

وی درباره این که اگر حماسه آفرینی مردم در این روز نبود چه پیامد هایی داشت، اظهار کرد:  در حماسه 9 دی  حضور مردم مشهود بود که پشتوانه حکومت هستند و اگر این حماسه را خلق نمی کردند، کشور حامی خود را از دست می داد.

 

التفاتی، به تبیین پیامد های حضور کمرنگ مردم پرداخت و تصریح کرد: وقتی بیگانگان درک کنند که مردم پشتیبان کشور نمی باشند، خیلی راحت تر می توانند بر کشور سیطره یابند. و با توجه به این که همه قدرت های دنیا به دنبال نفوذ و تحت سلطه گرفتن کشور ما هستند در این صورت این اتفاق سریعتر می افتد و ثمره 25 سال استقامت مردم از بین می رود.

 

توجه مردم به ولایت فقیه مهمترین عامل در خلق حماسه 9 دی

فرمانده بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب، با بیان این که حمایت و بیعت مجدد مردم با ولایت فقیه مهمترین عامل در خلق حماسه 9 دی بود، تصریح کرد: در آن برهه وقتی مردم احساس کردند که دشمن ارزش ها و اعتقادات مذهبی و نیز ولایت فقیه را نشانه گرفته است در صحنه حضور یافتند و نمایش گستردگی اعتقادات و ارزشهای خود را به جهانیان اعلام کردند.

 

این مدرس حوزه، درباره حضور مردم در آگاه سازی نخبگان و خواص بی بصیرت در فتنه 88، اظهار کرد: حضور حماسی مردم در آن زمان حجت را بر مسوؤلین، نخبگان و خواص تمام کرد. وقتی حضور یکپارچه مردم یک پیام مشترک داشت و آن حمایت و پشتیبانی همه جانبه از ولایت بود.

 

وی با اشاره به سکوت برخی از خواص و نخبگان در حوادث سال 88، خاطر نشان کرد: با سکوت خود را به این شکل معرفی کردند که قضیه برایشان پیچیده است در حالی که مسأله شفاف است و هنگامی که مردم حضور می یابند باید پیشتاز آن ها مسوؤلان، خواص و نخبگان باشد.

 

بی اهمیت جلوه دادن حضور مردم  با سوء تفاهم خواندن حوادث سال 88

التفاتی، در خصوص القای این تفکر که حوادث سال 88 صرفأ یک سوء تفاهم است، گفت: بیان چنین مطالبی از سناریویی نشأت می گیرد که هدف از آن بی اهمیت جلوه دادن حضور مردم است.

فرمانده بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب از حضور پررنگ مردم و قدردانی ایشان از حضور حماسی مردم، تصریح کرد: کسانی که این حضور را کمرنگ جلوه می دهند قصد دارند این حماسه را به فراموشی بسپارند و آن ها از عوامل فتنه بودند و یا این که در آن زمان سکوت کردند.

 

مدرس حوزه، درباره این که برخی به دنبال تطهیر سران فتنه و فتنه گران هستند، اظهار کرد: با توجه به این که دولت منتخب مردم است باید نگاه سوءزن برداشته شود.

 

وی  در این مورد این که برخی انتصاب ها همسو با جریان فتنه در دولت می باشد، تصریح کرد: این مورد ابعاد مختلفی دارد و باید قصد دولت تدبیر و امید مشخص شود که آیا قصد صحه گذاشتن بر اقداماتی که در زمان فتنه انجام شد، را دارد و یا این که قصد به دست آوردن دل کسانی را دارد که در آن زمان خود را ناکام دیده اند.

 

التفاتی با بیان این که معیار ما باید بیانات مقام معظم رهبری باشد، افزود: بیان این مسائل موجب ایجاد شکاف بین دولت و مردم می شود و همچنین مجلس شورای اسلامی جایگاه خود را در حفظ ارزشها و اصول حفظ کرده است. و اگر اتفاقاتی به این شکل افتاد زنگ خطری برای مردم و مجلس است که نگاه خود را دقیق تر کنند و هوشمندی و بصیرت خود را نسبت به مسأله های روز بالاتر ببرند.

 

لزوم مرزبندی شفاف مسوؤلان با جریان فتنه و فتنه گران

فرمانده بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب، در خصوص مرزبندی شفاف مسوؤلین با جریان فتنه و فتنه گران، گفت: مرزبندی شفاف از دستورهای اکید رهبر معظم انقلاب است و توجه مسوؤلان به این امر نشانگر تبعیت از فرمان ولی امر مسلمین است.

 

این مدرس حوزه، با بیان این که بر اساس سخن رهبر معظم انقلاب افراد در جریان حوادث 88 تکلیف خود را روشن کنند، افزود: چه افرادی که در آن موقع سکوت کردند چه کسانی که اشتباه کردند و رهبر انقلاب راه را برای آن ها باز گذاشتند که اشتباه خود اذعان کنند و هر کسی این مرزبندی را رعایت کرد به فرمان رهبر معظم انقلاب گردن نهاده است.

 

مؤلفه های مورد توجه در برابر توطئه ها و  برای ثبات نظام اسلامی

وی در ادامه به مؤلفه هایی که در برابر توطئه ها و  برای ثبات نظام اسلامی باید توجه شود اشاره کرد و اظهار کرد: مسوؤلین باید توجه ویژه و مؤکد به پشتوانه مردمی حکومت داشته باشند چرا که اصلی ترین مولفه در حفظ و ثبات انقلاب اسلامی می باشند، اعتقادات مذهبی و ایرانی در مردم نهادینه شود، جریان فتنه گر در آن زمان باز خانی شود و به جامعه بصیرت بخشی صورت گیرد.

 

التفاتی، با بیان این که حوزویان رسالت ویژه ای در تبلیغ، تبیین و ترویج اسلام  دارند، تصریح کرد: بصیرت بخشی به آحاد جامعه و آگاه بخشی به مردم نسبت به مسائل جاری جامعه از وظایف مسلم حوزویان و مبلغان است.

 

فرمانده بسیج مدرسه علمیه حضرت زینب، درباره قدردانی از حضور حماسی مردم، گفت: مسوؤلان به نیاز ها و مشکلات مردم توجه کنند، برای همه مردم زمینه استفاده از امکانات را فراهم کنند و زوایای مختلف حضور شکوهمند مردم در حماسه 9 دی تبلیغ شود./1310/ت301/ب6
 

ارسال نظرات