۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۳۹۰۱۷
خطیب جمعه کرمان:

وحدت جهان اسلام در برابر هجمه‌های دشمن ضروری است/ حصر در مقابل فساد سران فتنه ناچیز است

خبرگزاری رسا ـ فتنه گران در سال 88 اهدافی را دنبال می کردند که یکی از آنها براندازی نظام اسلامی بود، عده کمی امروز از رفع حصر سخن می گویند، در حالی که حصر در مقابل فساد بزرگ سران فتنه، بسیار ناچیز است.
مديرکل اوقاف استان کرمان-حجت الاسلام قاسمي زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام قاسمی زاده، امام جمعه موقت کرمان، در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان، با تبریک آغاز امامت امام عصر علیه السلام خاطر نشان کرد: در کشور ما همه برکات از ناحیه وجود مقدس امام عصر علیه السلام است.

 

وی در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: امروز با هجمه دشمن به جوامع اسلامی مواجهیم، شرایط امروز بسیار ویژه است، وحدت امت اسلام در چنین شرایطی بسیار ضروری است.

 

وی افزود: با هم بودن هم رشد و اعتلا را به دنبال دارد و هم مقابله با دشمن را ممکن می سازد. پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار هرگز راضی نیستند که مسلمانان پراکنده باشند و وحدت بین آنها خدشه دار شود.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده اضافه کرد: در این شرایط عده ای بدون در نظر گفتن مصالح دنیای اسلام و بی توجه به حمایت های دشمنان از آنان، دلسوز شیعه و سنی شده اند و با سخنان و حرکات خود، وحدت دنیای اسلام را خدشه دار می کنند، حضرت امام (ره) فرمودند هر وقت دشمن از شما تعریف کرد، در عمل خود شک کنید، اما این عده با اینکه حمایت های دشمن را می بیننند، اما حاضر نیستند در مسیر خود تجدید نظر کنند.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه وقف یکی از ظرفیت های مهم در اختیار جامعه است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری تأکید ویژه ای بر گسترش سنت حسنه وقف در جامعه دارند.

 

وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه وقف، تصریح کرد: متأسفانه در کشور در برخی موارد با از دست رفتن اراضی موقوفه روبرو هستیم که دلایل متعددی دارد که از آن جمله می توان به قانون اجاره 99 ساله اراضی که در کشور ما رایج است، نقص قانون در زمینه اوقاف و بی مبالاتی و سوء استفاده برخی افراد اشاره کرد.

 

امام جمعه موقت کرمان در ادامه سخنان خود با تشکر از مردم به خاطر حضور در بزرگداشت مراسم 9 دی خاطر نشان کرد: فتنه گران در سال 88 اهدافی را دنبال می کردند که یکی از آنها براندازی نظام اسلامی بود، عده کمی امروز از رفع حصر سخن می گویند، در حالی که حصر در مقابل فساد بزرگ سران فتنه، بسیار ناچیز است، این آقایان 18 ماه بعد از حرکت حماسی مردم، باز بیانیه ای برای تجمع صادر کردند.

 

وی افزود: اگر مقام معظم رهبری اوضاع را مدیریت نمی کردند، امروز زیان های جبران ناپذیری متوجه نظام اسلامی می شد، خوشبختانه با هدایت خداوند و مدیریت مقام معظم رهبری، مردم در 9 دی حماسه ای خلق کردند که بساط فتنه را در کشور جمع کرد.

 

وی با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب در کشور خاطر نشان کرد: کشف حجاب که به وسیله رضاخان در کشور اجرا شد، خیانت تاریخی به زن بود. متأسفانه امروز با غفلت های صورت گرفته و به دلیل برخی عقب نشینی ها در زمینه حجاب وضعیت نامناسبی داریم که مسؤولین باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. /972/پ203/ب6

ارسال نظرات