۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۳۸۷۹۳
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بسیج مصلحت کشور و انقلاب اسلامی را بر دیگر مصالح ترجیح می‌دهد/سران فتنه از احساسات مردم سوء استفاده کردند

خبرگزاری رسا ـ وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های گسترده بسیج در عرصه های مختلف کشور گفت: در فرهنگ بسیجی جایی برای مصالح شخصی وجود ندارد و بسیجی مصالح کشور و انقلاب اسلامی را بر مصلحت خود و امور شخصی خود ترجیح می‌دهد.
دسيد محمد حسيني، وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید محمد حسینی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در همایش بسیج و رسانه در سالن‌همایش‌های صدا و سیمای مرکز اصفهان، روحیه بسیج را روحیه صداقت و فداکاری خواند و تصریح کرد: روحیه بسیجی می‌تواند در همه اقشار جامعه وجود داشته باشد و همه آنچه ما در کشور به دست آورده‌ایم حاصل داشتن روحیه بسیجی است.

 

وی در ادامه روحیه بسیجی را فاقد محافظه کاری دانست و اظهار کرد: بسیجی در هر عرصه که فعالیت کند مصالح کشور و مردم را بر مصلحت خود ترجیح می‌دهد و همواره با جسارت و شجاعت فعالیت می‌کند و در هر عرصه‌ای هم که باشد وظایف و تکالیف خود را فراموش نخواهد کرد و به همین دلیل است که ما نمی‌توانیم گناه سران فتنه را نادیده بگیریم چرا که اشخاص مصالح خود را علیرغم اینکه مدعی ادامه دادن خط امام بودند بر کشور ترجیح دادند.

 

حسینی یکی از مضرات فتنه سال 88 را آسیب وراد شدن به اقتصاد کشور و فعالیت‌های اقتصادی ذکر کرد و گفت: سران فتنه به این مسائل آگاهی داشتند و با خودبینی و خود بزرگ بینی به یاری دشمن در عرصه ضربه وارد کردن به کشور و نظام مقدس اسلامی شتافتند در حالی که بسیجی و تفکر بسیجی امیالو اغراض شخصی خود را مد نظر نمی‌گیرد بلکه مصلحت دین و کشور و اقنلاب اسلامی را می سنجد و در این راستا فعالیت می‌کند.

 

وزیر پیشین ارشاد با تأکید بر اینکه هدف نمی‌تواند وسیله را توجیح کند تصریح کرد: افرادی مانند عمروعاص از بی بصیرتی مردم استفاده می‌کنند و به همین دلیل است که حضرت علی مجبور شدند حکمیت را قبول کنند و به دلیل همین بی‌بصیرتی بود که شخصی مانند ابوموسی اشعری حکم قرار گرفت نه شخصیتی مانند مالک اشتر نخعی که یاور بصیر و صدیق امام بود.

 

سران فتنه از احساسات مردم و جوانان برای مقاصد خود سوء استفاده کردند

وی فتنه سال 88 را عرصه ای برای سوء استفاده از هر مسأله‌ای خواند و بیان کرد: در فتنه سال 88 دشمنان از هر توطئه ای علیه نظام به ویژه سوء استفاده کردن از احساسات مردم و جوانان استفاده کردند و حتی از جان اشخاص نیز گذشت نمی‌کردند مانند قتل خانم ندا آقا سلطان که از سوی ضد انقلاب انجام گرفت تا جوانان و مردم را احساساتی کنند و بتوانند با استفاده از این مسأله به کشور ضربه بزنند.

 

حسینی با اشاره به رسالت اصحاب رسانه بسیجی در عرصه بصیرت خاطر نشان کرد: خبرنگار و اصحاب رسانه بسیجی به شغل خود به عنوان یک رسالت نگاه می‌کنند نه اینکه یک شغل معمولی و فعالیت معمولی داشته باشند و با احساس مسؤولیت و عشق به کار در این عرصه فعالیت می‌کنند و از توطئه های رسانه ای دشمنان اگاه هستند و هرگز در این عرصه حاضر به عقب نیشینی و میدان دادن به دشمن نیستند.

 

وزیرپیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی عرضه بیش از حد و ارزان نفت از سوی عربستان را توطئه‌ای علیه کشور با دستور غرب و دشمنان کشور در راستای تحت فشار قرار دادن کشور دانست و اظهار کرد: دشمنان علیرغم بغض و کینه ای که نسبت به کشور ما دارند به خوبی از قدرت ما آگاه هستند و اقدام نظامی علیه کشور مارا غیرممکن می‌دانند و به همین جهت است که با استفاده از مزدوران و کشورهایی نظیر عربستان در تلاش هستند تا به کشور ما فشار بیاورند و در این راستا به منظور تضعیف جبهه مقاومت گروه تروریستی داعش را شکل دادند.

 

سران فتنه با بهانه‌های دروغین به دنبال ابطال انتخابات بودند

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به وظایف سپاه و بسیج در راستای حمایت و صیانت از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: برخی مخالف حضور بسیج در عرصه دانشگاه بودند درحالی که این بخشی از وظیفه بسیج است که در دانشگاه‌ها و محافل علمی حضور داشته باشد و از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی دفاع کند و نمی توان نقش اساسی و مهم بسیج در دانشگاه‌ها را نادیده گرفت.

 

حسینی با اشاره به رفتار ناصحیح برخی اشخاص در سال 84 و پس از شکست در انتخابات سال 84 گفت: در آن انتخابات نیز عده‌ای مظلوم‌نمایی می‌کردند و به نوعی زیر بار نتیجه انتخابات نرفتند در حالی که زمانی که دولت اصلاحات به پیروزی رسید پس از اعلام اولین نتایج انتخابات آقای ناطق نوری پیروزی آقای خاتمی را تبریک گفت ولی متأسفانه عده ای هنوز تبعیت از قانون را یاد نگرفتند.

 

وی ضمن تصریح بر اعتراف سران فتنه و نمایندگان آنها به صحت و سلامت انتخابات بیان کرد: فتنه گران با بهانه های دروغین بر ابطال انتخابات اصرار داشتند، فتنه گران اقدام به اغوا گری نمودند و می‌خواستند مردم را در خیابان‌ها نگه دارند تا به اهداف خود دست پیدا کنند و در حالی دم از بیت المال می‌زنند که در آن روزها شاهد بودیم که از هیچ جنایتی در حق بیت المال و اموال عمومی دریغ نکردند.

 

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی از همسو شدن برخی رسانه های داخلی با فتنه گران و رسانه های خارجی ابراز تأسف کرد و گفت: برخی رسانه ها علیرغم قانونی بودن دولت دهم و برخوردار بودن از رأی مردم به دولت دهم دولت کودتا می‌گفتند و این یک ظلم در حق دولت مردمی و رأی مردم بود، برخی اشخاص دموکراسی را تنها در رأی آوردن خود می‌دانند و اگر از اقبال مردمی برخوردار نشوند دیگران را متهم به دیکتاتوری می‌کنند./1304/پ202/ب6

ارسال نظرات